Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 18 Μαΐου 2016 11:17

Πώς απέκτησε τον πανύψηλο λαιμό της η καμηλοπάρδαλη;

«Διαβάστηκε» το DNA της καμηλοπάρδαλης.  Δείτε τι αποκαλύπτει η νέα επιστημονική έρευνα που αλλάζει τα όσα γνωρίζαμε μέχρι τώρα.

Οι επιστήμονες αποκωδικοποίησαν το γονιδίωμα της καμηλοπάρδαλης και ανακάλυψαν στα γονίδιά της μερικές μεταλλάξεις, που μπορεί να εξηγούν πώς κατάφερε να αποκτήσει τόσο ψηλό λαιμό στην πορεία της εξέλιξης και να γίνει έτσι το ψηλότερο θηλαστικό στη Γη.

Οι καμηλοπαρδάλεις φθάνουν σε ύψος σχεδόν τα έξι μέτρα και, από αυτά, τα δύο μέτρα είναι ο λαιμός τους. Παρ' όλα αυτά, μπορούν να τρέξουν με ταχύτητα έως 60 χιλιομέτρων την ώρα. Είναι ζώα που ανέκαθεν αποτελούσαν αίνιγμα για τους βιολόγους, μεταξύ άλλων και για τον Κάρολο Δαρβίνο.

Κατά την τελευταία 15ετία ο πληθυσμός τους έχει μειωθεί κατά 40% εξαιτίας των λαθροκυνηγών και της καταστροφής των ενδιαιτημάτων τους. Με αυτό τον ρυθμό, αναμένεται ότι ο συνολικός αριθμός τους στον πλανήτη θα πέσει κάτω από τις 10.000 έως το τέλος του αιώνα μας.

Οι ερευνητές από τις ΗΠΑ, τη Βρετανία, την Κένυα και την Τανζανία, με επικεφαλής τον καθηγητή βιολογίας Ντάγκλας Κάβενερ του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Communications», «διάβασαν» επίσης το γονιδίωμα του στενότερου συγγενούς της καμηλοπάρδαλης, του οκάπι, το οποίο μοιάζει με ζέβρα.

Η γενετική ανάλυση δείχνει ότι η καμηλοπάρδαλη και το οκάπι διαχωρίσθηκαν εξελικτικά πριν από περίπου 11,5 εκατομμύρια χρόνια. Εκτός από το οκάπι, οι επιστήμονες συνέκριναν το DNA της καμηλοπάρδαλης με το DNA 40 άλλων θηλαστικών (ανθρώπου, προβάτων, αγελάδων, καμηλών, ποντικιών κ.α.). Ανακάλυψαν έτσι περίπου 70 γονίδια, που τα έχουν ακόμη και οι άνθρωποι, αλλά εμφανίζουν μεταλλάξεις μοναδικές στο γονιδίωμα της καμηλοπάρδαλης. Μερικές από αυτές τις μεταλλάξεις της «χάρισαν» το επιβλητικό ύψος της.

Τώρα, οι επιστήμονες σκοπεύουν να «παίξουν» λίγο με αυτά τα γονίδια, εισάγοντάς τα σε ποντίκια, για να δουν κατά πόσο αυτά θα αναπτύξουν μακριούς λαιμούς. Το κατ' εξοχήν γονίδιο-στόχος, που έχει υποστεί μετάλλαξη στην καμηλοπάρδαλη, είναι το FGFRL1, το οποίο είναι γνωστό ότι ρυθμίζει την ανάπτυξη του σκελετού, αλλά και του καρδιαγγειακού συστήματος, τόσο στους ανθρώπους, όσο και στα ποντίκια.

Σημειωτέον ότι ο λαιμός της καμηλοπάρδαλης αποτελείται από επτά σπονδύλους, όσους και ο ανθρώπινος λαιμός, απλώς στην περίπτωσή της οι σπόνδυλοι είναι πιο επιμήκεις. Οπότε το επόμενο πείραμα γενετικής μπορεί να στοχεύει σε... μακρυλαίμηδες ανθρώπους!

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΣτέιτ Ντιπάρτμεντ: Βαθιά ανησυχία για τις τουρκικές γεωτρήσεις στην κυπριακή ΑΟΖΣήμερα 07:53 | Ειδήσεις

Η Ουάσινγκτον ενστερνίζεται τις ευρωπαϊκές ανησυχίες για τις παράνομες τουρκικές γεωτρήσεις. Απορρίφθηκε η πρόταση Ακιντζί από την Κύπρο.

Δολοφονία βιολόγου: η ομολογία-σοκ, το λευκό αυτοκίνητο και οι καταγγελίεςΣήμερα 08:49 | Ειδήσεις

Συντετριμμένη είναι η οικογένεια της άτυχης 60χρονης Αμερικανίδας. Κατέρρευσε ο σύζυγός της. Σοκάρει η κυνικότητα του δράστη και οι αποκαλύψεις.

Πρεμιέρα για την νέα Βουλή με την ορκωμοσίαΣήμερα 08:03 | Ειδήσεις

Σήμερα ορκίζεται η νέα Βουλή. Τα κόμματα, οι έδρες και τα... "πρωτάκια".

“Αντίνοος”: “Βούλιαξε” η Κόρινθος από τις ισχυρές βροχές (βίντεο)Σήμερα 07:17 | Ειδήσεις

Πλημμύρες, εγκλωβισμένοι και δεκάδες κλήσεις για άντληση υδάτων την νύχτα στην περιοχή. Σε συναγερμό η Πυροσβεστική.

Παίκτης των Μπακς ο Θανάσης Αντετοκούνμπο (βίντεο)09:22Σαλμάς στον ΑΝΤ1: δέχθηκα “άδικο πόλεμο” για την Novartis (βίντεο)09:10Δολοφονία βιολόγου: η ομολογία-σοκ, το λευκό αυτοκίνητο και οι καταγγελίες08:57Πρεμιέρα για την νέα Βουλή με την ορκωμοσία08:44Ζαγορίτης: παράνομο το χαράτσι της ΔΕΗ για τους χάρτινους λογαριασμούς (βίντεο)08:31“Χείμαρροι” οι δρόμοι στην Σκόπελο (βίντεο)08:31ΗΠΑ: πιθανή κάθε κύρωση στην Τουρκία για τους S-40008:17Νίκος Βούτσης: Θα παραμείνω ενεργός στην Βουλή08:04Στέιτ Ντιπάρτμεντ: Βαθιά ανησυχία για τις τουρκικές γεωτρήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ07:51Ζώδια: Οι προβλέψεις της Τετάρτης07:40“Πλάτη” Πούτιν στον Ερντογάν κατά των κυρώσεων από την ΕΕ07:28“Αντίνοος”: “Βούλιαξε” η Κόρινθος από τις ισχυρές βροχές (βίντεο)07:15Φονική έκρηξη “ισοπέδωσε” σπίτι (βίντεο)07:09Καιρός: ισχυρές καταιγίδες και βοριάδες φέρνει την Τετάρτη ο “Αντίνοος”07:02“Είμαστε Ένα”: το πρόγραμμα του ΑΝΤ1 για την τηλεοπτική σεζόν 2019-2020 (εικόνες)23:59“Καύσωνας” στο βορειότερο κατοικημένο μέρος στον πλανήτη23:47Ισχυρή βροχόπτωση στην Κόρινθο – Δεκάδες κλήσεις έχει δεχθεί η Πυροσβεστική (εικόνες)23:35Κουτσούμπας: η ΚΟ του ΚΚΕ θα υπηρετήσει τα λαϊκά συμφέροντα23:26Πανικός από φωτιά σε μουσικό φεστιβάλ (βίντεο)23:17Σκουρλέτης: η Κυβέρνηση θέλει να δώσει τα “φιλέτα” της ΔΕΗ σε ιδιώτες23:08