LATEST NEWS
 
Πολιτική /ΚυβέρνησηΔημοσίευση: 13 Ιανουαρίου 2016 22:23

“Αδειάζει” ο Φίλης τον Τριανταφυλλίδη περί διδάκτρων

Προσωπικές θέσεις που σε καμία περίπτωση δεν σχετίζονται με τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης και του Υπ. Παιδείας, χαρακτηρίζει ο Ν. Φίλης τα όσα προτείνει ο Α. Τριναταφυλλίδης

Νίκος Φίλης

Σάλο έχει προκαλέσει το άρθρο του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη, στο οποίο προτείνει τη συμμετοχή των γονέων στις σχολικές δαπάνες.

Απάντηση στο ζήτημα δίνει ο Υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, ο οποίος, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με τις απόψεις περί επιβολής διδάκτρων στη δημόσια εκπαίδευση,  χαρακτήρισε «προσωπικές θέσεις που σε καμία περίπτωση δεν σχετίζονται με τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας» τα όσα προτείνει ο στο άρθρο του ο Α. Τριανταφυλλίδης.

Σύμφωνα με τον Ν. Φίλη « ο Εθνικός και Κοινωνικός Διάλογος διεξάγεται ώστε να γίνει πράξη η συνταγματική επιταγή για ένα δημόσιο και δωρεάν σχολείο, στο οποίο όλοι οι μαθητές θα φοιτούν χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις. Μέλημα της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας είναι η ενίσχυση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, η οποία έχει υποστεί βάναυση κακοποίηση από τις νεοφιλελεύθερες και μνημονιακές πολιτικές που εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια, καθώς και η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, ώστε τα παιδιά μας να έχουν τη μόρφωση που τους αξίζει».

Ολόκληρο το άρθρο του Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη, όπως δημοσιεύτηκε στην Αυγή στις 9 Ιανουαρίου

Από τη θεωρία στην πράξη

Οι αναγκαίες τομές - μεταρρυθμίσεις, με έμφαση στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ακολουθούν ως προτάσεις για δημιουργική αναζήτηση κοινών τόπων περί του πρακτέου. Καρπός συλλογικής δουλειάς με πρώην συναδέλφους μου, μάχιμους Δασκάλους - Καθηγητές (με κεφαλαίο Δ), που μπορούν να εμπνέουν ακόμη τους μαθητές τους, κοιτάζοντάς τους στα μάτια, πανέτοιμοι να αντέξουν στο γόνιμο σφυροκόπημα των ερωτήσεων των παιδιών μέσα στην τάξη.

Σύμμαχοί τους η έγνοια, η έμπνευση, η ευθύνη και η κιμωλία, με στόχο να καταστήσουν τους μαθητές τους ισότιμους συνταξιδιώτες στη μεγάλη περιπέτεια στο πέλαγος των γνώσεων.

Α. Εκπαιδευτικά προγράμματα - Βιβλία

Εκπαιδευτικοί με πολυετή πείρα και αποδεδειγμένες ικανότητες, με ευρύτατη αποδοχή στην εκπαιδευτική κοινότητα θα αναλάβουν, θα μεθοδεύσουν και σε βάθος τουλάχιστον πενταετίας θα αποδεσμεύσουν τα σχολικά βιβλία από όλες τις αβελτηρίες, αδυναμίες και ατέλειες. Βασικός στόχος να πετύχουν την αυστηρή λογική συνέχεια κάθε γνωστικού αντικειμένου από τάξη σε τάξη και από βαθμίδα σε βαθμίδα.

Β. Διδασκαλία ξένων γλωσσών

Τα προγράμματα της διδασκαλίας της πρώτης ξένης γλώσσας (αγγλικά) εκκινούν από την Α' Δημοτικού με καταληκτικό όριο τη Γ' Γυμνασίου. Η δεύτερη ξένη γλώσσα θα εκκινεί από την Ε' Δημοτικού με καταληκτικό σημείο την Α' Λυκείου. Κεντρικός στόχος του ξενόγλωσσου τομέα, η ικανότητα του μαθητή να χειρίζεται με επάρκεια προφορικά και γραπτά δύο ξένες γλώσσες, να επικοινωνεί και να συνεργάζεται δημιουργικά με συνομήλικους του από άλλες χώρες, αξιοποιώντας λειτουργικά τα σύγχρονα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και επικοινωνίας.

