Ειδήσεις /Υγεία - Περιβάλλον /

Proxima b

Δημοσίευση: 25 Αυγούστου 2016 08:10

Επιστήμονες εντόπισαν δεύτερη... Γη!

Πρόκειται για εξωπλανήτη που ενδεχομένως να αποτελεί τον πιο κοντινό πλανήτη, ικανό να φιλοξενήσει ζωή. Τι αναφέρουν οι επιστήμονες του Ευρωπαϊκού Νότιου Αστεροσκοπείου.

AP - ESO - Proxima b - πλανήτης

Την ανακάλυψη ενός εξωπλανήτη που θεωρούν δεύτερη Γη ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν επιστήμονες του Ευρωπαϊκού Νότιου Αστεροσκοπείου.

Πρόκειται για τον εξωπλανήτη Proxima b, η τροχιά του οποίου βρίσκεται εντός της «κατοικίσιμης ζώνης» του Εγγύτατου του Κενταύρου που είναι το πλησιέστερο άστρο έξω από το ηλιακό μας σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι ενδεχομένως αποτελεί τον πιο κοντινό πλανήτη ικανό να φιλοξενήσει ζωή.

Ο Proxima b είναι μάλιστα και λίγο μεγαλύτερος από τον πλανήτη Γη, ενώ θα μπορούσε να διαθέτει νερό σε υγρή μορφή, καθώς οι έμμεσες μετρήσεις της επιφανειακής του θερμοκρασίας είναι ενδεικτικές για κάτι τέτοιο. Ωστόσο, οι συνθήκες πάνω στον Proxima b παραμένουν άγνωστες.

Η πρόσφατη ανακάλυψη έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά σημαντικών ανακαλύψεων στις οποίες έχει προβεί ο διεθνής οργανισμός αστρονομικής έρευνας ESΟ τις τελευταίες δεκαετίες, όπως την ανακάλυψη του απομακρυσμένου γαλαξία Abel 1835 IR1916, τον εντοπισμό πληθώρας άλλων εξωπλανητών και τη συλλογή δεδομένων από το κέντρο του Γαλαξία μας.

Στον ESO συμμετέχουν 16 ευρωπαϊκά κράτη (ενδεικτικά Γερμανία, Βέλγιο, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο αλλά όχι η Ελλάδα). Από το 1964 που ιδρύθηκε, το ESO έχει κατασκευάσει στο νότιο ημισφαίριο μερικά από τα μεγαλύτερα και πλέον τεχνολογικά προηγμένα τηλεσκόπια του πλανήτη, όπως το VLT και το Atacama Large Millimetre Array.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚακοκαιρία “Ελπίς”: Έκτακτο δελτίο ΕΜΥ για χιόνια και στην ΑττικήΣήμερα 13:32 | Ειδήσεις

Ποιες περιοχές θα πλήξει η κακοκαιρία "Ελπίς". Αναμένονται πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, πυκνές χιονοπτώσεις, θυελλώδεις άνεμοι

Θεσσαλονίκη - Ομαδικός βιασμός: Εισαγγελική έρευνα για διαρροή καταθέσεωνΣήμερα 13:45 | Ειδήσεις

Το αίτημα του διευθύνοντα της Εισαγγελίας Πρωτοδικών για τη διαρροή των καταθέσεων εμπλεκομένων.

Μήνυση σε καθηγήτρια για bullying σε μαθήτριαΣήμερα 10:46 | Ειδήσεις

Για χυδαίες εκφράσεις κάνει λόγο η μαθήτρια, που κατήγγειλε βιασμό από συμμαθητή της. Αναφορές για άσκηση πιέσεων με στόχο την συγκάλυψη. Τι απαντά το σχολείο.

Διεθνές κύκλωμα αναβολικών εξαρθρώθηκε στην Ελλάδα (εικόνες)Σήμερα 12:46 | Ειδήσεις

Πολυετής ήταν η παράνομη δράση του κυκλώματος εμπορίας αναβολικών και σκευασμάτων. Η δράση και η εξάρθρωση.

Ηράκλειο: Ο κλέφτης ήταν …γάτα! (βίντεο)16:12Θεσσαλονίκη - Ομαδικός βιασμός: Εισαγγελική έρευνα για διαρροή καταθέσεων16:00Λουτράκι: νεκρό βρέφος λίγων μηνών15:47Δήμαρχος σε καταληψίες μαθητές: θα πληρώσετε τις ζημιές15:33Αρνητές κορονοϊού - Βαρθολομαίος για Άγιο Όρος: δεκάδες μοναχοί έχουν “φύγει” 15:21Θεσσαλονίκη: Ελεύθερος ο 16χρονος που κατηγορείται για βιασμό ανήλικης15:08Πως το παλάτι με εξωτερικές τουαλέτες έγινε… η Βουλή14:55Μήνυση σε καθηγήτρια για bullying σε μαθήτρια14:42Εμβολιασμοί μαθητών - Φίλης: Το χρέος πέφτει σε μας14:28“Η Φάρμα”: η κόντρα Μπάστα – Τσουμελέκα και ο 2ος μονομάχος (βίντεο)14:15Οικονόμου για Rafale: Γεωστρατηγική εξέλιξη μεγίστης σημασίας14:02“Πράσινα ταξί”: επιδότηση για ηλεκτροκίνηση13:48Κακοκαιρία “Ελπίς”: Έκτακτο δελτίο ΕΜΥ για χιόνια και στην Αττική13:35Τηγανιά κοτόπουλο με μουστάρδα και μέλι από τον Πέτρο Συρίγο13:23Διεθνές κύκλωμα αναβολικών εξαρθρώθηκε στην Ελλάδα (εικόνες)13:10Κρήτη - Κορονοϊός: 13χρονος στην Εντατική12:58Τροχαίο δυστύχημα στη Γλυφάδα12:45Ζώδια - Λίτσα Πατέρα: οι προβλέψεις της Πέμπτης (βίντεο)12:32Τροχαίο Παντελίδη: Οδηγός ήταν ο τραγουδιστής - Η κατάθεση της μητέρας της Αρναούτη12:19Κορονοϊός - Άγιο Όρος: “Εμφύλιος” και δεκάδες νεκροί μοναχοί12:07