LATEST NEWS
 
Πολιτική /ΚυβέρνησηΔημοσίευση: 29 Δεκεμβρίου 2018 16:28

Ο Τσίπρας στον σταθμό του μετρό στη Θεσσαλονίκη: Δύο πράγματα λείπουν, οι συρμοί και οι πολίτες

Τι είπε ο πρωθυπουργός από τον σταθμό του μετρό στο Συντριβάνι, τον οποίο επιθεώρησε.

Τσίπρας - Θεσσαλονίκη - Μετρό - Συντριβάνι

«Tο πιο γνωστό ανέκδοτο για την πόλη της Θεσσαλονίκης παύει να είναι πια ανέκδοτο και γίνεται πραγματικότητα», είπε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, στον χαιρετισμό του από τον σταθμό του μετρό στο Συντριβάνι, τον οποίο επιθεώρησε.

Είναι στο 95% ολοκληρωμένο το έργο σε ό,τι αφορά την κατασκευή των 13 πρώτων σταθμών και αυτό που λείπει είναι δύο πράγματα: οι συρμοί και ο ιδιοκτήτης του έργου, δηλαδή οι πολίτες της Θεσσαλονίκης που δικαιούνται μετά από τόσα χρόνια αναμονής να έχουν τη δυνατότητα μιας σύγχρονης υποδομής που θα αλλάξει την ποιότητα της ζωής τους και την καθημερινότητα τους.

Είπε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2019 θα γίνουν οι δοκιμές των συρμών και τόνισε την πεποίθησή του ότι «όχι στο τέλος του 2020, αλλά τον Φλεβάρη του 2020 οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να κάνουν χρήση ενός εργαλείου που το έχουν ανάγκη».

Υπήρξε μια άλλη αντίληψη που επιτρέπει και την ολοκλήρωση του έργου και την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς

«Δεν μπορώ να αποφύγω τις μνήμες που έρχονται στο μυαλό μου, τις εικόνες του έργου που ως πρωθυπουργός αντίκρισα όταν παραλάβαμε τα έργα στις αρχές του 2015: ερειπωμένα εργοτάξια, λαμαρίνες σε όλη την πόλη, μεγάλες διαφωνίες για την επίλυση τεχνικών ζητημάτων, νομικές εμπλοκές διεκδίκηση απίστευτων αποζημιώσεων για τις καθυστερήσεις, για το 30% του έργου που ανέρχονταν σε ποσά μεγαλύτερα από ό,τι το συνολικό συμβασιοποιημένο τίμημα του έργου».

Αυτό είπε ο Αλ. Τσίπρας εξηγώντας ότι 900 εκατομμύρια ήταν όλο το έργο, ενώ 1,1 δισ. ήταν οι απαιτήσεις που ζητούσαν για το 30% του έργου. «Προχωρήσαμε σε δύσκολη διαπραγμάτευση, συμφωνήσαμε τελικά διαιτητικά δικαστήρια και ανώτατο πλαφόν αποζημίωσης και τελικά οι αποφάσεις όρισαν τελικά 188 εκατομμύρια ευρώ αντί για 1,1 δισ.». «Κάτι περισσότερο από 900 εκατομμύρια,  σώθηκαν από τα χρήματα του ελληνικού λαού», σημείωσε.

Ο Αλ. Τσίπρας είπε ότι το έργο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη ήταν σταματημένο, βαλτωμένο, μαζί με την ανάπτυξη της πόλης, την προοπτική της, την ελπίδα των Θεσσαλονικέων. «Ένα έργο που αντί να δώσει τις οριστικές λύσεις στο μεγάλο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, των αστικών συγκοινωνιών, διαίρεσε την κοινωνία, υπονομεύοντας στην κοινή γνώμη και το ίδιο το έργο αλλά και την πολιτιστική κληρονομιά», προσέθεσε.

Τόνισε πως όμως «όχι μόνο προχώρησε αλλά ολοκληρώνεται σε χρόνο συντομότερο από όσο κανείς θα μπορούσε να φανταστεί, σε σχέση με τη πορεία των εργασιών όταν αναλάβαμε, σε σχέση με την απίστευτη χρονοτριβή και κωλυσιεργία όλα τα προηγούμενα χρόνια μέχρι να αναλάβουμε».

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι αυτό οφείλεται στο ότι υπήρξε μια άλλη πρακτική και αντίληψη για τα πράγματα που επιτρέπει και την ολοκλήρωση του έργου και την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Τσίπρας - Θεσσαλονίκη - Μετρό - Συντριβάνι

Ολοκληρώνουμε ένα ολιστικό σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Σπάσαμε το ψευτοδίλημμα που έλεγε ή αρχαία ή μετρό και καταλήξαμε σήμερα να έχουμε και αρχαία και Μετρό, είπε ο Αλ. Τσίπρας.

