Παυλόπουλος: αν δεν υπερασπιστούμε το κοινωνικό κράτος, θα διαμορφωθούν τέρατα
Το κοινωνικό κράτος, αν δεν το υπερασπιστούμε, αυτά τα φαινόμενα που βλέπουμε να εξελίσσονται στην Ευρώπη, θα διαμορφώσουν τέρατα για τα οποία οι λαοί αγωνίστηκαν χρόνια προκειμένου να απαλλαγούν. Εκεί είναι το αυγό του φιδιού και ας το καταλάβουμε όλοι και ιδίως αυτοί που διαχειρίζονται τις τύχες της γηραιάς μας Ηπείρου. Της μεγάλης ευρωπαϊκής οικογένειας, δήλωσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της μονάδας αυξημένης φροντίδας του Αννουσάκειου Θεραπευτηρίου της μητρόπολης Κισσάμου και Σελίνου .
«Βρίσκομαι σήμερα εδώ εκ μέρους της πολιτείας για να εκφράσω πέρα από τις ευχαριστίες της πολιτείας, εκείνο το οποίο ανήκει στην εκδήλωση αυτή, από πλευράς συμβολισμού, της συμπόρευσης της εκκλησίας και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Συμπόρευση ταγμένη προς την εξυπηρέτηση των ανθρώπων, ταγμένη σε μία αποστολή η οποία είναι προορισμένη να υπηρετήσει την κοινωνία και τον άνθρωπο. Τη σημασία του Αννουσάκειου την ξέρουμε όλοι και γνωρίζουμε πόσο η εκκλησία έχει συμβάλει ώστε το Αννουσάκειο να λειτουργεί ως πρότυπο θεραπευτήριο.
Έχει ανάγκη όμως η μονάδα αυξημένης φροντίδας που απευθύνεται στους βαρέως πάσχοντες, και την ανάγκη αυτή τη βρίσκει μέσω του Ιδρύματος Ιωάννη Σπυρίδωνος Λάτση.
Θέλω να διαβεβαιώσω ότι σε τέτοιες περιπτώσεις έχει μεγάλη σημασία, όχι το ύψος της δωρεάς αλλά το περίσσευμα ψυχής που η δωρεά αυτή εκφράζει. Και το υπόδειγμα που προβάλλει για την κοινωνία μας που δεν είναι τίποτε άλλο παρά η στήριξη του κοινωνικού κράτους. Μέσα από τη στήριξη του συστήματος υγείας .
Στους ταραγμένους καιρούς μας σε όλη την Ευρώπη, κυρίως όμως στον τόπο μας λόγω της παρατεταμένης κρίσης, το κοινωνικό κράτος δοκιμάστηκε και μαζί δοκιμάστηκε η κοινωνική συνοχή, ο ίδιος ο άνθρωπος.
Ο άνθρωπος στις δύσκολες στιγμές του, σε στιγμές αρρώστιας, σε στιγμές βαριάς αρρώστιας. Η πολιτεία δεν μπόρεσε σε πολλές περιπτώσεις λόγω αντικειμενικών αδυναμιών να μπορέσει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων με βάση την έννοια του κοινωνικού κράτους. Και εδώ έρχεται η συμβολή άλλων. Ιδίως της εκκλησίας όπου πολλές φορές, όπως έχω επισημάνει και μάλιστα πεφωτισμένων ανθρώπων με το αίσθημα της προσφοράς και της αποστολής .
Είναι εκείνοι που στήριξαν την κοινωνική συνοχή, στήριξαν τον άνθρωπο και στήριξαν τον κοινωνικό ιστό.
Υπερασπίστηκαν τον άνθρωπο για την ανάπτυξη της προσωπικότητάς του και ιδίως σε δύσκολες στιγμές του.
Εδώ αναδεικνύεται η μεγάλη σημασία του κοινωνικού κράτους και αυτό θα το τονίζω πάντοτε, είναι έμβλημα του ευρωπαϊκού μας πολιτισμού το κοινωνικό κράτος, διότι αν δεν το υπερασπιστούμε, αυτά τα φαινόμενα που βλέπουμε να εξελίσσονται στην Ευρώπη, θα διαμορφώσουν τέρατα για τα οποία οι λαοί αγωνίστηκαν χρόνια προκειμένου να απαλλαγούν. Εκεί είναι το αυγό του φιδιού και ας το καταλάβουμε όλοι και ιδίως αυτοί που διαχειρίζονται τις τύχες της γηραιάς μας Ηπείρου. Της μεγάλης ευρωπαϊκής οικογένειας.
Εμείς εδώ οι Έλληνες έχουμε την ιδιαίτερη ευαισθησία για τη στήριξη του κοινωνικού κράτους διότι αυτό μας βοηθάει, ανεξάρτητα αν είμαστε πιστοί ή όχι και το τονίζω αυτό, αν είμαστε πιστοί ή όχι.
Το πνεύμα της Ορθοδοξίας, πνεύμα που απευθύνεται κατεξοχήν στον Έλληνα, στο λαό των Ελλήνων, στο έθνος των Ελλήνων ως σύμβολο αρχών και αξιών, πέρα από το πραγματικό πιστεύω του καθενός. Μέσα σε αυτή τη μονάδα όπως το Αννουσάκειο, αυτό αναδεικνύεται, η πραγμάτωση στο πλαίσιο του κοινωνικού κράτους, των αρχών και των αξιών της Χριστιανικής διδασκαλίας που ανεξάρτητα και πάλι από το τι πιστεύει ο καθένας είναι ο τρίτος πυλώνας του ευρωπαϊκού πολιτισμού .
Ο ένας είναι το αρχαίο ελληνικό πνεύμα, οι δεύτερος οι χρησμοί της Ρώμης και ο τρίτος η χριστιανική διδασκαλία μέσα από τις θεμελιώδεις αρχές που στηρίζουν τον Ευρωπαϊκό πολιτισμό όπως είναι ο ανθρωπισμός, η αλληλεγγύη, η δικαιοσύνη και ιδίως η κοινωνική δικαιοσύνη.
Η εκκλησία είναι φάρος προς αυτή την κατεύθυνση που δείχνει το δρόμο και τον δείχνει μέσα από δύο ρήσεις, αγαπάτε αλλήλους και κυρίως η υπέρτατη έκφραση της αγάπης που είναι, αγαπήσεις τον πλησίον σου ως εαυτόν , γιατί αυτή η ρήση είναι η οριακή αγάπη που εκείνη προϋποθέτει ότι ο άνθρωπος μπορεί να δώσει τον εαυτό του για τον άλλον, όπως δίδαξε ο κύριος ημών Ιησούς Χριστός» ανέφερε στην ομιλία του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας