Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 18 Μαΐου 2016 11:17

Πώς απέκτησε τον πανύψηλο λαιμό της η καμηλοπάρδαλη;

«Διαβάστηκε» το DNA της καμηλοπάρδαλης.  Δείτε τι αποκαλύπτει η νέα επιστημονική έρευνα που αλλάζει τα όσα γνωρίζαμε μέχρι τώρα.

Μωρό Καμηλοπάρδαλη - Ζωολογικός κήπος

Οι επιστήμονες αποκωδικοποίησαν το γονιδίωμα της καμηλοπάρδαλης και ανακάλυψαν στα γονίδιά της μερικές μεταλλάξεις, που μπορεί να εξηγούν πώς κατάφερε να αποκτήσει τόσο ψηλό λαιμό στην πορεία της εξέλιξης και να γίνει έτσι το ψηλότερο θηλαστικό στη Γη.

Οι καμηλοπαρδάλεις φθάνουν σε ύψος σχεδόν τα έξι μέτρα και, από αυτά, τα δύο μέτρα είναι ο λαιμός τους. Παρ' όλα αυτά, μπορούν να τρέξουν με ταχύτητα έως 60 χιλιομέτρων την ώρα. Είναι ζώα που ανέκαθεν αποτελούσαν αίνιγμα για τους βιολόγους, μεταξύ άλλων και για τον Κάρολο Δαρβίνο.

Κατά την τελευταία 15ετία ο πληθυσμός τους έχει μειωθεί κατά 40% εξαιτίας των λαθροκυνηγών και της καταστροφής των ενδιαιτημάτων τους. Με αυτό τον ρυθμό, αναμένεται ότι ο συνολικός αριθμός τους στον πλανήτη θα πέσει κάτω από τις 10.000 έως το τέλος του αιώνα μας.

Οι ερευνητές από τις ΗΠΑ, τη Βρετανία, την Κένυα και την Τανζανία, με επικεφαλής τον καθηγητή βιολογίας Ντάγκλας Κάβενερ του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Communications», «διάβασαν» επίσης το γονιδίωμα του στενότερου συγγενούς της καμηλοπάρδαλης, του οκάπι, το οποίο μοιάζει με ζέβρα.

Η γενετική ανάλυση δείχνει ότι η καμηλοπάρδαλη και το οκάπι διαχωρίσθηκαν εξελικτικά πριν από περίπου 11,5 εκατομμύρια χρόνια. Εκτός από το οκάπι, οι επιστήμονες συνέκριναν το DNA της καμηλοπάρδαλης με το DNA 40 άλλων θηλαστικών (ανθρώπου, προβάτων, αγελάδων, καμηλών, ποντικιών κ.α.). Ανακάλυψαν έτσι περίπου 70 γονίδια, που τα έχουν ακόμη και οι άνθρωποι, αλλά εμφανίζουν μεταλλάξεις μοναδικές στο γονιδίωμα της καμηλοπάρδαλης. Μερικές από αυτές τις μεταλλάξεις της «χάρισαν» το επιβλητικό ύψος της.

Τώρα, οι επιστήμονες σκοπεύουν να «παίξουν» λίγο με αυτά τα γονίδια, εισάγοντάς τα σε ποντίκια, για να δουν κατά πόσο αυτά θα αναπτύξουν μακριούς λαιμούς. Το κατ' εξοχήν γονίδιο-στόχος, που έχει υποστεί μετάλλαξη στην καμηλοπάρδαλη, είναι το FGFRL1, το οποίο είναι γνωστό ότι ρυθμίζει την ανάπτυξη του σκελετού, αλλά και του καρδιαγγειακού συστήματος, τόσο στους ανθρώπους, όσο και στα ποντίκια.

Σημειωτέον ότι ο λαιμός της καμηλοπάρδαλης αποτελείται από επτά σπονδύλους, όσους και ο ανθρώπινος λαιμός, απλώς στην περίπτωσή της οι σπόνδυλοι είναι πιο επιμήκεις. Οπότε το επόμενο πείραμα γενετικής μπορεί να στοχεύει σε... μακρυλαίμηδες ανθρώπους!

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΝεκρός άνδρας από πτώση σε αρδευτικό κανάλι (εικόνες)Σήμερα 08:55 | Ειδήσεις

Οδηγός επιβατικού αυτοκινήτου τραυματίστηκε θανάσιμα όταν έπεσε σε αρδευτικό κανάλι.

Σκυλακάκης στον ΑΝΤ1: Τα χρήματα για το κοινωνικό μέρισμα δόθηκαν τον ΜάιοΣήμερα 08:56 | Ειδήσεις

Περιορισμένο το κονδύλι για το κοινωνικό μέρισμα. Πότε αναμένονται οι αποφάσεις. Τι θα γίνει με το ΚΕΑ και το επίδομα θέρμανσης το 2020.

Κουμουτσάκος: Να εξεταστεί το αίτημα της Τουρκίας για έξτρα οικονομική βοήθειαΣήμερα 06:42 | Ειδήσεις

Να μην εκβιάζει η Άγκυρα την Ευρώπη, αν θέλει βοήθεια στο προσφυγικό. Ανησυχία για το «άνοιγμα των θυρών» με το οποίο απειλεί η Τουρκία.

“Επαναστατική Αυτοάμυνα”: Τι λέει ο καταζητούμενος από την ΕΛΑΣ σε ανάρτηση τουΣήμερα 08:17 | Ειδήσεις

“Εμφανίστηκε” ο καταζητούμενος για συμμετοχή στην «Επαναστατική Αυτοάμυνα» και ανήρτησε κείμενο σε ιστοσελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου.

Οδηγός πήρε “σβάρνα” παρκαρισμένα αυτοκίνητα (βίντεο)09:51Μπούκαραν με αυτοκίνητο σε αποθήκη (εικόνες)09:48“The 2night show”: Η αποκάλυψη του Στέλιου Μάινα για “Το Νησί” (βίντεο)09:36Πόσο αθλούνται οι έφηβοι στην Ελλάδα09:23Ποιες χώρες εκπαιδεύουν τους καλύτερους μηχανικούς Η/Υ09:09Σκυλακάκης στον ΑΝΤ1: Τα χρήματα για το κοινωνικό μέρισμα δόθηκαν τον Μάιο08:56Νεκρός άνδρας από πτώση σε αρδευτικό κανάλι (εικόνες)08:34Ο Κιάνου Ριβς στον “Μπομπ τον Σφουγγαράκη” (βίντεο)08:21Δρίτσας στον ΑΝΤ1: προφανώς και δεν αποδέχομαι βιασμούς παιδιών (βίντεο)08:07“Επαναστατική Αυτοάμυνα”: Τι λέει ο καταζητούμενος από την ΕΛΑΣ σε ανάρτηση του07:54Η δολοφονία του Τζον Κένεντι που “πάγωσε” τον κόσμο07:40Βασίλης Δάρρας στον ΑΝΤ1: Υπάρχει ελπίδα για τον Παναγιώτη - Ραφαήλ07:26ΑΑΔΕ: Ξεκινά η διασύνδεση με το Μητρώο Πολιτών του ΥΠΕΣ07:12Πολύνεκρη επίθεση σε τουριστικό θέρετρο06:59Κουμουτσάκος: Να εξεταστεί το αίτημα της Τουρκίας για έξτρα οικονομική βοήθεια06:45Έδεσαν ΑΤΜ σε αυτοκίνητο και το πήραν μαζί τους (εικόνες)06:32Ζώδια: οι προβλέψεις της Παρασκευής06:19Καιρός: καταρρακτώδεις βροχές και ισχυρές καταιγίδες την Παρασκευή06:06“Έσπασε τα κοντέρ” στο Instagram η Τζένιφερ Άνιστον23:59Χριστουγεννιάτικο δέντρο με 3000 Swarovski (βίντεο)23:48