Ετοιμάζεται ο διάδοχος του «Air Force One»
Είναι το πιο γνωστό αεροσκάφος παγκοσμίως, το «Air Force One». Όμως, παρά τις ανέσεις σε όλα τα επίπεδα που προσφέρει το αεροπλάνο του Προέδρου των ΗΠΑ, το Boeing 47-200Β φαίνεται πως έχει γεράσει πλέον και πρέπει να παροπλιστεί.
Γι' αυτό και ο Μπαράκ Ομπάμα αποφάσισε να παραγγείλει ένα καινούριο.
Ήδη το Πεντάγωνο σχεδιάζει να υπογράψει εντός των ερχόμενων εβδομάδων συμβόλαιο με την εταιρεία Boeing για την κατασκευή νέου προεδρικού αεροσκάφους, ικανού να μεταφέρει τον Πρόεδρο, προσφέροντάς του τη δυνατότητα να διοικήσει πόλεμο από αέρος, αν αυτό καταστεί αναγκαίο.
Το νέο προεδρικό αεροσκάφος θα είναι μεγαλύτερο, ισχυρότερο, ικανό να πετάει πιο μακριά και τεχνολογικά πιο προηγμένο. Βέβαια θα καθυστερήσει να δοθεί στον Πρόεδρο των ΗΠΑ, αφού δεν αναμένεται να είναι έτοιμο πριν από το 2023. Η κατασκευή αλλά και η συντήρηση του νέου «θηρίου» των αιθέρων θα κοστίσει ακριβά στους Αμερικανούς φορολογούμενους, αφού η πολεμική αεροπορία των ΗΠΑ έχει ήδη ζητήσει 102 εκατ. δολάρια για τον σχεδιασμό του αεροσκάφους, ενώ για τα επόμενα πέντε χρόνια, χωρίς να έχει υπολογίσει ενδεχόμενες υπερβάσεις του αρχικού προϋπολογισμού, το κόστος του θα φτάνει τα 3 δισ. δολάρια τον χρόνο.
Ο εξοπλισμός του «Air Force One»
Εξοπλισμένο δωμάτιο που μπορεί να λειτουργήσει και σαν χειρουργείο, ενώ υπάρχει πάντα κατά τη διάρκεια της πτήσης ένας γιατρός
Δυο κουζίνες όπου μπορεί να προετοιμαστεί φαγητό για 100 ανθρώπους
Μια μεγάλη αίθουσα συσκέψεων που μετατρέπεται σε... τραπεζαρία!
Το αεροσκάφος μπορεί να ανεφοδιαστεί ενώ είναι στον αέρα
Διαθέτει τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας
Τα ιδιαίτερα διαμερίσματα του Προέδρου περιλαμβάνουν κρεβατοκάμαρα, μπάνιο, γυμναστήριο και γραφείο
Η ιστορία του «Air Force One»
Το «Air Force One» δεν είναι ένα μόνο αεροσκάφος, καθώς η πολεμική αεροπορία διαθέτει δύο Boeing Jumbo για τις μετακινήσεις του Προέδρου των ΗΠΑ. Ο πρώτος Αμερικανός Πρόεδρος που χρησιμοποίησε το Air Force One ήταν ο Τζον Κένεντι το 1962, ωστόσο τα σημερινά αεροσκάφη κατασκευάσθηκαν επί προεδρίας Ρόναλντ Ρέιγκαν και παραδόθηκαν το 1990, επί προεδρίας Τζορτζ Μπους του πρεσβύτερου. Πάντως η πρώτη προεδρική πτήση με αεροσκάφος ειδικά διαμορφωμένο έγινε για τον Πρόεδρο Ρούζβελτ, με κωδικό «ιερή αγελάδα», το 1945.
Υπενθυμίζεται πως την 11η Σεπτεμβρίου 2001, μετά την τρομοκρατική επίθεση στους Δίδυμους Πύργους, ο Πρόεδρος Τζορτζ Μπους παρέμεινε στον αέρα για περισσότερα από δύο 24ωρα, καθώς οι μυστικές υπηρεσίες είχαν εκφράσει τον φόβο ότι ίσως γίνει στόχος τρομοκρατικής επίθεσης.