LATEST NEWS
 
Κοινωνία /ΣυνδικαλιστικάΔημοσίευση: 01 Ιουνίου 2017 21:59

Μηχανοδηγοί ΤΡΑΙΝΟΣΕ: σε “απαξίωση” ο ελληνικός σιδηρόδρομος

Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο, αναδεικνύουν παθογένειες και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου.

Σε “καθεστώς απαξίωσης” βρίσκεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος, όπως κατήγγειλε σήμερα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης.

Οι μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέδειξαν τις παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρόμου, επισημαίνοντας πως παρά τα τεράστια ποσά που έχουν ξοδευτεί κατά καιρούς, ακόμα και σήμερα το μεγαλύτερο μέρος των έργων δεν έχει ολοκληρωθεί, ενώ η σιδηροδρομική υποδομή έχει λεηλατηθεί σε μεγάλο μέρος της και το τροχαίο υλικό έχει απαξιωθεί.

Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο, κατήγγειλαν τη μη λειτουργία των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, τα οποία θα είχαν οδηγήσει στην αποτροπή του. Παραθέτοντας αναλυτικά την κατάσταση του εγχώριου σιδηροδρομικού δικτύου, ο Πρόεδρος της ΠΕΠΕ Κώστας Γενιδούνιας, υποστήριξε πως «το πόρισμα για το Άδενδρο βγήκε πολύ εύκολα» ζητώντας τον καταμερισμό ευθυνών, αλλά και τη λήψη των αναγκαίων μέτρων, ώστε να τεθούν επιτέλους σε λειτουργία τα φωτοσήματα και η τηλεδιοίκηση στο σύνολο της γραμμής και όχι αποσπασματικά, όπως συμβαίνει σήμερα.

Άδενδρο - Θεσσαλονίκη - εκτροχιασμός - τρένο

Μάλιστα, όπως είπαν, τόσο ο Γενικός Γραμματέας της ΠΕΠΕ, Βασίλης Τουρλής, όσο και ο Αντιπρόεδρος, Σπύρος Συρόπουλος, εάν και έχουν δαπανηθεί δισ. ευρώ στον σιδηρόδρομο, εντούτοις βασικές υποδομές (η ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη ολοένα και παρατείνεται, συνεχές πλιάτσικο της γραμμής, απαρχαιωμένο τροχαίο υλικό) και συστήματα (GSMR και ECTS) υπολειτουργούν ή και απαξιώνονται.

Παράλληλα, αναφερόμενοι «στην τεράστια έλλειψη προσωπικού στον κλάδο τους και όχι μόνο», είπαν ότι 260 μηχανοδηγοί εργάζονται σήμερα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπογράμμισαν ότι με τον νόμο 3891 του 2010, 120 μετατάχθηκαν σε άλλες υπηρεσίες και μάλιστα 45 εξ αυτών υποχρεωτικά, και μόλις 4 επέστρεψαν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με καθεστώς απόσπασης από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΛΞΗΣ - ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΙ ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Οι μηχανοδηγοί καταγράφουν την κατάσταση που επικρατεί στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αναφέροντας τα παρακάτω προβλήματα:

Γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης

  • Δεν λειτουργεί τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα στο 70% της γραμμής. Δεν λειτουργούν ECTS και GSMR και υπάρχει μονή γραμμή Θήβας- Τιθορέας εδώ και 10-12 μήνες, λόγω εργασιών.
  • Ο ορεινός όγκος (Τιθορέα-Δομοκός) λειτουργεί με φωτοσήματα, αλλά με σημαντικά προβλήματα στην συντήρησή τους (παλιό σύστημα, δεν βρίσκονται ανταλλακτικά) και συχνές βλάβες.
  • Μεταξύ Δομοκού-Παλαιοφαρσάλου υπάρχει εδώ και 8 μήνες μονή γραμμή κυκλοφορίας, λόγω έργων.
  • Είσοδος (μόνιμη) σε παρακαμπτηρίους χωρίς φωτοσήματα, σε Δομοκό, Παλαιοφάρσαλο, Μεζούρλο, Λάρισα, Νέους Πόρους, Άδενδρο, Σίνδο και Θεσσαλονίκη.
  • Ηλεκτροκίνηση μόνο μεταξύ Παλαιοφαρσάλου-Θεσσαλονίκης. Στον Παλαιοφάρσαλο γίνεται αλλαγή μηχανής (σε diesel προς Αθήνα, σε ηλεκτράμαξα προς Θεσσαλονίκη).
  • Σοβαρά προβλήματα στις «γαλαρίες» (Πλαταμώνα-Τέμπη), αναφορικά με τον φωτισμό και την επικοινωνία.
  • Έξι μόλις δρομολόγια την ημέρα προς Θεσσαλονίκη, όταν το 2010 είχαμε 10, με χρόνο 5 ώρες και 30 λεπτά από το 2012, ενώ το 2009 ο χρόνος πλησίαζε τις 4 ώρες και 20 λεπτά (με τρένα express).
  • To Δίκτυο ηλεκτροκίνησης την περίοδο 2008-2011 λεηλατήθηκε (όπως και το δίκτυο οπτικών ινών), η ΠΕΠΕ κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά. Η ανακατασκευή της ηλεκτροκίνησης στοίχισε πάνω από 15 εκατομμύρια ευρώ και ολοκληρώθηκε (μέχρι Τιθορέα) το 2015.

Προαστιακός Αθήνας (αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» - Κιάτο)

  • Ιδρύθηκε το 2004 με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ενώ η γραμμή προς Κιάτο δόθηκε στην κυκλοφορία την περίοδο 2006-2007.
  • Το Δίκτυο είναι με ηλεκτροκίνηση, χωρίς τηλεδιοίκηση και σύστημα προστασίας έναντι του ανθρώπινου λάθους (ECTS), χωρίς σύστημα επικοινωνίας (GSMR), ενώ τα φωτοσήματα λειτουργούν μόνο σε μέρος του δικτύου (από Λιόσια μέχρι αεροδρόμιο). Τα συστήματα είχαν εγκατασταθεί και λειτούργησαν μέχρι το 2010 και μέρος τους σήμερα είναι λεηλατημένο.
  • Τα δρομολόγια έχουν περιοριστεί σε 3 ανά ώρα (στην αρχική του λειτουργία ήταν 4 ή 5) λόγω έλλειψης μηχανοδηγών και μη λειτουργίας της τηλεδιοίκησης. Λόγω έλλειψης μηχανοδηγών τα δρομολόγια σταματούν στις 21.44 το βράδυ από αεροδρόμιο, ενώ το μετρό συνεχίζει την λειτουργία του μέχρι τις 12 τα μεσάνυχτα.
  • Δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση με το κέντρο, καθώς απαιτείται μετεπιβίβαση στο σταθμό Λιοσίων και όχι όλες τις ώρες της ημέρας.
  • Αναμένεται η απευθείας σύνδεση με τον σταθμό Λαρίσης το επόμενο διάστημα (σύμφωνα με τις εξαγγελίες θα δοθεί τις επόμενες εβδομάδες).

Προαστιακός Αθήνας (Προς Χαλκίδα και Πειραιά)

