#Egyptair: Νότια της Καρπάθου συνετρίβη το Airbus Α320
Το αεροσκάφος της Egyptair συνετρίβη νότια της Καρπάθου, εντός του αιγυπτιακού εναερίου χώρου, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) πηγή της ελληνικής υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
«Περί τις 03.29 ώρα Ελλάδος , την ώρα που βρισκόταν στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, το αεροσκάφος εξαφανίσθηκε από τα ελληνικά ραντάρ... συνετρίβη σε απόσταση περίπου 130 μιλίων από το νησί της Καρπάθου», διευκρίνισε η πηγή.
Σύμφωνα με αξιωματούχο των αιγυπτιακών αερογραμμών, το αεροσκάφος της EgyptAir βρίσκονταν 16 χιλιόμετρα εντός του εθνικού εναέριου χώρου της Αιγύπτου, όταν το στίγμα του εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στις 2:45 τα ξημερώματα τοπική ώρα.
Η τελευταία επικοινωνία του αεροσκάφους των αιγυπτιακών αερογραμμών ήταν πάνω από την Κέα με τους Έλληνες ελεγκτές, οι οποίοι στην συνέχεια ενημέρωσαν τους Αιγύπτιους. «Το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε 1,5 λεπτό αφού βγήκε από τον ελληνικό εναέριο χώρο», σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην εκπομπή του ΑΝΤ1 "Καλημέρα Ελλάδα", ο Διοικητής Πολιτικής Αεροπορίας Κωνσταντίνος Λιντζεράκος.
Άμεσα κινητοποιήθηκαν δύο C 130, ενώ η Φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς βρίσκεται εν πλω κινούμενη προς τον χώρο του συμβάντος.
Την άμεση συνδρομή των δυνάμεων της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και του Ναυτικού στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης για το αεροσκάφος της EgyptAir, υπογραμμίζει το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών με tweet: «Η Ελλάδα στο πλευρό της Αιγύπτου, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία και το Πολεμικό Ναυτικό βοηθούν με κάθε δυνατό τρόπο την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης».
Τη στιγμή που χάθηκε το στίγμα του πετούσε πάνω από τη Μεσόγειο, νοτιοανατολικά της Καρπάθου, είχε μπει 10 μίλια μέσα στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, απείχε 280 χλμ. από τις αιγυπτιακές ακτές και βρισκόταν σε ύψος 37.000 ποδιών.
48.000 ώρες πτήσης
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε αποκτηθεί από την Egyptar το Νοέμβριο του 2003 και είχε 48.000 ώρες πτήσης, ενώ ο πιλότος, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν έμπειρος.
"Με λύπη της η Airbus επιβεβαιώνει πως ένα A320 της EgyptAir χάθηκε (...) πάνω από τη Μεσόγειο", αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία. "Το εν λόγω αεροσκάφος, με στοιχεία εγγραφής Su-GCC, έφερε τον σειριακό αριθμό 2088 και παραδόθηκε στην EgyptAir με την έξοδό του από τη γραμμή παραγωγής τον Νοέμβριο του 2003. Το αεροσκάφος είχε στο ενεργητικό του περίπου 48.000 ώρες πτήσης", σύμφωνα με την ίδια πηγή, δηλ. περίπου το μισό ης συνολικής διάρκειας πτήσεων ενός Airbus A320.
"Η Airbus είναι έτοιμη να παράσχει κάθε τεχνική βοήθεια στο γαλλικό Γραφείο Έρευνας και Αναλύσεων (BEA), καθώς και στις αρχές που έχουν επιφορτισθεί με την έρευνα", προσθέτει η εταιρεία, συμμεριζόμενη "την ανησυχία όλων των επηρεαζομένων προσώπων" από την απώλεια του αεροπλάνου.
Σήμερα πετούν περίπου 6.700 αεροσκάφη τέτοιου τύπου σε όλο τον κόσμο.
Δεν ήταν κακές οι καιρικές συνθήκες
Σύμφωνα με την υπηρεσία διαχείρισης του ευρωπαϊκού δικτύου αεροπορικής κυκλοφορίας Eurocontrol, δεν υπήρχαν άσχημες καιρικές συνθήκες την ώρα και στην περιοχή όπου το αεροσκάφος της EgyptAir εξαφανίστηκε.
Εκτός από τις αιγυπτιακές και ελληνικές αρχές στην περιοχή στέλνουν και οι γαλλικές αρχές αεροπλάνα και σκάφη για να βοηθήσουν τις έρευνες.
"Δεν υπάρχει σημαντική επίπτωση στην κυκλοφορία αυτή την ώρα, αν και διεξάγονται επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης στην περιοχή", ανέφερε σε ανακοίνωσή του το Eurocontrol.
Εξέπεμπψε ή όχι σήμα κινδύνου το αεροσκάφος
Κανένα «σήμα κινδύνου» δεν ελήφθη από το αεροσκάφος της Egyptair που εκτελούσε την πτήση Παρίσι-Κάιρο, ανακοίνωσε ο αιγυπτιακός στρατός στον λογαριασμό του στο Facebook, διαψεύδοντας ισχυρισμό που ανακοινώθηκε νωρίτερα από την αιγυπτιακή αεροπορική εταιρεία.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το γεγονός ότι οι πιλότοι δεν είχαν χρόνο να εκπέμψουν σήμα κινδύνου σημαίνει ότι κάτι αιφνιδιαστικό συνέβη στο αεροσκάφος.
Πρόκειται για την τελευταία μίας σειράς αντιφατικών ανακοινώσεων για την εκπομπή ή μη σήματος κινδύνου από το πλήρωμα της πτήσης MS804 ή αυτόματου σήματος SOS από τα συστήματα του αεροσκάφους.
Αρχικά το πρωί, ο αντιπρόεδρος της Egyptair είχε διαβεβαιώσει ότι δεν εξεπέμφθη κανένα σήμα κινδύνου. Αργότερα, ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας ανέφερε το αντίθετο, ενώ εκπρόσωπος της εταιρείας διευκρίνιζε ότι «σήμα κινδύνου» ελήφθη από τον αιγυπτιακό στρατό «λιγότερο από 10 λεπτά» πριν από την εξαφάνιση του αεροσκάφους από τα ραντάρ.
«Οι αιγυπτιακές ένοπλες δυνάμεις δηλώνουν ότι δεν έλαβαν κανένα σήμα κινδύνου προερχόμενο από την πτήση αυτή», διαβεβαίωνε πριν από λίγη ώρα ο εκπρόσωπος του αιγυπτιακού στρατού στο Facebook.
Δύο βρέφη και ένα παιδί μεταξύ των επιβατών
Το αεροσκάφος απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της γαλλικής πρωτεύουσας στις 23:09 το βράδυ της Τετάρτης με 56 επιβάτες, επταμελές πλήρωμα και τρεις ενόπλους ως προσωπικό ασφαλείας για την αποφυγή αεροπειρατειών εν πτήσει.
Συνολικά δηλαδή στο αεροσκάφος επέβαιναν 66 άτομα. Μάλιστα όπως έχει γίνει γνωστό από την αεροπορική εταιρεία ανάμεσα στους επιβάτες βρίσκονταν δύο βρέφη και ένα παιδί.
Σύμφωνα με τον κατάλογο των επιβατών που δημοσίευσε η EgyptAir, πρόκειται για 30 Αιγύπτιους, 15 Γάλλους, 1 Βρετανό, 1 Καναδό, 1 Βέλγο, 1 Πορτογάλο, 1 Αλγερινό, 1 Σουδανό, 1 πολίτη του Τσαντ, 2 Ιρακινούς, 1 Σαουδάραβα και 1 Κουβεϊτιανό.
Οι συγγενείς των 56 επιβατών και των δέκα μελών του πληρώματος έχουν αρχίσει να συγκεντρώνονται τόσο στο αεροδρόμιο στο Παρίσι απ’ όπου αναχώρησε το αεροσκάφος, όσο και στο αεροδρόμιο στο Κάιρο όπου αναμενόταν.
Επιβεβαιώνει ο Ολάντ τη συντριβή του αεροσκάφους
Ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ δήλωσε σήμερα ότι "καμιά υπόθεση δεν μπορεί να αποκλειστεί" σχετικά με τα αίτια της εξαφάνισης πριν από μερικές ώρες πάνω από τη Μεσόγειο αεροσκάφους της EgyptAir.
"Οι πληροφορίες που μπορέσαμε να συλλέξουμε δυστυχώς μας επιβεβαιώνουν ότι το αεροσκάφος συνετρίβη και χάθηκε", δήλωσε ο Ολάντ επιβεβαιώνοντας ότι 66 άνθρωποι επέβαιναν σε αυτό, ανάμεσά τους 15 Γάλλοι.
"Έχουμε καθήκον να μάθουμε τα πάντα, να μάθουμε τα αίτια αυτού που προκλήθηκε και καμιά υπόθεση δεν μπορεί να αποκλειστεί ούτε και να εξεταστεί περισσότερο από κάποια άλλη. Όταν θα έχουμε την αλήθεια, τότε θα πρέπει να αντλήσουμε όλα τα συμπεράσματα, είτε αυτό είναι δυστύχημα, είτε ισχύει μια άλλη υπόθεση που ο καθένας έχει στο μυαλό του, ίσως η εκδοχή μιας τρομοκρατικής ενέργειας".
Ο Ολάντ υπογράμμισε ότι θέλει "τα πάντα να τεθούν στη διάθεση των ελληνικών και των αιγυπτιακών αρχών ώστε σε συντονισμό με αυτές να μπορέσουμε να στείλουμε πλοία και αεροσκάφη", για να βρεθεί ο τόπος της συντριβής και να περισυλλεγούν τα συντρίμμια.
Εκφράζοντας την "θλίψη" και την "αλληλεγγύη" του προς τις οικογένειες των θυμάτων, ο Ολάντ δήλωσε ότι ελήφθησαν "μέτρα" για τις οικογένειες αυτές και ένα "κέντρο αντιμετώπισης της κρίσης τέθηκε αμέσως σε λειτουργία".
Κέντρο αντιμετώπισης της κρίσης συγκροτήθηκε το πρωί στο γαλλικό υπουργείο Εξωτερικών και στο αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ απ΄όπου αναχώρησε το αεροσκάφος Α320, το οποίο εξαφανίστηκε από τις οθόνες των ραντάρ για άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο ενώ είχε εισέλθει στον αιγυπτιακό FIR.