Εξαφάνιση αεροσκάφους
Δημοσίευση: 15 Μαρτίου 2014 07:54 | Ανανέωση: 15 Μαρτίου 2014 10:49Νέα σενάρια για την τύχη του... αόρατου Boeing
Νέα σενάρια για την τύχη του Boeing 777 που εξαφανίστηκε την περασμένη εβδομάδα ενώ εκτελούσε πτήση από την Κουάλα Λουμπούρ για το Πεκίνο, πέφτουν κάθε μέρα στο τραπέζι, όσο δεν εντοπίζεται κανένα ίχνος του μοιραίου αεροσκάφους.
Αξιωματούχοι του στρατού της Μαλαισίας, πιστεύουν πια ότι το Boeing εξετράπη από την πορεία του και κινήθηκε προς τον Ινδικό Ωκεανό από κάποιον που γνώριζε πολύ καλά τους αεροδιαδρόμους αλλά και τις θέσεις των ραντάρ.
"Πρόκειται ασφαλώς για κάποιον έμπειρο, ικανό και εν ενεργεία πιλότο" ανέφερε ένας από τους αξιωματούχους αυτούς που μετέχει στις έρευνες οι οποίες καλύπτουν πλέον μια τεράστια ζώνη, από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας μέχρι τον Ινδικό Ωκεανό.
Ο ίδιος αξιωματούχος διευκρίνισε ότι η θεωρία αυτή βασίζεται σε δεδομένα που προέρχονται από ένα στρατιωτικό ραντάρ και δεν έχουν δημοσιοποιηθεί. Το ραντάρ συνέχισε να καταγράφει ένα αεροπλάνο επί πολλές ώρες αφότου η πτήση ΜΗ370 χάθηκε από τις οθόνες των πολιτικών ραντάρ.
Ο άνθρωπος που άλλαξε την πορεία του αεροσκάφους "φαίνεται πως ήξερε πολύ καλά πώς να αποφύγει τα πολιτικά ραντάρ, ότι τα είχε μελετήσει επισταμένως" πρόσθεσε ο ίδιος αξιωματούχος.
Το αεροπλάνο χάθηκε από τα ραντάρ μία ώρα μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ, το περασμένο Σάββατο. Έδωσε στίγμα για τελευταία φορά ενώ βρισκόταν ανάμεσα στις ακτές της Μαλαισίας και του Βιετνάμ.
Για το μυστήριο που καλύπτει την εξαφάνισή του έχουν διατυπωθεί μέχρι σήμερα πολλές και διάφορες θεωρίες και φήμες: ότι το ανατίναξαν αεροπειρατές, ότι αντιμετώπιζε σοβαρά τεχνικά προβλήματα, ότι το χτύπησε πύραυλος ή ακόμη και ότι αυτοκτόνησε ο κυβερνήτης του.
Στον Ινδικό Ωκεανό επικεντρώνονται οι έρευνες
Ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας Νατζίμπ Ραζάκ ανακοίνωσε ότι σταματούν οι έρευνες των αρχών για τον εντοπισμό του Μπόινγκ 777 που αγνοείται από την περασμένη εβδομάδα στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας προκειμένου όλες οι δυνάμεις που μετέχουν στην επιχείρηση να επικεντρωθούν σε άλλες ζώνες, κυρίως στον Ινδικό Ωκεανό, με βάση τα στοιχεία που προέκυψαν από τις επικοινωνίες του αεροσκάφους με τα ραντάρ και τους δορυφόρους.
"Τερματίζουμε τις επιχειρήσεις μας στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας και επανεξετάζουμε την ανάπτυξη των δυνάμεών μας" στα δυτικά της Μαλαισίας, ανέφερε.
Ο Ραζάκ τόνισε ότι από την πορεία που ακολούθησε η πτήση ΜΗ370 συμπεραίνεται ότι επρόκειτο για μια σκόπιμη ενέργεια από κάποιον που το οδήγησε πάνω από τη Μαλαισία, προς τα δυτικά αλλά απέφυγε να κάνει ευθέως λόγο για κατάληψη του αεροπλάνου από αεροπειρατές. "Παρά τις αναφορές των μέσων ενημέρωσης σε αεροπειρατεία, θέλω να είμαι απολύτως σαφής ότι ερευνούμε ακόμη όλες τις πιθανότητες για το τι οδήγησε την πτήση ΜΗ370 να παρεκκλίνει της πορείας της", τόνισε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στην Κουάλα Λουμπούρ.
Οι ερευνητές έχουν επιβεβαιώσει ότι το αεροπλάνο που εντοπίστηκε από στρατιωτικά ραντάρ ήταν πράγματι το Μπόινγκ 777 της Malaysian Airlines. Το σύστημα ηλεκτρονικών αναφορών του αεροπλάνου είναι σχεδόν βέβαιο ότι απενεργοποιήθηκε από κάποιον προτού φτάσει στην ανατολική ακτή της Μαλαισίας.