  • Τα δρομολόγια γίνονται ανά δυο ώρες, λόγω έλλειψης προσωπικού. Δίκτυο χωρίς τηλεδιοίκηση, φωτοσήματα, ECTS, GSMR.
  • Ηλεκτροκίνηση από Κιούρκα μέχρι Χαλκίδα και αντίστροφα (στα Κιούρκα μετεπιβίβαση σε συρμούς diesel). Αναμένεται η παράδοση προς χρήση της ηλεκτροκίνησης προς Αθήνα.
  • Από Αθήνα μέχρι Πειραιά η κυκλοφορία γίνεται σε μονή γραμμή κυκλοφορίας (παρότι έχουν κατασκευαστεί 2 γραμμές).
  • Πολλές διαβάσεις για πεζούς, που τοποθετούνται από τοπικούς φορείς, ενώ υπάρχουν πεζογέφυρες.
  • Η γραμμή μεταξύ Οινόης-Χαλκίδας ανακαινίστηκε το 2013 (4 χρόνια εργασιών) και σήμερα παρουσιάζει τα ίδια προβλήματα με την προηγούμενη γραμμή (συχνές καθιζήσεις), αφού η χάραξη έγινε στην ίδια γραμμή.
  • Δεν λειτουργεί τηλεματική, σταθμοί χωρίς εκδοτήρια. 

Για Μακεδονία - Θράκη

  • Το δίκτυο από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη είναι με μονή γραμμή κυκλοφορίας, χωρίς κανένα σύστημα (φωτοσήματα-τηλεδιοίκηση). Το ίδιο και η γραμμή προς Φλώρινα και Έδεσσα.
  • Από τις 25 Σεπτεμβρίου του 2016 έχει διακοπεί η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Δράμας-Θεσσαλονίκης, λόγω έργων, ενώ από τις 25 Μαΐου διακόπηκε και η σιδηροδρομική σύνδεση με Βουλγαρία, λόγω έλλειψης μηχανοδηγών. Από το 2010, έχει διακοπεί η σιδηροδρομική σύνδεση με Τουρκία.
  • Μεταξύ Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης κυκλοφορούν 2 τρένα την ημέρα, αντί 5 που κυκλοφορούσαν μέχρι το 2010, ενώ σοβαρά προβλήματα υπάρχουν και στην σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι Αλεξανδρούπολης.