Το μεγάλο στοίχημα για το δημόσιο σχολείο είναι τα μαθήματα των ξένων γλωσσών να αποκτήσουν την αξιοπιστία και τη φερεγγυότητα των φροντιστηριακών μαθημάτων, έτσι ώστε, σε βάθος πενταετίας, να πειστούν οι γονείς ότι δεν χρειάζεται να αιμορραγούν οικονομικά για να μάθει το παιδί τους τις αναγκαίες ξένες γλώσσες εκτός δημόσιου σχολείου.

Αν υπήρχαν 8.000 μαθητές σε όλη την Ελλάδα που πράγματι μαθαίνουν τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα στο δημόσιο σχολείο, θα λέγαμε ότι σε κάθε μαθητή για τον οποίο το μάθημα πετυχαίνει τον σκοπό του αντιστοιχεί ένας καθηγητής. Πιστεύει κανείς άραγε ότι υπάρχουν σήμερα έστω 8.000 μαθητές που μαθαίνουν ξένες γλώσσες στο δημόσιο σχολείο;

Γ. Εκπαιδευτικό προσωπικό

Με δεδομένο ότι οι δάσκαλοι - καθηγητές συγκροτούν ή τουλάχιστον πρέπει να συγκροτούν τη δρώσα πνοή κάθε σχολικής πράξης είναι αναγκαίο να ξαναδούμε, μέσα σε κλίμα γενναίας και ουσιαστικής επανεκκίνησης της δημόσιας παιδείας, τα παρακάτω θέματα:

 1. Τον ρόλο και την αποτελεσματικότητα των καθηγητικών σχολών. Εκπαιδεύουν μάχιμους εκπαιδευτικούς με όνειρο και φιλοδοξία να είναι μέσα στην τάξη οι δάσκαλοι - παιδαγωγοί έτσι ώστε να κερδίζουν κάθε μέρα την αναγνώριση των μαθητών τους; (σαν την αναγνώριση με την προσφώνηση «Oh captain, my captain", που κέρδισε ο καθηγητής Τζον Κίτιγκ από τους μαθητές του, στον «Κύκλο των χαμένων ποιητών»; https://www.youtube.com/watch?v=j64SctPKmqk).

2. Την αναγκαιότητα, μέσα από ενδελεχή αξιολόγηση, περιφερειακών ειδικοτήτων για τα αναλυτικά προγράμματα (π.χ. μηχανικοί, νομικοί, γιατροί κ.λπ.).

3. Επαναξιολόγηση από μηδενική βάση του τρόπου επιλογής, μέσω ΑΣΕΠ, δασκάλων - καθηγητών που επελέγησαν πριν από 15 χρόνια. Σε καμία περίπτωση δεν εισηγούμαι επιστροφή στην επετηρίδα. Αφού συναποφασίσουμε ποιον δάσκαλο θέλουμε, μετά να βρούμε μέσα από ποια διαδικασία θα τον αναζητήσουμε.

4. Υιοθέτηση του ζεύγματος αξιολόγηση με κίνητρα. Συνεχής, διαρκής, συνολική αξιολόγηση με αντικειμενικά κριτήρια από όλους, με όλους, για όλους ανά έτος. Οι καθηγητές αξιολογούν τους μαθητές, οι μαθητές τούς καθηγητές, όλοι σε όλη την ιεραρχική πυραμίδα του υπουργείου Παιδείας αξιολογούν και αξιολογούνται, χωρίς εξαίρεση.

Ίδρυση και λειτουργία 13 περιφερειακών σχολών (Π.Σ.) δημιουργίας και ανάδειξης εκπαιδευτικών, με συμμετοχή στα έξοδα λειτουργίας τους από τους ίδιους τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς. Το διδακτικό προσωπικό των 13 περιφερειακών σχολών ανάδειξης εκπαιδευτικών θα προέλθει από έμπειρους εν ενεργεία ή συνταξιούχους εκπαιδευτικούς, εγνωσμένου κύρους των αντίστοιχων κλάδων και ειδικοτήτων, οι οποίοι στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής κοινότητας χαίρουν πλατιάς αποδοχής και αναγνώρισης και είναι ικανοί να εμπνεύσουν τους νέους συναδέλφους.

Δ. Το νέο ευέλικτο - αποτελεσματικό δημόσιο σχολείο

Κεντρικός στόχος είναι οι μαθητές να καλύπτουν όλες τις μαθησιακές τους ανάγκες, και όχι μόνο, μέσα στο σχολείο στη διάρκεια του πρωινού τους ωραρίου και να αποδεσμευτούν πλήρως από κάθε επιπλέον δράση που σχετίζεται με το σχολικό έργο και κοστίζει στους ίδιους και στην οικογένειά τους τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα.