«Σήμερα, λοιπόν, είμαστε περήφανοι που ολοκληρώθηκαν οι σταθμοί και το πρώτο εξάμηνο του 2019 ξεκινά η δοκιμαστική λειτουργία. Είμαστε περήφανοι γιατί το μετρό θα λειτουργήσει στο σύνολο της βασικής του διαδρομής, μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό. Είμαστε περήφανοι γιατί λίγους μήνες αργότερα θα λειτουργήσει και η επέκταση προς την Καλαμαριά», είπε.

Τόνισε ότι «κυρίως όμως είμαστε περήφανοι γιατί ολοκληρώνουμε ένα ολιστικό σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, με όλα τα διαθέσιμα μέσα», για να σημειώσει ότι «ολοκληρώνουμε και υλοποιούμε υποδομές που δίνουν τα όπλα στην Θεσσαλονίκη αλλά και στην Βόρεια Ελλάδα για να γίνει το οικονομικό, παραγωγικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο των Βαλκανίων».

Η Θεσσαλονίκη μετεξελίσσεται σε διεθνές κέντρο

«Η Θεσσαλονίκη μετεξελίσσεται από "συμπρωτεύουσα", από φτωχό συγγενή και ουραγό σε διεθνές κέντρο, σε μια σύγχρονη πόλη ευρωπαϊκή, σε μια πρωτεύουσα των Βαλκανίων», τόνισε ο Αλ. Τσίπρας.

Ανέφερε ειδικότερα ότι -τις επόμενες μέρες ολοκληρώνεται το έργο της διπλής ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας- Θεσσαλονίκης. Όταν η εταιρεία το θέσει σε λειτουργία το τρένο θα κάνει 3 ώρες και 17 λεπτά.

-Ολοκληρώνεται επίσης η ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης Ιδωμένης.

-Προχωρά η υλοποίηση της συμφωνίας για τη διασύνδεση των λιμανιών της Β. Ελλάδας με τα λιμάνια του Εύξεινου Πόντου.

-Ολοκληρώθηκε το σιδηροδρομικό, οδικό και έργο ανάπλασης στην Μενεμένη, που δίνει σημαντική λύση μέσα στον υποβαθμισμένο αστικό ιστό.

-Ενώ ολοκληρώνονται οι μελέτες για τον αναβάθμιση του προαστιακού προς Έδεσσα και ολοκληρώθηκαν οι αντίστοιχες προς Γιαννιτσά.

Τσίπρας - Θεσσαλονίκη - Μετρό - Συντριβάνι

Εντός του 2019 θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες της επέκτασης του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες της πόλης

«Όταν μιλάμε για δίκτυο αστικών συγκοινωνιών σε μια μεγάλη σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη όπως είναι η Θεσσαλονίκη, κύρια λύση είναι το μετρό και ο προαστιακός. Τα μέσα σταθερής τροχιάς», τόνισε ο Αλ.Τσίπρας.

Ανακοίνωσε ότι εντός του 2019 θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες της επέκτασης του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες της πόλης, «εκείνες που παραδοσιακά οι κυβερνήσεις με τα μεγάλα λόγια για την πόλη συνήθιζαν να ξεχνούν μαζί με τους πολίτες και τις ανάγκες τους». Πρόσθεσε ότι αυτή η επέκταση δεν θα δώσει μόνο πνοή στο πιο λαϊκό κομμάτι της πόλης, αλλά και θέσεις εργασίας.

«Ο στόχος μας είναι το μετρό να εκτείνεται από το αεροδρόμιο ως τις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης, ο προαστιακός να συνδέει τις όμορες περιοχές της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης και ο ΟΑΣΘ και τα ΚΤΕΛ στο χώρο ευθύνης τους ο καθένας να μεταφέρουν τους πολίτες στους πλησιέστερους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς», είπε. Συμπλήρωσε ότι μελετάται επίσης η βιωσιμότητα των αστικών ακτοπλοϊκών μεταφορών στο Θερμαϊκό.

«Αυτός ο στόχος δεν είναι ένα όραμα», είπε ο πρωθυπουργός, «δεν είναι μία εξαγγελία από αυτές που συνήθως ακούτε κάθε Σεπτέμβρη στη ΔΕΘ, αλλά εδώ και λίγα χρόνια είναι ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός που υλοποιείται παρά τις δυσκολίες, τα εμπόδια, την στρεβλή κληρονομιά που έχουμε αναλάβει».

