Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 26 Σεπτεμβρίου 2016 23:59

NASA: Βρέθηκε νερό στην Ευρώπη του Δία

Πίδακες υδρατμών ενισχύουν τη θεωρία για ύπαρξη ζωής στον δορυφόρο του γίγαντα του ηλιακού μας συστήματος.

NASA - HUBBLE - ΔΙΑΣ - ΕΥΡΩΠΗ

Οι ερευνητές της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας NASA ανακοίνωσαν σήμερα ότι εντόπισαν αποδείξεις ύπαρξης από πίδακες υδρατμών στην Ευρώπη, ένα από τα μεγάλα φεγγάρια του Δία, σε μια ανακάλυψη που ενδεχομένως να διευκολύνει τους επιστήμονες να διαπιστώσουν για την εμφάνιση ζωής στον ωκεανό που κρύβεται κάτω από το κέλυφος πάγου που καλύπτει τον δορυφόρο.

Οι κατά τα φαινόμενα πίδακες υδρατμών εντοπίστηκαν από το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble από απόσταση 200χλμ πάνω από την επιφάνεια της Ευρώπης, ανέφερε η NASA.

Η Ευρώπη, που θεωρείται ως ένας από τους πλέον υποσχόμενους υποψήφιους δορυφόρους για ύπαρξη ζωής στο ηλιακό σύστημα, πέρα από την Γη, διαθέτει έναν ωκεανό με ποσότητα νερού διπλάσια από όσο όλες οι θάλασσες της Γης, που είναι ένα κρυμμένος κάτω από ένα στρώμα πάγου αγνώστου πάχους.

«Εάν οι πίδακες είναι πραγματικοί, ενδεχομένως να μας κάνει ευκολότερη την πρόσβαση στον υπόγειο ωκεανό… χωρίς να χρειάζεται να τρυπήσουμε χιλιόμετρα πάγου», δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας Γουίλιαμ Σπαρκς από το επιστημονικό ινστιτούτο διαστημικών τηλεσκοπίων του Γκρίνμπελτ στο Μέριλαντ.

Η Ευρώπη έχει διάμετρο είναι 3.100 χλμ, λίγο μικρότερη από την Σελήνη της Γης.

Ανάμεσα στα τέσσερα μεγαλύτερα φεγγάρια του Δία, η Ευρώπη είναι το δεύτερο κοντινότερο στον μεγαλύτερο πλανήτη  του ηλιακού συστήματος.

Το τηλεσκόπιο κατέγραψε τους πίδακες τρεις φορές το 2014, κυρίως από τις νότιες πολικές περιοχές της Ευρώπης, ανέφεραν οι επιστήμονες στους δημοσιογράφους.

Στην Γη, έχουν βρεθεί παντού ζωντανοί οργανισμοί όπου υπάρχει νερό, ενέργεια και ιχνοστοιχεία, επομένως οι επιστήμονες έχουν ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε μέρη οπουδήποτε στο ηλιακό σύστημα, όπως η Ευρώπη, που διαθέτει παρόμοια χαρακτηριστικά, δήλωσε ο Πολ Χερτζ, διευθυντής του τμήματος αστροφυσικής της NASA.

Τα ευρήματα, που πρόκειται να δημοσιευτούν στο Astrophysical Journal, έρχονται σε συνέχεια μιας αρχικής καταγραφής πιδάκων υδρατμών πάνω από το νότιο πόλο της Ευρώπης τον Δεκέμβριο του 2012.

Δύο ακόμη αποστολές βρίσκονται σε εξέλιξη για αποστολή στην Ευρώπη.

Θεοδωρικάκος: oι τρεις παρεμβάσεις υπέρ των ιδιοκτητών ακινήτων14:24Πέθανε ο Ρόμπερτ Άρτσιμπαλντ14:12Μήνυμα αλληλεγγύης του ΚΚΕ για τον σεισμό στην Τουρκία14:00Eξωσωματική λιθοτριψία: Αποτελεσματικός, αναίμακτος, μη επεμβατικός τρόπος αντιμετώπισης της λιθίασης του ουροποιητικού13:47To “ευχαριστώ” του Τσαβούσογλου στον Νίκο Δένδια13:35Μητσοτάκης: η Ελλάδα επιστρέφει!13:22ΟΗΕ: Πρωτοφανής η αύξηση κρίσης πείνας στη νότιο Αφρική13:09Βρούτσης: αυξήσεις έως 252 ευρώ σε ένα εκατομμύριο συνταξιούχους12:56Πορεία εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ στο κέντρο της Αθήνας12:43Δένδιας: η Ελλάδα έχει ρόλο και λόγο στη διαδικασία για τη Λιβύη12:31Κοροναϊός: σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης το Χονγκ Κονγκ12:19Τσίπρας: o Κυριάκος Μητσοτάκης δεν θα εξαντλήσει την τετραετία12:10Τραγωδία: νεκρός οδηγός μετά από πτώση φορτηγού σε γκρεμό11:58Θεσσαλονίκη: εκατοντάδες συλλήψεις για παράνομο εμπόριο το 201911:46Σκιάθος: το νησί του Παπαδιαμάντη θα πρωταγωνιστήσει στο μετρό του Λονδίνου11:35Γκριεζμάν: ο Μέσι είναι ο καλύτερος παίκτης του κόσμου11:22Ζαχαράκη στον ΑΝΤ1: μάθημα στα σχολεία για τη διαπαιδαγώγηση και τον σεβασμό11:10Αλάσκα: το 2019 ήταν η θερμότερη χρονιά που καταγράφηκε ποτέ10:59Γεννηματά για σεισμό στην Τουρκία: αυτονόητη για τον ελληνικό λαό η αλληλεγγύη10:48Ηλεκτροπληξία έπαθαν δυο άγρια πτηνά10:36