Με άξονα λοιπόν την ενίσχυση του κύρους του φιλόδοξου εκπαιδευτικού, εντός και εκτός σχολικής μονάδας, οι εκπαιδευτικοί αυτοί που ξεχώρισαν και αποφοίτησαν επιτυχώς από τις 13 Π.Σ. και επομένως διορίζονται στα σχολεία, ως αριστείς του κλάδου τους, θα αναλάβουν την υλοποίηση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων.

Αναλυτικότερα τα ωρολόγια προγράμματα του σχολείου διευρύνονται στις 40 διδακτικές ώρες (5 μέρες Χ 8 ώρες για τους μαθητές) και οι εκπαιδευτικοί που τα υλοποιούν, χωρίς καμία αύξηση του ωραρίου τους, θα έχουν πλεονάζουσες αποδοχές από τη συνδρομή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων μέσα από μια διαδικασία δίκαιης - αναλογικής επιβάρυνσης με βάση τη φορολογική τους δήλωση.

Για παράδειγμα, κάθε τμήμα των 25 μαθητών Χ 60 ευρώ τον μήνα κατά μέσο όρο (από 0 ευρώ για την άνεργη - άπορη οικογένεια μέχρι 120 ευρώ για την εύπορη οικογένεια) αποδίδει 15.000 ευρώ τον χρόνο. Επιβάρυνση για κάθε μαθητή /οικογένεια η μέση καταβολή των 60 ευρώ Χ 10 μήνες = 600 ευρώ τον χρόνο. Οι δύο καθηγητές αριστείς που αναλαμβάνουν και διεκπεραιώνουν τις 40 ώρες λαμβάνουν το bonus των 600 ευρώ τον μήνα ο καθένας, ήτοι 6.000 ευρώ τον χρόνο. Τα εναπομείναντα 3.000 ευρώ αξιοποιούνται για τη φροντίδα υλικοτεχνικής υποδομής, εποπτικού υλικού, βιβλιογραφίας κ.λπ.

Σκοπός: Με αυτή τη διαδικασία ουσιαστικά το δημόσιο σχολείο απορροφά και υπερβαίνει τις ανάγκες για εξωσχολική φροντιστηριακή υποστήριξη του μαθητή με εξοικονόμηση πόρων για τη μέση ελληνική οικογένεια, η οποία πλέον δεν αιμορραγεί οικονομικά πληρώνοντας φροντιστήρια σε γλώσσες, σε ιδιαίτερα κ.λπ.

Ε. Μαθητική κάρτα

Η συγκεκριμένη κάρτα - ταυτότητα δείχνει την τάξη, τη βαθμίδα και το είδος του Λυκείου του μαθητή (αν μιλάμε για μαθητή Λυκείου). Με τη συγκεκριμένη κάρτα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει σχολική μονάδα της εκπαιδευτικής περιοχής στην οποία ανήκει.

Η διαδικασία αυτή θα αποτελέσει την έμμεση μορφή λειτουργικής αξιολόγησης της κάθε σχολικής μονάδας, τόσο από τη μεριά των γονιών των μαθητών Νηπιαγωγείου και Δημοτικού, όσο και των ίδιων των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου.

Σε περιπτώσεις που μια σχολική μονάδα σημειώνει πολύ περιορισμένη ζήτηση, δεν είναι δηλαδή ελκυστική, αναζητούνται συλλογικά τα αίτια που προκαλούν αυτή την κατάσταση και ακολούθως προσδιορίζονται οι τρόποι αντιμετώπισης και υπέρβασής της.

ΣΤ. Καλλιτεχνική Παιδεία: Θέατρο - Βιβλίο

Είναι αυτονόητο ότι ένα τέτοιο σχολείο δεν παρέχει στον μαθητή στείρα γνώση μέσα από μια λογική υπερεξειδίκευσης και άσκοπης συσσώρευσης πληροφοριών με μοναδικό αντάλλαγμα μια καλή θέση εργασίας.

Αντιθέτως, αντιλαμβάνεται την εκπαίδευση ως το σύνολο των εφοδίων που οφείλει να παρέχει στους νέους ανθρώπους, ώστε να συμμετέχουν στο κοινωνικό γίγνεσθαι ως ολοκληρωμένες και αυτόφωτες προσωπικότητες, ως ενεργοί, απαιτητικοί και άξιοι πολίτες, που ορίζουν οι ίδιοι τη μοίρα της κοινωνίας που συγκροτούν.