Ο πρωθυπουργός, που έκανε λόγο για μια κατάσταση "χωρίς προηγούμενο", τόνισε ότι οι έρευνες για τον εντοπισμό του θα επικεντρωθούν πλέον στον Ινδικό Ωκεανό αφού το αεροπλάνο φαίνεται πως ακολούθησε μια πορεία προς τα δυτικά. Όπως είπε, η τελευταία επικοινωνία του με δορυφόρο έγινε 6 ώρες από τη στιγμή που χάθηκε το στίγμα του από τις οθόνες των ραντάρ. Σύμφωνα με αυτά τα δορυφορικά δεδομένα το Μπόινγκ μπορεί να ακολούθησε δύο αεροδιαδρόμους: είτε αυτόν της Βόρειας Ταϊλάνδης μέχρι τα σύνορα του Καζακστάν και του Τουρκμενιστάν είτε, νοτιότερα, αυτόν της Ινδονησίας προς τον νότιο Ινδικό Ωκεανό.
Με βάση αυτά τα νέα δεδομένα οι ερευνητές προσπαθούν να υπολογίσουν πόσο μακριά θα μπορούσε να είχε φτάσει στο διάστημα αυτό, πρόσθεσε.
Ο Ραζάκ, αφού ευχαρίστησε τις 15 χώρες που συμμετέχουν στις έρευνες και εξέφρασε τη συμπαράστασή του στις οικογένεις των 239 επιβατών και μελών του πληρώματος που αγωνιούν για απαντήσεις είπε η Malaysian Airlines έχει αναλάβει να ενημερώσει τους συγγενείς ενώ ο υπουργός Εξωτερικών της Μαλαισίας επικοινωνεί με τις κυβερνήσεις των χωρών που είτε είχαν πολίτες τους στο αεροπλάνο είτε βοηθούν στον εντοπισμό του.
Η πτήση ΜΗ370, με αρχικό προορισμό το Πεκίνο, χάθηκε μία ώρα μετά την απογείωση της από την Κουάλα Λουμπούρ, τη νύχτα της περασμένης Παρασκευής προς το Σάββατο.
Φύλλο και φτερό το σπίτι του πιλότου
Οι αστυνομικές αρχές της Μαλαισίας πραγματοποίησαν έρευνα στο σπίτι του κυβερνήτη του Μπόινγκ 777 της εταιρείας Malaysian Airlines σήμερα το πρωί, λίγη ώρα αφότου ο πρωθυπουργός της χώρας επιβεβαίωσε ότι το αεροσκάφος άλλαξε σκόπιμα πορεία.
Σύμφωνα με έναν ανώτατο αξιωματικό της αστυνομίας, οι αστυνομικοί έφτασαν στο σπίτι του 53χρονου κυβερνήτη Ζάχαρι Άχμαντ Σαχ αμέσως μόλις ολοκληρώθηκε η συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο πρωθυπουργός Νατζίμπ Ραζάκ για να παρουσιάσει τα νεότερα στοιχεία των ερευνών.
Από τις μέχρι στιγμής πληροφορίες επιβεβαιώνεται ότι το αεροσκάφος που εντοπίστηκε από στρατιωτικό ραντάρ ήταν όντων η πτήση ΜΗ370 και ότι τα συστήματα επικοινωνιών του είχαν απενεργοποιηθεί λίγη ώρα προτού να φτάσει στα ανατολικά παράλια της Μαλαισίας.
Ξέμεινε από καύσιμα το Boeing-φάντασμα;
Η ανάλυση των ηλεκτρονικών δεδομένων σχετικά με το Boeing έδειξε ότι το αεροσκάφος μπορεί να ξέμεινε από καύσιμα και να συνετρίβη στον Ινδικό Ωκεανό, αφού πέταξε εκατοντάδες μίλια εκτός πορείας, σύμφωνα με πηγή που επικαλείται επίσημες εκτιμήσεις των ΗΠΑ.
Η ίδια πηγή ανέφερε επίσης ότι είναι λιγότερο πιθανό το ενδεχόμενο, το αεροπλάνο να πέταξε προς την Ινδία. Τα στοιχεία των ηλεκτρονικών δεδομένων προκύπτουν από τους παλμούς που στέλνονται από τα αεροπλάνα στους δορυφόρους. Τα στοιχεία της ηλεκτρονικής ανάλυσης εξετάστηκαν δύο φορές επειδή υπήρχαν ασάφειες, δήλωσε η ίδια πηγή, αναφέροντας όμως ότι η ανάλυση προσφέρει τις πρώτες πραγματικές ενδείξεις ως προς την τύχη της πτήσης MH370, για την οποία αξιωματούχοι πιστεύουν ότι σκόπιμα εκτράπηκε της προγραμματισμένης πορείας της από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο.
Εν τω μεταξύ όπως έγραψε η εφημερίδα New York Times το αεροσκάφος άλλαξε αρκετές φορές κατεύθυνση και υψόμετρο αφού είχε χαθεί η επαφή του με τον πύργο ελέγχου. Η αμερικανική εφημερίδα, επικαλούμενη πηγές προσκείμενες στην έρευνα, ανέφερε ότι το αεροσκάφος αρχικά ανέβηκε στα 45.000 πόδια, πολύ πάνω από το επιτρεπόμενο όριο για πτήση ενός Boeing 777.
Όπως καταγράφηκε από τα σήματα των στρατιωτικών ραντάρ της Μαλαισίας στη συνέχεια το αεροπλάνο κατέβηκε σε υψόμετρο 23.000 ποδιών, κατά την προσέγγιση του στο πυκνοκατοικημένο νησί Πενάγκ της Μαλαισίας. Κατόπιν το αεροσκάφος πήγε στα νότιο- δυτικά ανέκτησε υψόμετρο και άλλαξε πορεία προς τα βόρεια - δυτικά προς τον Ινδικό Ωκεανό.