Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 10 Φεβρουαρίου 2016 23:33

Ανακαλύφθηκαν εκατοντάδες κρυμμένοι γειτονικοί γαλαξίες

H ανακάλυψη μπορεί να ρίξει στο φως στο μυστήριο του λεγόμενου «Μεγάλου Ελκυστή», η οποία φαίνεται να έλκει προς το μέρος της τον γαλαξία μας, μαζί με εκατοντάδες χιλιάδες άλλους γαλαξίες.

AP - Milky way - γαλαξίας

Εκατοντάδες κρυμμένους γαλαξίες, που γειτονεύουν με τον δικό μας Milky Way,, κατόρθωσαν να παρατηρήσουν για πρώτη φορά επιστήμονες, όπως ανακοίνωσαν αστρονόμοι από την Αυστραλία, τις ΗΠΑ, τη Νότια Αφρική και την Ολλανδία.

Αν και απέχουν «μόνο» 250 εκατομμύρια έτη φωτός από τη Γη – σχετικά μικρή απόσταση για τα αστρονομικά δεδομένα – οι εν λόγω γαλαξίες ήσαν μέχρι σήμερα αόρατοι εξαιτίας του δικού μας γαλαξία, που εμποδίζει τις αστρονομικές παρατηρήσεις, παρεμβάλλοντας πυκνά στρώματα άστρων και διαστρικής σκόνης.

Όπως είπε ο επικεφαλής ερευνητής, καθηγητής Λίστερ Στέϊβλι-Σμιθ του Πανεπιστημίου της Δυτικής Αυστραλίας και του Διεθνούς Κέντρου Έρευνας στη Ραδιο-Αστρονομία (ICRAR), «ο γαλαξίας μας είναι πολύ όμορφος φυσικά, αλλά μπλοκάρει τελείως τη θέα των πιο μακρινών γαλαξιών πίσω του».

Με τη βοήθεια του μεγάλου ραδιοτηλεσκοπίου Παρκς, διαμέτρου 64 μέτρων, που λειτουργεί από το 1961, οι αστρονόμοι κατάφεραν να βρουν 883 γαλαξίες, από τους οποίους το ένα τρίτο ήσαν άγνωστοι μέχρι σήμερα.

AP - Milky way - γαλαξίας

Η ανακάλυψη μπορεί επίσης να ρίξει στο φως στο μυστήριο του λεγόμενου «Μεγάλου Ελκυστή», μιας περιοχής σε απόσταση περίπου 250 εκατομμυρίων ετών φωτός, η οποία φαίνεται να έλκει προς το μέρος της τον γαλαξία μας, μαζί με εκατοντάδες χιλιάδες άλλους γαλαξίες, με μια πανίσχυρη ελκτική δύναμη ισοδύναμη με ένα εκατομμύριο δισεκατομμυρίων Ήλιους.

«Στην πραγματικότητα δεν καταλαβαίνουμε τι προκαλεί αυτή τη βαρυτική έλξη πάνω στον γαλαξία μας ή από πού προέρχεται. Αυτό που ξέρουμε, είναι ότι ο γαλαξίας μας κινείται προς μια περιοχή με ταχύτητα πάνω από δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα την ώρα», δήλωσε ο κ. Στέιβλι-Σμιθ.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι, αφού κάθε γαλαξίας περιέχει περίπου 100 δισεκατομμύρια άστρα, η ανακάλυψη εκατοντάδων νέων γαλαξιών πίσω από τον δικό μας αποκαλύπτει μια τεράστια μάζα άγνωστη έως τώρα.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚορονοϊός: δεκάδες θάνατοι, ρεκόρ στους διασωληνωμένους και 3789 νέα κρούσματαΣήμερα 17:20 | Ειδήσεις

Εφιαλτική η εικόνα στα νοσοκομεία της χώρας από ασθενείς με μηχανική υποστήριξη. Μακραίνει η “μαύρη λίστα” των νεκρών. Αναλυτικά τα στοιχεία από τον ΕΟΔΥ.

Πάσχα: Ανάσταση νωρίς και Επιτάφιος χωρίς κόσμοΣήμερα 14:56 | Ειδήσεις

Οι αποφάσεις της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου σχετικά με τις διαδικασίες και τα ωράρια για τις λειτουργίες τη Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα.

European Super League: Αποσύρονται Μάντσεστερ Σίτι και ΤσέλσιΣήμερα 21:31 | Ειδήσεις

“Ναυαγεί” το μεγαλεπήβολο σχέδιο για κλειστή λίγκα, που προκάλεσε τριγμούς στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο.

ΥΠΟΙΚ - Φορολογικές δηλώσεις: αλλαγές σε τεκμήρια, φόρο εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, ενοίκια και αποδείξειςΣήμερα 16:40 | Ειδήσεις

Αναλυτικά όλες οι αλλαγές που περιλαμβάνει νομοθετική ρύθμιση που θα ψηφιστεί την Τετάρτη.

Γιάννης Κουκουράκης: Η γυμναστική, η διατροφή και το βιογραφικό του γοητευτικού ηθοποιού23:35Ηράκλειο: Άγρια συμπλοκή μεταξύ αλλοδαπών (βίντεο)23:29Δήμητρα Ματσούκα: Η φωτογραφία με την αδελφή της και τον νεογέννητο ανιψιό της23:22Τριτοβάθμια εκπαίδευση: Στα μέσα Μαΐου η ανακοίνωση του αριθμού εισακτέων23:14Στάθης Άνθης: Θρίλερ με τη σορό στη Βρετανία (βίντεο)23:05Διαρρήκτης “προδόθηκε” από το... σπέρμα του22:55Τροχαίο στο Γκάζι: Ο νεαρός μοτοσικλετιστής μιλά στον ΑΝΤ1 (βίντεο)22:43Συγκινεί η Έρρικα Πρεζεράκου για την μικρή Αναστασία22:32Global Strategy Group του ΟΟΣΑ: Διεθνής αναγνώριση για τον Γιώργο Πιερρακάκη22:20Κωνσταντίνος Φίλης: Πώς εξηγείται το μπαράζ επιθετικών δηλώσεων από την Τουρκία (βίντεο)22:08Πρίγκιπας Φίλιππος: Το δώρο που άφησε κληρονομία στην εγγονή του Louise Windsor21:55Πάσχα: Ματαιώνονται ρουκετοπόλεμος, σαϊτοπόλεμος και χαλκούνια21:44European Super League: Αποσύρονται Μάντσεστερ Σίτι και Τσέλσι21:32Self Tests για κορονοϊό: “Μπλόκο” στον διαγωνισμό για τη δεύτερη παρτίδα (βίντεο)21:23Λεωφόρος Κηφισού: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις Τετάρτη και Πέμπτη21:11“Η Φάρμα”: Η Μαρία Μιχαλοπούλου και τα δάκρυα (αποκλειστικές εικόνες)20:59Γενετικός έλεγχος στα κληρονομικά καρδιαγγειακά νοσήματα: σε ποιόν, πότε και γιατί;20:50Σαουδική Αραβία: 7 τρις δολάρια για “πράσινη” ανάπτυξη20:38Κως: Σύλληψη για κατασκοπεία20:26Κορονοϊός - Μητσοτάκης: Στα μέσα Μαΐου η επιστροφή στην κανονικότητα20:16