Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 14 Δεκεμβρίου 2015 23:59

Το Top 10 των ανακαλύψεων στη Φυσική για το 2015

Το κορυφαίο επιστημονικό περιοδικό Φυσικής "Physics World", παρουσίασε τα σημαντικότερα επιτεύγματα των επιστημόνων για το 2015.

Top 10 - 2015 - Φυσική

Η ταυτόχρονη κβαντική τηλεμεταφορά δύο ιδιοτήτων ενός θεμελιώδους σωματιδίου, του φωτονίου, ανακηρύχθηκε «ανακάλυψη της χρονιάς» από το περιοδικό "Physics World" (Κόσμος της Φυσικής) του Ινστιτούτου Φυσικής με έδρα το Λονδίνο.

Το 1993 είχε για πρώτη φορά δειχθεί θεωρητικά ότι είναι δυνατή η τηλεμεταφορά μιας κβαντικής κατάστασης. Έκτοτε, όλο και περισσότερες ερευνητικές ομάδες ανακοινώνουν νέες επιτυχίες κβαντικής τηλεμεταφοράς σε ολοένα μεγαλύτερες αποστάσεις.

Όμως οι Γιαν-Γουέι Παν και Τσαογιάνγκ Λου του Πανεπιστημίου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας, ήσαν οι πρώτοι που κατάφεραν να πετύχουν διπλή τηλεμεταφορά, τόσο της πόλωσης, όσο και της τροχιακής στροφορμής ενός φωτονίου σε ένα άλλο μακρινό φωτόνιο. Το επόμενο βήμα θα είναι η τριπλή -ή και η πολλαπλή-κβαντική τηλεμεταφορά. Ίσως κάποτε η ολική τηλεμεταφορά ενός ανθρώπου ή αντικειμένου αλά «Σταρ Τρεκ» περάσει από την επιστημονική φαντασία στην πραγματικότητα.

Η κορυφαία δεκάδα ανακαλύψεων στη Φυσική το 2015 περιλαμβάνει:

- τη μέτρηση για πρώτη φορά της ακτινοβολίας κυκλότρου από ένα μόνο ηλεκτρόνιο

- την παρατήρηση για πρώτη φορά των φερμιονίων Weyl

- την πιο πειστική έως τώρα πειραματική επιβεβαίωση του φαινομένου της κβαντικής διεμπλοκής

- την πρώτη άμεση ανίχνευση φωτός από έναν εξωπλανήτη

- την ανακάλυψη δύο πενταπλών κουάρκ (pentaquarks) από τον επιταχυντή του CERN

- την ανακάλυψη του πρώτου υλικού (σουλφιδίου του υδρογόνου) που εμφανίζει «ζεστή» υπεραγωγιμότητα

- τη δημιουργία της πρώτης φορητής συσκευής μαγνητικής απεικόνισης (MRI)

- την κατασκευή του πρώτου φερμιονικού μικροσκοπίου και

- τη δημιουργία της πρώτης κβαντικής λογικής πύλης από πυρίτιο.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚακοκαιρία “Μπάρμπαρα”: “επί ποδός” οι Αρχές για την επέλαση του χιονιάΧθες 23:34 | Ειδήσεις

Σε ετοιμότητα οι Αρχές για την κακοκαιρία "Μπάρμπαρα". Οι οδηγίες προς τους πολίτες για τον επερχόμενο χιονιά. Live η πορεία της κακοκαιρίας.

Οι ΗΠΑ κατέρριψαν το κινεζικό μπαλόνι (βίντεο)Χθες 21:58 | Ειδήσεις

Η ανακοίνωση των Αμερικανών αξιωματούχων για το κινεζικό μπαλόνι, που προκάλεσε ακόμα και κλείσιμο αεροδρομίων. Τα βίντεο με τη ρίψη του.

Καταδίωξη στην Κω: Καταδρομέας του τουρκικού Στρατού ο ένας συλληφθείςΧθες 19:27 | Ειδήσεις

Αποκλειστικές πληροφορίες του ΑΝΤ1 για τον έναν από τους συλληφθέντες μετά την καταδίωξη στην Κω.

Εκλογές: η κόντρα Τσίπρα - Ανδρουλάκη και ο δρόμος για τις τρίτες κάλπεςΧθες 16:21 | Ειδήσεις

Οι αναφορές Τσίπρα για το ΠΑΣΟΚ, μιλώντας στην γενέτειρα των Παπανδρέου, έφεραν την αντίδραση της Χαρ. Τρικούπη και την διαμάχη με την Κουμουνδούρου, ενώ αυξάνεται και η πίεση της ΝΔ προς το ΠΑΣΟΚ.

Κακοκαιρία “Μπάρμπαρα”: “επί ποδός” οι Αρχές για την επέλαση του χιονιά23:59Τζένιφερ Άνιστον και Τζούλια Ρόμπερτς συμπρωταγωνίστριες σε νέα ταινία23:46Άρης: “Σκούρα” τα πράγματα για τον Πάρντιου23:35Μαγνησία: τον βρήκε απανθρακωμένο ο αδερφός του στο κρεβάτι του23:24Μηνιγγίωμα εγκεφάλου: Τι είναι και πώς αντιμετωπίζεται23:11Amalin: Ρομανί κουζίνα στο πρώτο εστιατόριο Ρομά (εικόνες)22:57Τσαβούσογλου: στο Αιγαίο κάνουμε τα απαραίτητα βήματα εναντίον αυτών που εποφθαλμιούν στα δικαιώματα μας22:44Κακοκαιρία ΗΠΑ: Έως – 78 βαθμοί Κελσίου η θερμοκρασία (εικόνες)22:30Αντιτρομοκρατική: η απόρρητη έκθεση για την ακροδεξιά στην Ελλάδα22:17Οι ΗΠΑ κατέρριψαν το κινεζικό μπαλόνι (βίντεο)22:03Κακοκαιρία “Μπάρμπαρα”: Ο ΔΕΔΔΗΕ για τις προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος21:49Basket League: Ο Άρης έβαλε... φρένο στην ΑΕΚ21:35“Qatar Gate” - Δημητρακόπουλος: η Καϊλή υπέστη “βασανιστήρια” στη φυλακή21:22Ιωνικός: Νίκη “χρυσάφι” κόντρα στον Άρη 21:08Κίσσαβος: μεγάλη επιχείρηση της ΕΜΑΚ για τον απεγκλωβισμό ατόμων20:54Καλλιθέα: Συμμορία έκλεβε μοτοσικλέτες20:40Λαμία: νεαρός όρμησε σε φλεγόμενο σπίτι και έσωσε παιδάκι (εικόνες)20:27Χιλή: Κόλαση φονικής φωτιάς (εικόνες)20:13Καταδίωξη στην Κω: Καταδρομέας του τουρκικού Στρατού ο ένας συλληφθείς20:00Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2023 - Σακελλαροπούλου: η Ελευσίνα διαμορφώνει τη σύγχρονη ταυτότητά της (εικόνες)19:47