Εξήγγειλαν κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες
Της Φαίης Χρυσοχόου
Κοινό μέτωπο δράσεων με αφετηρία 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου και συμβολική κατάληψη στις 15 Δεκεμβρίου, ημέρα κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ εξήγγειλαν σήμερα οι εργαζόμενοι στις αστικές, υπεραστικές συγκοινωνίες, το σιδηρόδρομο και τους λιμένες αντιδρώντας στις ιδιωτικοποιήσεις και το ασφαλιστικό.
Οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν την κυβέρνηση για απαξίωση των δημόσιων συγκοινωνιών, για σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό, ενώ εξαπέλυσαν σφοδρή επίθεση κατά του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη για την "εικόνα διάλυσης που εμφανίζουν οι συγκοινωνίες" αλλά και για την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου.
Σε ότι αφορά την τιμή του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες πρότειναν να απορροφηθούν οι αυξήσεις του ΦΠΑ από τα 187 εκατ. ευρώ που οφείλουν τα Υπουργεία Εργασίας, Δημόσιας Τάξης, Παιδείας, Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη, έτσι ώστε να αποφευχθεί η αναμενόμενη από το νέο έτος αύξησή του.
Όπως τόνισε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Παναγιώτης Παρασκευόπουλος κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου, το 50% του τροχαίου υλικού είναι ανενεργό και οι ελλείψεις σε πολλές ειδικότητες όπως στους μηχανοδηγούς όπου απασχολούνται 284 έναντι 450 που ορίζει το οργανόγραμμα, μεγάλες. "Οι συγκοινωνίες καταρρέουν" είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε "καλούμε τα στελέχη της κυβέρνησης να συζητήσουμε και δεν έρχονται".
Ο Πρόεδρος του Συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ Λεωνίδας Σκούλος αποκάλυψε ότι ενώ το 2009 τα λεωφορεία ήταν 1.703 σήμερα ανέρχονται στα 1.127 . Επιπλέον, τα δρομολόγια από 15.857 το 2009 μειώθηκαν σε 11.103 το 2015. "Θέλουμε δημόσιες συγκοινωνίες με πρόσβαση στον κόσμο και χαμηλό εισιτήριο" σημείωσε, τονίζοντας επίσης ότι υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε οδηγούς και τεχνίτες".
Ο πρόεδρος της ‘Ένωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ Ελευθέριος Ρενιέρης, σχολίασε ότι η συγχώνευση των Μέσων Σταθερής Τροχιάς δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, καταγγέλλοντας ότι οι χρονοαποστάσεις των δρομολογίων του Ηλεκτρικού, αντί να μειώνονται επιμηκύνονται κι έκανε λόγο για σοβαρές ελλείψεις ανταλλακτικών στους νέους συρμούς του μετρό και παλιούς συρμούς στην γραμμή Πειραιά Κηφισιά.