Εμπορικά τρένα

  • Εδώ και 18 μήνες, η γέφυρα του Γαλλικού είναι κλειστή, λόγω έργων για την αποκατάσταση προβλήματος, με αποτέλεσμα η κυκλοφορία των τρένων προς Ειδομένη να γίνεται μέσω παράκαμψης από την γέφυρα του Αξιού.
  • Δεν υπάρχει ακόμα σαφές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου. Αποτέλεσμα να μην μπορεί να καλυφθεί (σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού), το απαιτούμενο έργο από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
  • Στην γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη δεν λειτουργούν φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση, με αποτέλεσμα να μειώνεται η χωρητικότητα της γραμμής.
  • Στο Ικόνιο είναι μονή γραμμή, χωρίς απευθείας σύνδεση με την γραμμή προς Θεσσαλονίκη. Στο Θριάσιο δεν έχει παραληφθεί ακόμα το σύνολο του έργου και στη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν ένα τρένο καθημερινά, με το δεύτερο να δρομολογείται κατά διαστήματα.
Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Βαπτίστηκε χριστιανός ορθόδοξος ο δισέγγονος του Αγίου Λουκά του Ιατρού (εικόνες)10:21Η Έλενα Ακρίτα στον ΑΝΤ1 για το νέο της βιβλίο, τις μηνύσεις και την πολιτική (βίντεο)10:10Στην εντατική αγοράκι που έκανε βουτιά στο κενό09:59Πέτσας: η κυβέρνηση Μητσοτάκη νοιάζεται για όλους τους Έλληνες09:46Διακοπή κυκλοφορίας στο σιδηροδρομικό δίκτυο09:34Κρίσιμες επαφές Σταϊκούρα στην Ουάσιγκτον09:20Γυναικείες στολές έβγαλε η NASA (εικόνες)09:07Νέα διάσωση μεταναστών ανοιχτά της Σάμου08:53Φωτιά σε δεξαμενές καυσίμων στην Καλιφόρνια (βίντεο)08:40Πρόεδρος Αστυνομικών Σάμου στον ΑΝΤ1: πάμε σαν τα πρόβατα στη σφαγή (βίντεο)08:27Οκτώβριος με θερμοκρασίες Ιουνίου στις θάλασσες08:14Γουίλιαμ και Κέιτ…ενσωματώθηκαν στο Πακιστάν (εικόνες)08:00Τυφώνας Χαγκίμπις: μετρά νεκρούς και καταστροφές η Ιαπωνία07:47“Μέρισμα” και στις επιχειρήσεις από την κυβέρνηση07:34“Όχι” του Ερντογάν για εκεχειρία στη Συρία07:21Νέα αστυνομική επιχείρηση “σκούπα” στα Εξάρχεια 07:09Έκρηξη σε είσοδο πολυκατοικίας06:56Νεκροί από κατάρρευση οροφής σε πάρτι (βίντεο)06:44Ζώδια: οι προβλέψεις της Τετάρτης06:30Ολυμπιακός: ανακοινώθηκε και επίσημα η μεταγραφή του Κωστή06:17
00:02:36Θεσσαλονίκη: πήγαν να κλέψουν βρέφος από την αγκαλιά της μητέρας του22-03-2019 07:54 
00:02:12 
Νέες πληροφορίες για την έκρηξη στο Ρωσικό προξενείο22-03-2019 09:27
00:02:05 
Επέστρεψε στην Ελλάδα η Ειρήνη, μετά την αθώωση της για την μεταφορά ναρκωτικών στο Χονγκ Κονγκ20-03-2019 20:46
00:05:21 
Συγκλονιστικές μαρτυρίες στον ΑΝΤ1 για την τραγωδία στον Νέο Κόσμο20-03-2019 20:05
00:04:59 
Κύμα αντιδράσεων από τις μαρτυρίες για την Αφή του Αγίου Φωτός20-03-2019 21:48
00:05:18 
Μαρτυρία στον ΑΝΤ1 από θύμα του κυκλώματος που έσπρωχνε γυναίκες στην πορνεία20-03-2019 20:47
00:03:34 
Μάνδρα: ποινικές διώξεις σε βαθμό πλημμελήματος για την πολύνεκρη τραγωδία19-03-2019 19:55
00:02:09 
Αιχμές κατά των Ιεραρχών, αλλά και αυτοκριτική για τους χειρισμούς του, έκανε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος19-03-2019 20:46
00:02:30 
Ασύλληπτη τραγωδία στον Νέο Κόσμο19-03-2019 19:57
00:01:33 
Η αντίδραση των κατοίκων της Μάνδρας μετά τις διώξεις που ανακοινώθηκαν19-03-2019 19:56
00:02:37 
Έναν Γολγοθά χωρίς τέλος ανεβαίνει η Βαρβάρα Φύτρου19-03-2019 19:56
00:01:53 
Κύκλωμα αδειών παραμονής είχαν στήσει επιτήδειοι, παριστάνοντας τα ζευγάρια19-03-2019 20:44
00:00:50 
Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες για τον θάνατο της μητέρας και του παιδιού της στον Νέο Κόσμο19-03-2019 20:51
00:01:49 
Πυρά και από τους εισαγγελείς, δέχεται ο νέος Ποινικός Κώδικας19-03-2019 20:45
00:00:46 
Δεκάδες κιλά ακατέργαστης κάνναβης εντόπισαν αστυνομικοί σε αυτοκίνητο19-03-2019 20:44
00:01:48 
Εξπέρ στην παραβίαση κλειδαριών ήταν τα μέλη της μαφίας των Γεωργιανών19-03-2019 20:44
00:02:03 
Έναν και μοναδικό μαθητή, έχει το νησάκι των Αρκιών19-03-2019 20:47
00:01:20 
Ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους οι κατηγορούμενοι για το κύκλωμα με τα διπλώματα «μαϊμού»19-03-2019 20:15
00:01:08 
Σοκ με τον 8χρονο που βρέθηκε κλειδωμένος στην τουαλέτα του σπιτιού του19-03-2019 20:14
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο