EgyptAir: Πού στρέφονται οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας
Ανοιχτά είναι όλα τα ενδεχόμενα για τα αίτια της συντριβής του Airbus της EgyptAir, στη Μεσόγειο.
Τα πρώτα συντρίμμια που εντοπίστηκαν χθες, μαζί με ανθρώπινα μέλη, αποσκευές των επιβατών και καθίσματα του αεροσκάφους, δεν είναι δυνατόν να δώσουν ακόμα μια σαφή εικόνα για τον τρόπο συντριβής.
Οι πρώτοι που μπαίνουν στο μικροσκόπιο των ερευνητών είναι όσοι είχαν πρόσβαση στο αεροσκάφος. Οι υπηρεσίες πληροφοριών, η αστυνομία των αεροπορικών μεταφορών (GTA) και η αστυνομία των συνόρων (PAF) εξετάζουν εξονυχιστικά όλα όσα προηγήθηκαν της επιβίβασης του πληρώματος και των επιβατών, στο Κάιρο.
Το αεροπλάνο είχε κάνει το τρίτο ταξίδι της ημέρας, όταν έφτασε από την Τύνιδα στο Κάιρο για να απογειωθεί με κατεύθυνση στο Παρίσι και να επιστρέψει στο Κάιρο, με την μοιραία πτήση.
Στόχος είναι να αναγνωριστούν όλα τα πρόσωπα, επιβάτες, πλήρωμα, προσωπικό ανεφοδιασμού και συντήρησης και αχθοφόροι. Σε αυτή την έρευνα θα συμβάλει το υλικό από τις κάμερες κλειστού κυκλώματος.
Συγκεκριμένα αναζητείται κάποιο ή κάποια άτομα που έχουν ριζοστικοποιηθεί, όμως όπως αναφέρουν πηγές που συμμετέχουν στην έρευνα, προς το παρόν «δεν υπάρχει κάποιο ύποπτο πρόσωπο».
Κι ενώ όλα τα μέτρα ασφαλείας στο αεροδρόμιο του Παρισιού φαίνεται να λήφθηκαν και να εφαρμόστηκαν σωστά, το σενάριο της τρομοκρατικής ενέργειας δεν έχει αποκλειστεί, αλλά οι έρευνες εστιάζονται σε κάποιο πρόσωπο και όχι σε κάποιον μηχανισμό.
Το γεγονός ότι, το αεροσκάφος πριν τη μοιραία πτήση είχε περάσει από τα αεροδρόμια της Ερυθραίας, της Τύνιδας και του Καΐρου, κάνει ακόμα πιο περίπλοκη την έρευνα.
Από την άλλη, ο ειδικός σε θέματα ασφάλειας πτήσεων, Τιμ Φαν Μπέβερεν στη Deutsche Welle, ανέτρεψε τα δεδομένα, δηλώνοντας ότι, υπάρχουν ενδείξεις για φωτιά εν πτήσει λίγο πριν τη συντριβή, επικαλούμενος στοιχεία της Aviation Herald, η οποία καταγράφει συμβάντα που αφορούν αεροπορικές εταιρείες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέγραψε το σύστημα επικοινωνίας αεροσκαφών ACARS (Aircraft Communication Adressing and Reporting System) υπήρξε καπνός και φωτιά στο μέρος όπου βρίσκονται τα ηλεκτρονικά συστήματα του αεροσκάφους.
Οι 400 υπάλληλοι του αεροδρομίου
Μετά τις επιθέσεις στο Παρίσι, τον περασμένο Νοέμβριο, οι Αρχές του Σαρλ ντε Γκολ πέρασαν από το μικροσκόπιο τους 86.000 εργαζομένους του αεροδρομίου, που είχαν πρόσβαση στην «απαγορευμένη ζώνη» του.
Αποτέλεσμα των ερευνών ήταν να ανακληθούν ή να μην αναθεωρηθούν οι άδειες πρόσβασης σε πάνω από 600 ανθρώπους. Μεταξύ αυτών, οι 85 θεωρούνται ύποπτοι για ριζοσπαστικοποίηση, σύμφωνα με τις γαλλικές αρχές.
Στο πεδίο των ερευνών, οι αρχές εξετάζουν την παραμικρή λεπτομέρεια. Για παράδειγμα, ένας άνδρας εργαζόμενος που αρνείται να απευθυνθεί σε μια γυναίκα ή να λάβει οδηγίες από αυτήν, μπαίνει στο στόχαστρο και ανακαλείται η άδειά του.
Όπως είναι επόμενο, ήδη από την Πέμπτη όλοι όσοι είχαν προσεγγίσει το αεροσκάφος της EgyptAir δίνουν καταθέσεις.
Στο μικροσκόπιο και οι επιβάτες
Κανένα εμπόρευμα δεν φορτώθηκε στο Σαρλ ντε Γκολ στο μοιραίο αεροσκάφος, ενώ οι αποσκευές των επιβατών είχαν περάσει τον εξονυχιστικό έλεγχο, αποκλείοντας το ενδεχόμενο τοποθέτησης εκρηκτικού μηχανισμού στο αεροπλάνο.
Επομένως, στο μικροσκόπιο των ερευνών μπαίνουν οι επιβάτες. «Είναι πολύ νωρίς να πούμε εάν υπήρξε ή όχι ένα προφίλ που προβληματίζει… κάτι που δεν σημαίνει ωστόσο ότι δεν υπάρχουν υποψίες» τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο μια πηγή προσκείμενη στην έρευνα.