Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 10 Φεβρουαρίου 2016 23:33

Ανακαλύφθηκαν εκατοντάδες κρυμμένοι γειτονικοί γαλαξίες

H ανακάλυψη μπορεί να ρίξει στο φως στο μυστήριο του λεγόμενου «Μεγάλου Ελκυστή», η οποία φαίνεται να έλκει προς το μέρος της τον γαλαξία μας, μαζί με εκατοντάδες χιλιάδες άλλους γαλαξίες.

AP - Milky way - γαλαξίας

Εκατοντάδες κρυμμένους γαλαξίες, που γειτονεύουν με τον δικό μας Milky Way,, κατόρθωσαν να παρατηρήσουν για πρώτη φορά επιστήμονες, όπως ανακοίνωσαν αστρονόμοι από την Αυστραλία, τις ΗΠΑ, τη Νότια Αφρική και την Ολλανδία.

Αν και απέχουν «μόνο» 250 εκατομμύρια έτη φωτός από τη Γη – σχετικά μικρή απόσταση για τα αστρονομικά δεδομένα – οι εν λόγω γαλαξίες ήσαν μέχρι σήμερα αόρατοι εξαιτίας του δικού μας γαλαξία, που εμποδίζει τις αστρονομικές παρατηρήσεις, παρεμβάλλοντας πυκνά στρώματα άστρων και διαστρικής σκόνης.

Όπως είπε ο επικεφαλής ερευνητής, καθηγητής Λίστερ Στέϊβλι-Σμιθ του Πανεπιστημίου της Δυτικής Αυστραλίας και του Διεθνούς Κέντρου Έρευνας στη Ραδιο-Αστρονομία (ICRAR), «ο γαλαξίας μας είναι πολύ όμορφος φυσικά, αλλά μπλοκάρει τελείως τη θέα των πιο μακρινών γαλαξιών πίσω του».

Με τη βοήθεια του μεγάλου ραδιοτηλεσκοπίου Παρκς, διαμέτρου 64 μέτρων, που λειτουργεί από το 1961, οι αστρονόμοι κατάφεραν να βρουν 883 γαλαξίες, από τους οποίους το ένα τρίτο ήσαν άγνωστοι μέχρι σήμερα.

AP - Milky way - γαλαξίας

Η ανακάλυψη μπορεί επίσης να ρίξει στο φως στο μυστήριο του λεγόμενου «Μεγάλου Ελκυστή», μιας περιοχής σε απόσταση περίπου 250 εκατομμυρίων ετών φωτός, η οποία φαίνεται να έλκει προς το μέρος της τον γαλαξία μας, μαζί με εκατοντάδες χιλιάδες άλλους γαλαξίες, με μια πανίσχυρη ελκτική δύναμη ισοδύναμη με ένα εκατομμύριο δισεκατομμυρίων Ήλιους.

«Στην πραγματικότητα δεν καταλαβαίνουμε τι προκαλεί αυτή τη βαρυτική έλξη πάνω στον γαλαξία μας ή από πού προέρχεται. Αυτό που ξέρουμε, είναι ότι ο γαλαξίας μας κινείται προς μια περιοχή με ταχύτητα πάνω από δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα την ώρα», δήλωσε ο κ. Στέιβλι-Σμιθ.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι, αφού κάθε γαλαξίας περιέχει περίπου 100 δισεκατομμύρια άστρα, η ανακάλυψη εκατοντάδων νέων γαλαξιών πίσω από τον δικό μας αποκαλύπτει μια τεράστια μάζα άγνωστη έως τώρα.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚορονοϊός: 12108 νέα κρούσματα την ΚυριακήΣήμερα 17:11 | Ειδήσεις

Πόσοι είναι οι θάνατοι στην Ελλάδα, από την αρχή της πανδημίας. Πόσες είναι οι νέες εισαγωγές στα νοσοκομεία της επικράτειας. Πόσοι ασθενείς νοσηλεύονται διασωληνωμένοι.

“Ελπίδα”: Λευκό τοπίο στα νησιά – Νέο κύμα το βράδυ της Κυριακής (εικόνες)Σήμερα 14:48 | Ειδήσεις

Χιονοκαταιγίδες στο Αιγαίο. Δριμύτερη επιστρέφει το βράδυ της Κυριακής και την Δευτέρα η κακοκαιρία. Μαγικές εικόνες στις χιονισμένες Κυκλάδες.

“Ελπίδα” - Σχολεία : Που θα είναι κλειστά την Δευτέρα (βίντεο)Σήμερα 09:34 | Ειδήσεις

Τι δήλωσε στον ΑΝΤ1 ο Περιφερειάρχης Αττικής, για την εισήγηση σχετικά με τις περιοχές. Δεν θα χαθούν τα μαθήματα, ακόμη και με κλειστά σχολεία, ξεκαθαρίζει η Νίκη Κεραμέως.

Αχαΐα: σκοτώθηκε γυναίκα που παρασύρθηκε από φορτηγόΣήμερα 13:41 | Ειδήσεις

Το δυστύχημα έγινε το μεσημέρι της Κυριακής, στην Εθνική Οδό Πατρών - Αθηνών.

ΥΠΑ: Παράταση αεροπορικών οδηγιών πτήσεων εξωτερικού 18:27Βασίλισσα Ελισάβετ: Πρώτη φορά στο Σάντριγχαμ χωρίς τον πρίγκιπα Φίλιππο18:13Κορονοϊός: Ο “χάρτης” με τα κρούσματα της Κυριακής17:59Κορονοϊός: 12108 νέα κρούσματα την Κυριακή17:45Αττική – Σχολεία: Κλειστά Δεύτερα και Τρίτη λόγω της κακοκαιρίας17:31Άρης – Λαμία: Στο ίδιο έργο θεατές…17:17 Ανδρική υπογονιμότητα: η αντιμετώπισή της στο εμβρυολογικό εργαστήριο17:03Παράνομες συνταγογραφήσεις: Συνεχίζονται οι έρευνες για το κύκλωμα με τα εκατοντάδες μέλη16:49Κορονοϊός – Ρωσία: Ρεκόρ κρουσμάτων για τρίτη συνεχόμενη μέρα16:36Κορονοϊός – έλεγχοι: “Λουκέτο” σε παιδότοπο που είχε μετατραπεί σε κλαμπ!16:22Σνίτσελ κοτόπουλο σε κρούστα παρμεζάνας από τον Πέτρο Συρίγο16:08“Ελπίδα”: Λευκό τοπίο στα νησιά – Νέο κύμα το βράδυ της Κυριακής (εικόνες)15:55Πειραιάς: συλλήψεις για διαρρήξεις καταστημάτων15:41Βουδαπέστη: Φονική πυρκαγιά σε νοσοκομείο15:27Βέλγιο - Αστυνομική βία: σάλος για περιστατικό με ανήλικη (βίντεο)15:13“Ελπίδα” - Υπουργείο Εργασίας: Μέτρα για τους εργαζόμενους σε εξωτερικούς χώρους14:59Βούλα: πυροβολισμοί με τρεις τραυματίες (βίντεο ντοκουμέντο)14:46Καμερούν: φονική φωτιά σε κλαμπ (εικόνες)14:33Australian Open - Ζβέρεφ: Δεν αξίζω για No 1 στο τένις14:19Κορονοϊός: Θάνατος με Covid ή από Covid;14:05