Συμφωνία… χρυσάφι για τον Ρονάλντο!
Σε επίπεδα που ξεπερνούν πλέον κάθε φαντασία, ανέρχονται τα έσοδα του Κριστιάνο Ρονάλντο από τη νέα συμφωνία με τη Nike. Ο αμερικανικός κολοσσός αθλητικού εξοπλισμού ανακοίνωσε ότι ο Πορτογάλος θα γίνει ο τρίτος αθλητής στα χρονικά με τον οποία υπέγραψε «ισόβια» συνεργασία, μετά τον Μάικλ Τζόρνταν και τον ΛεΜπρον Τζέιμς.
Το αντίτιμο δεν δόθηκε στη δημοσιότητα, όπως υπολογίζεται κοντά στα δεδομένα του ΛεΜπρον: Ενα δισεκατομμύριο δολάρια!
Δεν πρόκειται για κάποιου είδους φάρσα ή ανεξακρίβωτη πληροφορία από αυτές που κυκλοφορούν πολύ συχνά στο διαδίκτυο. Η είδηση δημοσιεύτηκε από την ιστοσελίδα του Forbes, εξηγείται με μαθηματικούς τύπους και οφείλεται στην πρωτοφανή δημοφιλία του Ρονάλντο. Αυτή τη στιγμή ο Πορτογάλος σούπερ σταρ της Ρεάλ Μαδρίτης είναι ο πιο δημοφιλής άνθρωπος στον κόσμο, με βάση τη μοναδική μονάδα μέτρησης που υπάρχει: τα social media.
Πάνω από 260.000.000 άνθρωποι ακολουθούν τον CR7 στους λογαριασμούς του στο Facebook, το Instagram και το Twitter, περισσότεροι από οποιονδήποτε άλλο αθλητή, καλλιτέχνη, πολιτικό. Οι δημοσιεύσεις του δημιουργούν κέρδη για τα προϊόντα που προβάλλονται σε αυτές και υπάρχει ένα ειδικό πρόγραμμα το οποίο υπολογίζει τα κέρδη αυτά. Το Hollkit, το οποίο κατέγραψε τα κέρδη της Nike, από την προβολή της μέσω του Ρονάλντο. Και τα κέρδη αυτά πλησίασαν τα 500.000.000 δολάρια. Αριθμός… εξωφρενικός, για μια εταιρία που το 2016 ήταν η χειρότερη του δείκτη Dow 30 του αμερικανικού χρηματιστηρίου, με απώλειες 19%.
Ωστόσο, σύμφωνα με το Hoolkit, η εικόνα του Ρονάλντο όχι απλώς δεν αλλοιώθηκε, αλλά γιγαντώθηκε μέσα στο 2016 με την κατάκτηση του Champions League και του EURO. Κατά τη διάρκεια του προηγούμενο έτους, ο Πορτογάλος «ανέβασε» 1.703 post στα social media, τα οποία είχαν συνολικά 2.25 δισ. αντιδράσεις (like, κοινοποιήσεις, σχόλια). Από αυτά, το λογότυπο της Nike εμφανίστηκε στις 347 αναρτήσεις, οι οποίες συγκέντρωσαν 477.000.000 αντιδράσεις. Το πιο δημοφιλές απ΄όλα ήταν την επομένη του θριάμβου στο Euro με ένα σκίτσο του Ρονάλντο στον Πύργο του Άιφελ και το κλασικό «μότο» της Nike «Just Do It». Αυτή η ανάρτηση συγκέντρωσε 1,7εκ. likes και περίπου 13.000 σχόλια, που αποτιμώνται σε 5.800.000 δολάρια κέρδη για την εταιρία, σύμφωνα πάντα με το Hoolkit. Η μεθοδολογία του συγκεκριμένου εργαλείου, εξετάζει τον τρόπο προώθησης και την ποιότητά της, παράλληλα με την επιρροή στο κοινό και αξιοποιώντας ειδικές μεταβλητές και μαθηματικούς τύπους, υπολογίζει το εμπορικό κέρδος. Στην περίπτωσή μας, ο Ρονάλντο απέφερε στη Nike έσοδα 499,6εκ. δολαρίων μέσα σε 12 μήνες! Κατά συνέπεια το 1 δις με το οποίο «δένει» εφ΄όρου ζωής τον Πορτογάλο, ίσως αποτελεί και… τιμή ευκαιρίας!