Σε αυτή την κατεύθυνση, η στοχευμένη και μελετημένη ενίσχυση της λεγόμενης καλλιτεχνικής Παιδείας για όλους τους μαθητές και η επιδίωξη μέσα από αντίστοιχες εκπαιδευτικές δράσεις της στενότερης επαφής των μαθητών κάθε βαθμίδας με τους ανεξάντλητους ελληνικούς και παγκόσμιους θησαυρούς του θεάτρου, του βιβλίου, της μουσικής, της τέχνης και του πνεύματος ευρύτερα θα πρέπει να θεωρείται «εκ των ων ουκ άνευ».

Στόχος το σύγχρονο σχολείο να εκπαιδεύει στη συμμετοχική - συλλογική δημιουργία καλλιτεχνικών σχεδίων εργασίας (project) σε κάθε τάξη, στη χώρα που γέννησε το θέατρο, ως προέκταση της συμμετοχικής δημοκρατίας. Έτσι ο μαθητής εκπαιδεύεται σταδιακά να γίνει πολίτης - πρωταγωνιστής και όχι αδιάφορος πολίτης-παρατηρητής.

 * Ο Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης είναι δημοσιογράφος - φιλόλογος, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Α' Θεσσαλονίκης

Η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ

Η Ράνια Σβίγκου, η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ ήταν η πρώτη που αντέδρασε στο άρθρο του Α. Τριανταφυλλίδη. Το σχόλιό της ήταν μέσω Twitter και ξεκαθαρίζει ότι, "η διασφάλιση του δημόσιου- δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης βασική δέσμευση της Αριστεράς", συμπληρώνοντας ότι, "προχωράμε σε περισσότερο καλύτερο δημόσιο σχολείο".

Ράνια Σβίγκου - Twitter - δημόσια παιδεία

Ποτάμι: Η ελπίδα έρχεται, η δωρεάν παιδεία φεύγει

Σχολιάζοντας την πρόταση του κ. Τριανταφυλλίδη, ο βουλευτής του Ποταμιού Γιώργος Μαυρωτάς δήλωσε: «Στο ΣΥΡΙΖΑ έχουν πάρει το "κολάι". Μετά την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών τώρα θέλουν να βάλουν και σχολικές εισφορές της τάξεως των 600 ευρώ το χρόνο. Με τον ΣΥΡΙΖΑ η ελπίδα έρχεται, η δωρεάν παιδεία φεύγει και το όραμά τους φαίνεται να είναι η δημιουργία κρατικών δομών που θα συντηρούνται με όλο και περισσότερους φόρους».

 

 

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΜητσοτάκης: Η συνεργασία μας με την εκκλησία παραμένει εξαιρετικά στενήΣήμερα 13:32 | Ειδήσεις

Ο Πρωθυπουργός μαζί με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, επισκέφθηκαν το πρωί δομές της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, στο Δήλεσι Βοιωτίας.

Ιερώνυμος: Δεν θα κάνουμε αυτό που θα μας πει ο ΒελόπουλοςΣήμερα 11:31 | Ειδήσεις

«Αυτές είναι άγιες μέρες και δεν πρέπει να τις χαλάμε με μικροπρέπειες», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος.

Γραμμένος για Φλώρο: Έχω εμπιστοσύνη στην ελληνική ΔικαιοσύνηΣήμερα 11:24 | Ειδήσεις

Τι δήλωσε ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης. Τι επεσήμανε ο δικηγόρος του, για την πρώτη φορά που ενεργοποιείται στην Ελλάδα το συγκεκριμένο άρθρο του Π.Κ.

Κασσελάκης: Μπορούμε να είμαστε πρώτο κόμμα στις ευρωεκλογέςΣήμερα 07:06 | Ειδήσεις

Αποκάλυψε ότι η πολιτική του φιλοδοξία είναι να κυβερνήσει 2 τετραετίες και χαρακτήρισε «βρώμικο» το πολιτικό σύστημα.

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
“Υγεία πάνω απ’ όλα”: Μπαχαρικά, βότανα, μακροζωΐα και ευερέθιστο έντερο13:54Μητσοτάκης: Η συνεργασία μας με την εκκλησία παραμένει εξαιρετικά στενή13:41Ηράκλειο: 25χρονος επιχείρησε να βιάσει ανήλικη μέσα στο σπίτι της13:28ΗΠΑ - TikTok: “Θα δώσουμε μάχη στα δικαστήρια”13:15Ζώδια - Λίτσα Πατέρα: οι προβλέψεις του τριημέρου (βίντεο)13:01Καλιφόρνια: Σκύλος κυνηγάει το αφεντικό του που τον εγκατέλειψε στην μέση του δρόμου (βίντεο)12:48“Τουρισμός για όλους 2024”: Έγινε η κλήρωση των δικαιούχων12:35Και η ψυχολογική κακοποίηση;12:21Καλλιάνος - Γιατρός “Αττικόν”: Η εισαγωγή στην ΜΕΘ θα ήταν ανεπίτρεπτη διακριτική μεταχείριση12:08Γραμμένος για Φλώρο: Έχω εμπιστοσύνη στην ελληνική Δικαιοσύνη11:54Ιερώνυμος: Δεν θα κάνουμε αυτό που θα μας πει ο Βελόπουλος11:42Χρήστος Καλλιάνος: Σκέφθηκα να κάνω άτυπη “ευθανασία” στον πατέρα μου (βίντεο)11:28Τροχαίο στη Βουλή – Ιάσονας: Ένοχος για ανθρωποκτονία εξ αμελείας ο οδηγός11:15Γιάννης Καλλιάνος: Σε απλό δωμάτιο έκοψαν το δάχτυλο του πατέρα μου με το “κλαδευτήρι” - Θα τους πάω μέχρι τέλους (βίντεο)11:01Καταγγελία - Ημαθία: Μαθήτριες δέχθηκαν σεξουαλική επίθεση, ενώ έκαναν ιππασία10:48Φορολογικές δηλώσεις: Aυτόματη η διαδικασία για μισθωτούς και συνταξιούχους10:34Βασιλιάς Κάρολος: “Επιδεινώνεται η υγεία του - Προετοιμασίες για την κηδεία του”10:19Σητεία: Τον μαχαίρωσε επειδή του έκανε παρατήρηση10:06Άνω Λιόσια: Αδέσποτη σφαίρα στην αυλή σχολείου!09:52Κωνσταντάτος για βόμβες στο Ελληνικό: Από θαύμα δεν γίναμε παρανάλωμα09:39
00:04:02Αιφνιδιαστική εντολή ΓΕΕΘΑ για άσκηση “Πυρπολητής”21-03-2019 22:41 
00:02:39 
Παρατράγουδα «για την Μακεδονία» μετά τις αποδοκιμασίες στον Νίκο Παππά 21-03-2019 20:43
00:01:21 
Νέο ηχηρό “ράπισμα” των Αμερικανών στον Ερντογάν 21-03-2019 20:42
00:03:15 
Κατρούγκαλος - Τσαβούσογλου: “Καρφιά” και αιχμές… για όλους και για όλα 21-03-2019 20:41
00:01:26 
Μπαράζ «αερομαχιών» και έκτακτος «Πυρπολητής» μετά τις χειραψίες» Τσαβούσογλου – Κατρούγκαλου 21-03-2019 20:41
00:02:16 
Ευρω-επίθεση Μητσοτάκη στον Τσίπρα 21-03-2019 19:58
00:01:58 
Δήλωση Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την είσοδο του στη Σύνοδο Κορυφής του ΕΛΚ21-03-2019 15:32
00:01:58 
Η «μάχη της ντουντούκας» μεταξύ Πολάκη-Γιαννακου έξω από το Υπ. Υγείας21-03-2019 13:46
00:00:48 
Σαμαράς: η όρθια και γαλάζια Ελλάδα «έρχεται»21-03-2019 13:42
00:02:40 
Μητσοτάκης: βαθιά ανήθικη η “τροπολογία Κουντουρά”21-03-2019 13:41
00:02:15 
Στηρίζουν οι ΗΠΑ τον άξονα Ισραήλ, Ελλάδας και Κύπρου – Μήνυμα στην Άγκυρα21-03-2019 13:40
00:01:04 
Ζάεφ: Να απαντήσει η Ελλάδα αν ομιλείται η “μακεδονική γλώσσα” στο έδαφός της21-03-2019 13:40
00:07:31 
Μπαράζ προκλήσεων από την Τουρκία σε ΝΑΤΟ και Αττάλεια21-03-2019 13:39
00:01:57 
Ο εκπρ. Τύπου της ΓΣΕΕ απαντά στις καταγγελίες του Χ. Κατσώτη21-03-2019 09:38
00:04:05 
Αποκάλυψη ΑΝΤ1: Δεύτερο "ατόπημα" της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ μέσα σε λίγους μήνες21-03-2019 08:55
00:00:21 
Ευρωβουλευτής της Χρονιάς η Μαρία Σπυράκη21-03-2019 06:21
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο