Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 31 Μαρτίου 2016 06:06

Αδιανόητο ρεκόρ θερμοκρασίας στο φωτεινότερο κβάζαρ του σύμπαντος

Η «καρδιά» του γαλαξιακού πυρήνα ξεπερνά τους 10 τρισεκατομμύρια βαθμούς Κελσίου.

Σύμπαν - Μαύρη τρύπα - κβάζαρ

Γερμανοί, Ρώσοι, Αμερικανοί και άλλοι αστρονόμοι μπόρεσαν για πρώτη φορά να μελετήσουν την «καρδιά» του φωτεινότερου ενεργού γαλαξιακού πυρήνα (κβάζαρ) στο σύμπαν και υπολόγισαν ότι η αδιανόητη θερμοκρασία της ξεπερνά τα δέκα τρισεκατομμύρια βαθμούς Κελσίου, πολλή μεγαλύτερη από ό,τι θεωρείτο έως τώρα δυνατό.

Οι ερευνητές του διεθνούς προγράμματος ραδιοαστρονομίας RadioAstron, με επικεφαλής τον Γιούρι Κοβάλεφ του Φυσικού Ινστιτούτου Λεμπέντεφ της Μόσχας, τον Αντρέι Λομπάνοφ του Ινστιτούτου Ραδιοαστρονομίας Μαξ Πλανκ στη Γερμανία και τον Μάικλ Τζόνσον του Κέντρου Αστροφυσικής Χάρβαρντ-Σμιθσόνιαν των ΗΠΑ, έκαναν δύο δημοσιεύσεις στο περιοδικό αστροφυσικής «The Astrophysical Journal Letters», ανέλυσαν την ακτινοβολία του κβάζαρ 3C 273.

Το εν λόγω κβάζαρ, σε απόσταση περίπου 2,4 δισεκατομμυρίων ετών από τη Γη, βρίσκεται στην κατεύθυνση του αστερισμού της Παρθένου και είναι το πιο φωτεινό στον ουρανό από όσα έχουν ανακαλυφθεί μέχρι στιγμής.

Το RadioAstron χρησιμοποιεί τον ρωσικό δορυφόρο Spektr-R με κεραία δέκα μέτρων, που βρίσκεται σε ελλειπτική τροχιά γύρω από τον πλανήτη μας. Οι παρατηρήσεις του συνδυάζονται με αυτές μεγάλων επίγειων ραδιοτηλεσκοπίων, όπως του γερμανικού ραδιοτηλεσκοπίου διαμέτρου 100 μέτρων στο Έφελσμπεργκ, του διαμέτρου 110 μέτρων τηλεσκοπίου Γκριν Μπανκ και του 300 μέτρων Αρεσίμπο. Έτσι το RadioAstron σχηματίζει ένα συμβολόμετρο (ένα εικονικό ραδιοτηλεσκόπιο) μεταξύ Γης και διαστήματος.

Τα κβάζαρ είναι τεράστιες μαύρες τρύπες με μάζα εκατομμύρια ή και δισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο μας. Βρίσκονται στο κέντρο μεγάλων γαλαξιών και εκπέμπουν πανίσχυρη ακτινοβολία, συχνά «σβήνοντας» με τη λάμψη τους όλα τα άστρα του γαλαξία τους.

Οι επιστήμονες πίστευαν ότι η θερμοκρασία στο εσωτερικό αυτών των ενεργών γαλαξιακών πυρήνων δεν ξεπερνά τα 100 δισεκατομμύρια βαθμούς Κελσίου, αλλά οι νέοι υπολογισμοί δείχνουν μια ασύλληπτα μεγαλύτερη θερμοκρασία. Οι επιστήμονες προς το παρόν δεν κατανοούν θεωρητικά πώς αυτό μπορεί να συμβεί.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΔημοσκόπηση ΑΝΤ1: η μεγαλύτερη ανησυχία και η πρόθεση ψήφου στις εκλογές (βίντεο)Σήμερα 18:14 | Ειδήσεις

Όλα όσα έδειξε για την γνώμη και την πρόθεση των πολιτών η μεγάλη δημοσκόπηση της MARC για τον ΑΝΤ1.

Ελληνοτουρκικά - Φαρμακονήσι: Βίντεο ντοκουμέντο με πρόκληση από τουρκική ακταιωρόΣήμερα 19:23 | Ειδήσεις

Στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 προβλήθηκε άλλη μια απόδειξη της έντασης που δημιουργούν και συντηρούν οι Τούρκοι. Το επεισόδιο, εικόνες του οποίου πρώτη αποκάλυψε η εφημερίδα “Δημοκρατία”, έγινε μια ημέρα πριν τα Φώτα.

Ανδραβίδα - Phantom: τα μηνύματα των πολιτικών για τον θάνατο του ΤσιτλακίδηΣήμερα 15:14 | Ειδήσεις

Η συλλυπητήρια μηνύματα έστειλε ο πολιτικός κόσμος, μετά την επιβεβαίωση θανάτου και του δεύτερου πιλότου του Phantom, Σμηναγού Ευστάθιου Τσιτλακίδη.

Άλκης Καμπανός: σιωπηρή πορεία για τη μνήμη του (εικόνες)Σήμερα 17:04 | Ειδήσεις

Πλήθος κόσμου βρίσκεται στο σημείο που δολοφονήθηκε ο 19χρονος Άλκης Καμπανός σε μια πορεία εις μνήμην του.

Νέα Σμύρνη: Χειροπέδες στα μέλη της συμμορίας που μαχαίρωσαν τον 15χρονο21:28Αγρίνιο: Απείλησε με κατσαβίδι δημοτική υπάλληλο 21:15ΝΔ: 20 fake news για την καλλιτεχνική εκπαίδευση και το Προεδρικό Διάταγμα21:02Βρήκαν χαμένη τραπεζική κάρτα... και άρχισαν τα ψώνια20:49Τσίπρας από Περιστέρι: στο δίλημμα “με τη Δημοκρατία ή την εκτροπή” θα απαντήσει ο λαός20:36ΕΚΤ – επιτόκια: Αύριο οι αποφάσεις για την νέα αύξηση20:22Ελληνοτουρκικά – Φαρμακονήσι: Βίντεο ντοκουμέντο με πρόκληση από τουρκική ακταιωρό20:08Δημοσκόπηση ΑΝΤ1: η μεγαλύτερη ανησυχία και η πρόθεση ψήφου στις εκλογές (βίντεο)19:55Βόλος: “Ντου” συμμορίας με καρδόνια σε σχολεία (εικόνες)19:42Άλκης Καμπανός: σιωπηρή πορεία για τη μνήμη του (εικόνες)19:28Εκλογές - Τουρκία: Νέα “βουτιά” στα ποσοστά του ΑΚΡ19:14Γεωργιάδης για Καλάθι του νοικοκυριού: Έρχονται νέες μειώσεις19:01Λάρισα: Προφυλακίστηκε για τον βιασμό της συζύγου του18:47ΕΛΣΤΑΤ - Ανεργία: στο 11,6% τον Δεκέμβριο18:34ΗΠΑ: το FBI ερευνά το εξοχικό του Τζο Μπάιντεν18:20Ανδραβίδα - Phantom: τα μηνύματα των πολιτικών για τον θάνατο του Τσιτλακίδη18:06Θεοδωρικάκος - Αστυνομία: Το πόρισμα της έρευνας για τον έλεγχο στην παρέα του γιού του17:52Ο Δημήτρης Καράμπαλης νέος επικεφαλής της Αποστολής Επιτήρησης στη Γεωργία17:38Βραζιλία: Κατασχέθηκε “ορφανό” πλοίο με 300 κιλά κοκαΐνης (βίντεο)17:25“Παγιδευμένοι”: Sneak preview από το επεισόδιο της Τετάρτης (βίντεο)17:11