Τσίπρας - Θεσσαλονίκη - Μετρό - Συντριβάνι

Παραλάβαμε έναν ΟΑΣΘ που είχε χρεοκοπήσει οικονομικά και επιχειρησιακά

«Παρακολουθώ από κοντά τα προβλήματα της πόλης, δεν ξέρω αν άλλοι πρωθυπουργοί, παρότι μπορεί να αγαπούσαν την πόλη, είχαν την ευκαιρία να καταπιαστούν τόσο πολύ με αυτά όπως εγώ τα τελευταία χρόνια», σχολίασε ο Αλ. Τσίπρας.

Αναφερθείς στον ΟΑΣΘ και τα προβλήματά του, είπε ότι «τον Αύγουστο του 2016 παραλάβαμε έναν ΟΑΣΘ που είχε χρεοκοπήσει οικονομικά και επιχειρησιακά». Συγκεκριμένα μίλησε για: Ληξιπρόθεσμα χρέη 102 εκατ. ευρώ. Ζημιές 32 εκατ. ευρώ, άδεια ταμεία. Ασυντήρητα λεωφορεία για μία 5ετία, κυκλοφορούσαν μόνο 245 από τα 622 λεωφορεία, ενώ εκατοντάδες λεωφορεία δωδεκαετίας είχαν πουληθεί δήθεν ως παλιοσίδερα. Τα αποθεματικά για αγορά νέων λεωφορείων ενώ έπρεπε να είναι 42 εκατ. ευρώ ήταν 700 ευρώ. Απλήρωτοι εργαζόμενοι και απεργιακές κινητοποιήσεις κάθε μήνα.

«Είναι αλήθεια», είπε, «πως μια τέτοια χαώδης κατάσταση δεν μπορεί να αλλάξει από τη μια μέρα στην άλλη, γι΄ αυτό και παραδέχομαι ότι υπάρχουν ελλείψεις και προβλήματα».

Τσίπρας - Θεσσαλονίκη - Μετρό - Συντριβάνι

Δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών των πολιτών μέχρι να λειτουργήσει το μετρό

«Θα προχωρήσουμε σε μια σειρά από μέτρα για την αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών των πολιτών που μέχρι να λειτουργήσει το Μετρό δεν καλύπτονται επαρκώς», είπε ο Αλ. Τσίπρας.

Συγκεκριμένα, ο πρωθυπουργός είπε ότι:

-τον Φεβρουάριο ενεργοποιείται ο νέος οργανισμός ΑΣΥΘ ο οποίος θα έχει την ευθύνη λειτουργίας όλων των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και του Μετρό συμπεριλαμβανομένου.

-τον Φεβρουάριο προκηρύσσεται ο Διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. 350 νέα λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει και οι διαδικασίες για αναβάθμιση των αμαξοστασίων.

Στο μεταβατικό διάστημα, σημείωσε, «προχωράμε σε μεταβατική διαδικασία ανασχεδιασμού των Αστικών Γραμμών προκειμένου να υπάρξει καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών».

Ανακοίνωσε άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την άμεση πρόσληψη 150 νέων οδηγών με 2ετείς συμβάσεις έργου. Επίσης, προκήρυξη μετατάξεων τεχνιτών από άλλους φορείς και κυρίως από την ΕΛΒΟ. Παράλληλα, δρομολόγηση διαγωνισμού για πρόσληψη νέων μόνιμων οδηγών και τεχνιτών αμέσως μετά τη συγκρότηση του ΑΣΥΘ.

Νωρίτερα σήμερα στη συνάντησή του με εκπροσώπους εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ο Αλέξης Τσίπρας ανακοίνωσε την ίδρυση του νέου Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και Τμήματα σε 6 πόλεις της Βόρειας Ελλάδας.

To Ποτάμι: Οι Θεσσαλονικείς δεν κόβουν εισιτήριο για κακοστημένες κωμωδίες.  

«Κακοστημένη κωμωδία» χαρακτηρίζει το Ποτάμι το άνοιγμα στο κοινό του σταθμού του μετρό Θεσσαλονίκης "Συντριβάνι", παρουσία του πρωθυπουργού.

«Οι Θεσσαλονικείς, ούτε για το "Ασημένιο Βέλος" κόβουν εισιτήριο, ούτε για το μετρό. Πολύ περισσότερο δεν κόβουν εισιτήριο για τις κακοστημένες προεκλογικές κωμικές παραστάσεις του ΣΥΡΙΖΑ με πρωταγωνιστές τους Τσίπρα-Σπίρτζη», αναφέρει το Ποτάμι.


Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορία
Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 19χρονος που κατηγορείται ότι βίασε 15χρονη μέσα σε αυτοκίνητο 09:58Φοιτητικό στεγαστικό επίδομα: Άνοιξε η πλατφόρμα - Όλη η διαδικασία09:41Λάρισα: Αδέσποτο σκυλί δάγκωσε 12χρονη - Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο (εικόνες)09:24Κρήτη: Εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση - Διακινούσε πυρχομαχικά (βίντεο)09:07Έρευνα ΑΝΤ1: "Χρυσάφι" οι θέσεις πάρκινγκ - Πόσο κοστίζουν στο κέντρο της Αθήνας 08:50Υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς: Κίτρινος συναγερμός σε 23 περιοχές08:36Ρόδος: Άνδρας έπαθε ανακοπή στο αεροδρόμιο - Τον επανάφερε στην ζωή μία γιατρός με ΚΑΡΠΑ (βίντεο)08:21Υπουργείο Εργασίας: Τα fake news και οι αλήθειες για το νέο νομοσχέδιο08:04Τουρκία: Συλλήψεις δημοσιογράφων και σκιτσογράφων περιοδικού που δημοσίευσε σκίτσο του Μωάμεθ - Έντονες αντιδράσεις (βίντεο)07:47Μέγαρα: Υπό μερικό έλεγχο η πυρκαγιά σε εργοστάσιο πλαστικών (βίντεο)07:30"Αλκατράζ με αλιγάτορες": Ο Τραμπ εγκαινιάζει το πιο σκληρό κέντρο κράτησης μεταναστών 07:13Δίκη Φιλιππίδη: Ολοκληρώνεται σήμερα η αγόρευση του Εισαγγελέα με την πρότασή του για την δεύτερη απόπειρα βιασμού 06:59ΕΦΚΑ - ΔΥΠΑ: Ο χάρτης πληρωμών μέχρι τις 4 Ιουλίου06:45Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα 1 Ιουλίου 06:30Τι καιρό θα κάνει την Τρίτη06:14Στίβεν Σπίλμπεργκ: Η ταινία που τον σημάδεψε…23:59Γαλλία-ΟΗΕ: Οι τελωνειακοί δασμοί εμποδίζουν την καταπολέμηση της φτώχειας23:49Κερατσίνι: Διαρρήκτες πιάστηκαν στα πράσα από αστυνομικούς της ομάδας ΔΙΑΣ23:32Ιταλία: Απαγορεύεται η εργασία κάτω από τον ήλιο όταν έχει καύσωνα και για συγκεκριμένες ώρες23:18Τραμπ: Τα επιτόκια πρέπει να μειωθούν στο 1%23:02
00:04:02Αιφνιδιαστική εντολή ΓΕΕΘΑ για άσκηση “Πυρπολητής”21-03-2019 22:41 
00:02:39 
Παρατράγουδα «για την Μακεδονία» μετά τις αποδοκιμασίες στον Νίκο Παππά 21-03-2019 20:43
00:01:21 
Νέο ηχηρό “ράπισμα” των Αμερικανών στον Ερντογάν 21-03-2019 20:42
00:03:15 
Κατρούγκαλος - Τσαβούσογλου: “Καρφιά” και αιχμές… για όλους και για όλα 21-03-2019 20:41
00:01:26 
Μπαράζ «αερομαχιών» και έκτακτος «Πυρπολητής» μετά τις χειραψίες» Τσαβούσογλου – Κατρούγκαλου 21-03-2019 20:41
00:02:16 
Ευρω-επίθεση Μητσοτάκη στον Τσίπρα 21-03-2019 19:58
00:01:58 
Δήλωση Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την είσοδο του στη Σύνοδο Κορυφής του ΕΛΚ21-03-2019 15:32
00:01:58 
Η «μάχη της ντουντούκας» μεταξύ Πολάκη-Γιαννακου έξω από το Υπ. Υγείας21-03-2019 13:46
00:00:48 
Σαμαράς: η όρθια και γαλάζια Ελλάδα «έρχεται»21-03-2019 13:42
00:02:40 
Μητσοτάκης: βαθιά ανήθικη η “τροπολογία Κουντουρά”21-03-2019 13:41
00:02:15 
Στηρίζουν οι ΗΠΑ τον άξονα Ισραήλ, Ελλάδας και Κύπρου – Μήνυμα στην Άγκυρα21-03-2019 13:40
00:01:04 
Ζάεφ: Να απαντήσει η Ελλάδα αν ομιλείται η “μακεδονική γλώσσα” στο έδαφός της21-03-2019 13:40
00:07:31 
Μπαράζ προκλήσεων από την Τουρκία σε ΝΑΤΟ και Αττάλεια21-03-2019 13:39
00:01:57 
Ο εκπρ. Τύπου της ΓΣΕΕ απαντά στις καταγγελίες του Χ. Κατσώτη21-03-2019 09:38
00:04:05 
Αποκάλυψη ΑΝΤ1: Δεύτερο "ατόπημα" της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ μέσα σε λίγους μήνες21-03-2019 08:55
00:00:21 
Ευρωβουλευτής της Χρονιάς η Μαρία Σπυράκη21-03-2019 06:21
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο