Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 03 Μαΐου 2016 07:19

Πιο κοντά στην ανακάλυψη εξωγήινης ζωής

Ανακαλύφθηκαν τρεις νέοι πλανήτες, σε τροχιά γύρω από έναν κοινό τύπο αστεριού, οι οποίοι προωθούν την έρευνα για ζωή πέρα από τη Γη.

Aνακάλυψη - εξωγήινη ζωή - πλανήτες - αστέρι

Η ανακάλυψη τριών πλανητών που περιστρέφονται γύρω από ένα μικρό αμυδρά διακρινόμενο αστέρι ενισχύει την πιθανότητα να βρεθεί ζωή πέρα από τη Γη, σύμφωνα με αστρονόμους.

Οι πλανήτες, που έχουν το μέγεθος της Γης, κινούνται σε τροχιά γύρω από το αστέρι στον αστερισμό του Υδροχόου, σχετικά κοντά στη Γή - 40 έτη φωτός από αυτήν - και σε απόσταση που προσφέρει το κατάλληλο ποσό θερμότητας ώστε να υπάρξει νερό σε υγρή μορφή στην επιφάνειά τους, παράγοντας που οι επιστήμονες θεωρούν ότι είναι καθοριστικής σημασίας για την υποστήριξη ζωής.

Η ανακάλυψη αποτελεί την πρώτη φορά που έχουν βρεθεί πλανήτες σε τροχιά γύρω από έναν κοινό τύπο αστεριού, το οποίο είναι γνωστό ως υπέρ-ψυχρός νάνος, είπαν οι επιστήμονες.

"Εάν θέλαμε να βρούμε ζωή αλλού στο σύμπαν, το πρώτο μέρος που θα κυττούσαμε είναι αυτό", είπε ο Μάικλ Γκίλον του Πανεπιστημίου της Λιέγης στο Βέλγιο, ο οποίος ηγήθηκε της έρευνας που εκδόθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature.

Η ανακάλυψη έγινε με τη χρήση του τηλεσκοπίου TRAPPIST (Μικρό Τηλεσκόπιο των Διερχόμενων Πλανητών και Πλανητοειδών, της Ευρώπης) στο παρατηρητήριο Λα Σίγια στη Χιλή.

Το τηλεσκόπιο αποκαλύπτει πλανήτες με το να ψάχνει για διακυμάνσεις στην ποσότητα του φωτός που προέρχεται από ένα αστέρι, καθώς οι διακυμάνσεις μπορούν να δημιουργούνται από κάποιον πλανήτη καθώς περνάει από το οπτικό πεδίο του τηλεσκοπίου. Όσο πιό μικρό είναι το αστέρι στο βάθος, τόσο πιό εύκολο είναι να εντοπιστούν και να μετρηθούν αυτοί οι διερχόμενοι πλανήτες.

Παρότι οι πλανήτες που μόλις ανακαλύφθηκαν έχουν παρόμοιο μέγεθος με αυτό της Γης, το αστέρι τους έχει μόνο το 8% (οκτώ) του μεγέθους του Ήλιου και λιγότερη από τη μισή φωτεινότητά του, είπαν οι επιστήμονες.

Έως τώρα, οι αστρονόμοι έχουν ανακαλύψει πάνω από 2.000 πλαντήτες πέρα από το ηλιακό μας σύστημα και επεξεργάζονται τεχνικές για να μάθουν αν οι ατμόσφαιρες των πλανητών περιέχουν αέρια τα οποία μπορούν να υποστηρίξουν βιολογικές διεργασίες.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΜητσοτάκης: οφείλουμε να χτίσουμε ένα μέλλον δικαιοσύνηςΣήμερα 11:45 | Ειδήσεις

Άρθρο του Πρωθυπουργού στην «El País», στο οποίο προτείνει δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος στη σκιά της κλιματικής κρίσης, και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον.

Σύψας: μέχρι τα Χριστούγεννα θα κολλήσουν όλα τα ανεμβολίαστα παιδιάΣήμερα 10:14 | Ειδήσεις

Πότε προέβλεψε ότι θα δούμε το τέλος της πανδημίας και θα ξαναζήσουμε κανονικά. Το «καμπανάκι» για τους πενηντάρηδες.

Πέτσας στον ΑΝΤ1: πρωτοφανής η αποδοχή της Κυβέρνησης από τους πολίτες (βίντεο)Σήμερα 09:20 | Ειδήσεις

Τι είπε για το θέμα που ανέκυψε με τον Μπογδάνο, τη δημοσκόπηση της MRB και το πώς διαχέεται η Ανάπτυξη στην κοινωνία.

“Το Πρωινό” - Επίθεση με βιτριόλι: Η Ιωάννα Παλιοσπύρου στον τόπο της επίθεσης (βίντεο)Σήμερα 09:55 | Ειδήσεις

Το πρώτο 24ωρο της Ιωάννας μετά την αναβολή της δίκης, η καθημερινότητας της και η "επίσκεψη" στον τόπο της επίθεσης. Νέες αποκλειστικές πληροφορίες του "Πρωινού".

Θεσσαλονίκη: αποπλάνησε 12χρονη την οποία γνώρισε στα social media12:22Αλεξανδρούπολη: Πέθανε μετά τη γέννηση του παιδιού της12:09“Game of chefs” - Βανέσα Βενέτη: η τρανς παίχτρια στο “Πρωινό” (βίντεο)11:57Μητσοτάκης: οφείλουμε να χτίσουμε ένα μέλλον δικαιοσύνης11:44“Το Πρωινό” - Επίθεση με βιτριόλι: Τι έκανε η κατηγορούμενη την ώρα της δίκης (βίντεο)11:31Windows: Η Microsoft καταργεί τους κωδικούς πρόσβασης11:17Ο Δένδιας στις ΗΠΑ για Κυπριακό, Τουρκία και ανατολική Μεσόγειο11:04Σεισμός στην Κεφαλονιά10:51“Το Πρωινό” - Επίθεση με βιτριόλι: Η Ιωάννα Παλιοσπύρου στον τόπο της επίθεσης (βίντεο)10:38Σύψας: μέχρι τα Χριστούγεννα θα κολλήσουν όλα τα ανεμβολίαστα παιδιά10:26Διάστημα: Νέο ρεκόρ ταυτόχρονης παρουσίας 14 ανθρώπων (εικόνες)10:12Ομπράντοβίτς για Ίβκοβιτς: είναι μια δύσκολη ημέρα για μένα09:58Θεσσαλονίκη: Έκρηξη από γκαζάκια σε κτήριο 09:45Πέτσας στον ΑΝΤ1: πρωτοφανής η αποδοχή της Κυβέρνησης από τους πολίτες (βίντεο)09:30Αγία Σοφία: Τα φριχτά βασανιστήρια στις κόρες της και ο συγκλονιστικός της βίος09:16Τροχαίο δυστύχημα στο Καματερό: Αυτοκίνητο παρέσυρε γυναίκα και έπεσε σε λεωφορείο09:02EuroMed9: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, αλλαγές στα ΜΜΜ και απαγόρευση συγκεντρώσεων08:47Social media: περισσότεροι από 4 στους 5 Έλληνες είναι ενεργοί χρήστες08:34Missing Alert για 49χρονο 08:21Κορονοϊός- Γυμναστήρια: Οι κανόνες λειτουργίας των αποδυτηρίων08:08