Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας
Δημοσίευση: 01 Απριλίου 2015 13:58«Φρένο» στον τουρισμό βλέπουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Για ανάσχεση στην τουριστική ανάπτυξη και απώλεια εσόδων για την χώρα κάνουν λόγο οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας εξαιτίας των άμεσων επιπτώσεων του συνδυασμού τεχνολογικής υστέρησης και έλλειψης προσωπικού στο σύστημα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας της Ελλάδας.
«Η επίσημη πρόβλεψη για την Ελλάδα μέχρι το 2022 είναι μια μέση ετήσια αύξηση της κίνησης στον εναέριο χώρο μας κατά 5% . Όμως, με τις σημερινές ελλείψεις σε εξοπλισμό και κυρίως σε ανθρώπινο δυναμικό, απλά δεν υπάρχει περίπτωση αύξησης, διότι safety comes first! (η ασφάλεια των πτήσεων προηγείται!)», αναφέρει η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, που παραχώρησε σήμερα συνέντευξη Τύπου για το θέμα.
«Η αναμενόμενη για φέτος αύξηση της τουριστικής κίνησης θα αναγκάσει το σύστημα να δώσει αρκετές καθυστερήσεις. Κάθε λεπτό καθυστέρησης κοστίζει περί τα 80 ευρώ για τις αεροπορικές εταιρείες και οι μεγάλες καθυστερήσεις θα έχουν ανυπολόγιστο κόστος στην εικόνα της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού», προσθέτουν οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας.
Όπως εξηγούν, «το βασικό μας radar, αυτό που εξυπηρετεί τον ελληνικό εναέριο χώρο συνολικά, εγκαταστάθηκε το 1999. Έκτοτε αναβαθμίσθηκε μια φορά το 2008. Στην ίδια κατάσταση τα τοπικά radars που εξυπηρετούν τα κατά τόπους αεροδρόμια. Η διεθνής πρακτική προτείνει πλήρη αντικατάσταση των radars ανά 12 έτη, με συνεχείς ενδιάμεσες αναβαθμίσεις».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησαν, το 2002, το σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στην χώρα μας εξυπηρέτησε 411.000 πτήσεις με 707 άτομα προσωπικό. Το 2014 εξυπηρέτησε 678.00 πτήσεις με 550 ελεγκτές. Δηλαδή εξυπηρετήθηκαν 65% περισσότερες πτήσεις με 22% λιγότερο προσωπικό. Με διαφορετική ανάγνωση, το 2002 ο κάθε ελεγκτής εξυπηρέτησε 581 πτήσεις, ενώ το 2014 έφθασε τις 1232, ήτοι αύξηση 112%.
«Πριν από 20 χρόνια καταφέραμε, αφού προηγουμένως κάναμε σκληρές κινητοποιήσεις επί ένα χρόνο, να ξυπνήσουμε την Πολιτεία και να τοποθετηθούν συστήματα radars . Η πορεία μας δικαίωσε, διότι δίχως αυτά, σήμερα θα είχαμε τον μισό τουρισμό. Τώρα, δεν θέλουμε, δεν πρέπει και δεν θα πάμε σε κινητοποιήσεις. Όμως, η ανάγκη να αντικατασταθούν τα radars και να προσληφθούν νέοι ελεγκτές είναι κάτι περισσότερο από επιτακτική», καταλήγουν.