Νέα διάταξη στον Κώδικα Δεοντολογίας
Δημοσίευση: 14 Νοεμβρίου 2014 14:57«Φρένο» στα ενοχλητικά τηλεφωνήματα δικηγόρων για χρέη
Του Νίκου Γερακάρη
Δικηγόροι στο στόχαστρο των Πειθαρχικών Συμβουλίων των συλλόγων στους οποίους ανήκουν. Οι πειθαρχικώς ελεγκτέοι θα είναι οι δικηγόροι που μετέρχονται πρακτικές εισπρακτικών εταιρειών, όπως προβλέπει νέα διάταξη που εντάσσεται στον Κώδικα Δεοντολογίας των Δικηγόρων.
Συγκεκριμένα θα προβλέπεται ότι, είτε είναι μεμονωμένοι δικηγόροι, είτε δικηγορική εταιρεία, απαγορεύεται να οχλεί προφορικά ή τηλεφωνικά, τον οφειλέτη του εντολέα του πέραν της μίας φοράς, προκειμένου να τον ενημερώσει για την οφειλή του και να διερευνήσει τη δυνατότητα εξώδικης επίλυσης της υφιστάμενης διαφοράς. Και προστίθεται ότι σε περίπτωση που στη συνέχεια ο οφειλέτης δεν ανταποκριθεί, δυστροπήσει ή αρνηθεί να εξοφλήσει την οφειλή, ο δικηγόρος οφείλει, να προβεί σε έγγραφη εξώδικη όχληση ή να ασκήσει τα προβλεπόμενα νόμιμα ένδικα βοηθήματα για λογαριασμό του εντολέα του. Διαφορετικά θα ελέγχεται πειθαρχικά.
Με ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών ομόφωνα αποδοκιμάζει και καταδικάζει τις πρακτικές δικηγόρων και δικηγορικών εταιρειών που στο πλαίσιο της δικηγορικής τους εντολής μετέρχονται συμπεριφορές εισπρακτικών εταιρειών, προβαίνοντας σε αλλεπάλληλες αντιδεοντολογικές τηλεφωνικές οχλήσεις προς τους οφειλέτες.
Στην ίδια αναφέρονται και τα εξής: «επισημαίνεται προς κάθε κατεύθυνση ότι παρόμοιες συμπεριφορές προσβάλουν το σύνολο του δικηγορικού σώματος και δεν θα είναι ανεκτές".