Αεροπορικές τραγωδίες
Δημοσίευση: 26 Μαρτίου 2015 17:31Έξι πτήσεις «αυτοκτονίας» που συγκλόνισαν τον κόσμο
Δεν υπάρχει «η παραμικρή ένδειξη» για τους λόγους που ώθησαν τον συγκυβερνήτη του Airbus A320 της γερμανικής εταιρείας Germanwings να ρίξει το αεροπλάνο στο βουνό, δήλωσε ο Κάρστεν Σπορ, επικεφαλής της Lufthansa, θυγατρική της οποίας είναι η Germanwings. «Είμαστε αποσβολωμένοι», είπε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στην Κολωνία.
Ο επικεφαλής της Lufthansa εξήγησε πως «κανένα σύστημα στον κόσμο δεν θα μπορούσε να εμποδίσει» την ενέργεια του συγκυβερνήτη. «Όποια κι αν είναι τα μέτρα ασφαλείας που μπορεί να έχει κανείς σε μια εταιρεία, όσο αυστηρές κι αν είναι οι διαδικασίες, τίποτε δεν θα μπορούσε να εμποδίσει μια τέτοια μεμονωμένη πράξη», υποστήριξε.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο κόσμος μαθαίνει σαστισμένος ότι ένας πιλότος μπορεί να οδήγησε εσκεμμένα ένα αεροπλάνο στην καταστροφή, παρασύροντας στο θάνατο τους ανυποψίαστους επιβάτες.
Τουλάχιστον έξι ανάλογες περιπτώσεις έχουν καταγραφεί στα χρονικά:
29 Νοεμβρίου 2013: Η πτήση 470 της LAM, από το Μαπούτο στη Λουάντα, συνετρίβη στη Ναμίμπια, παρασύροντας στο θάνατο 33 ανθρώπους. Από τις έρευνες προέκυψε ότι ο πιλότος οδήγησε εσκεμμένα το αεροσκάφος στη συντριβή.
31 Οκτωβρίου 1999: Μόλις μισή ώρα μετά την απογείωση του από το αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης, αεροσκάφος της Egypt Air κατέπεσε στον Ατλαντικό Ωκεανό, σκοτώνοντας 217 ανθρώπους. Η απότομη πτώση του αεροπλάνου ξεκίνησε λίγα λεπτά αφότου ο κυβερνήτης εγκατέλειψε το πιλοτήριο και ο συγκυβερνήτης το έριξε εσκεμμένα. Την εκδοχή αμφισβήτησαν, πάντως, οι αιγυπτιακές αρχές λόγω έλλειψης αδιάσειστων στοιχείων.
19 Δεκεμβρίου 1997: Στη διάρκεια της πτήσης 185 από την Τζακάρτα της Ινδονησίας με προορισμό τη Σιγκαπούρη, ένα Μπόινγκ 737 της Silk Air συνετρίβη, με αποτέλεσμα 104 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους. Σύμφωνα με τις έρευνες, ο κυβερνήτης θέλησε να αυτοκτονήσει και έριξε το αεροπλάνο, αφού πρώτα τερμάτισε τη λειτουργία των «μαύρων κουτιών» που κατέγραφαν τα δεδομένα της πτήσης.
21 Αυγούστου 1994: Κυβερνήτης των αερογραμμών του Μαρόκου φέρεται να έκλεισε τον αυτόματο πιλότο σε ATR-42 και οδήγησε το αεροσκάφος σε βουνοπλαγιά, λίγο μετά την απογείωσή του από το Αγκαντίρ. Απολογισμός: 44 νεκροί.
22 Αυγούστου 1979: Ένας νεαρός μηχανικός της Πολεμικής Αεροπορίας της Κολομβίας, ο οποίος είχε τεθεί σε διαθεσιμότητα, πήρε ένα μεταγωγικό HS-749 και το «κάρφωσε» σε κατοικημένη περιοχή, με αποτέλεσμα εκτός από τον ίδιο να σκοτωθούν άλλοι τρεις άνθρωποι.
26 Σεπτεμβρίου 1976: Έχοντας χάσει τα λογικά του μετά από διαζύγιο, Ρώσος πιλότος έκλεψε ένα Antonov 2 και το έριξε πάνω σε ένα συγκρότημα κατοικιών στην πόλη Νοβοσιμπίρσκ, όπου διέμενε η πρώην σύζυγός του, με απολογισμό 12 νεκρούς.