Να κατοχυρώσουν το brand name “Μακεδονία” καλούνται 4000 επιχειρήσεις
Την ανάγκη άμεσης κατοχύρωσης του brand name «Μακεδονία» σε ευρωπαϊκό ή διεθνές επίπεδο από τις περίπου 4.000 ελληνικές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τον όρο τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Αθανάσιος Σαββάκης.
Όπως αποκάλυψε χθες ο κ. Σαββάκης, στο πλαίσιο συνάντησης με εκπροσώπους του Tύπου στην Αθήνα, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τον όρο Μακεδονία είτε στην εταιρική τους ταυτότητα είτε σε προϊόντα τους θα πρέπει, μέχρις ότου ξεκινήσει η διαδικασία δημιουργίας επιτροπής που θα εξετάζει το εν λόγω ζήτημα και η οποία προβλέπεται στη συμφωνία των Πρεσπών, να κινηθούν άμεσα και να κατοχυρώσουν διεθνώς την επωνυμία τους.
«Καμία ελληνική εταιρεία δεν έχει κατοχυρώσει το μακεδονικό brand name στον μεγαλύτερο οργανισμό στον κόσμο στη Γενεύη, όταν αυτό έχει γίνει από 2 Σκοπιανές επιχειρήσεις, ενώ στο ευρωπαϊκό μητρώο στο Αλικάντε έχουν καταχωριστεί μόλις 24 ελληνικές εταιρείες που χρησιμοποιούν την ονομασία προέλευσης ή την επωνυμία Μακεδονία» υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ τονίζοντας πως οι επιχειρήσεις θα πρέπει αν καταβάλλουν το ποσό των 2.000 ευρώ για μία τέτοια ενέργεια στο Αλικάντε και τέσσερις φορές περισσότερο στη Γενεύη.
«Γι' αυτό άλλωστε αρκετές εταιρείες είχαν μέχρι σήμερα ολιγωρήσει ή απλά είχαν περιοριστεί στην κατοχύρωση της ονομασίας τους ή των προϊόντων τους σε μεμονωμένες αγορές όπου δραστηριοποιούνται» πρόσθεσε.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύνδεσμος ανέλαβε πρωτοβουλία για δωρεάν νομική και διαδικαστική βοήθεια σε όλες τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις - και όχι μόνο τα μέλη του - προκειμένου να κατοχυρώσουν τις επωνυμίες τους, καθώς η ολιγωρία μπορεί να κοστίσει θέσεις εργασίας και μερίδια αγοράς. Σημείωσε επίσης ότι η συμφωνία δημιουργεί προϋποθέσεις για αύξηση επενδύσεων στα Σκόπια, ενώ το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ανοίγει τεράστιες αμφίδρομες προοπτικές.
Για το ονοματολογικό με την πΓΔΜ, τόνισε ότι κάθε συμφωνία έχει θετικά και αρνητικά, όμως το θέμα έπρεπε να λυθεί καθώς σε επιχειρηματικό επίπεδο έχει κοστίσει πάρα πολύ στις επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ελληνικές επιχειρήσεις αναγκάζονταν να περάσουν τα προϊόντα τους μέσω Βουλγαρίας ή Αλβανίας προκειμένου να τα εξάγουν στα Σκόπια, με αποτέλεσμα να χάνουν σε ανταγωνιστικότητα, ενώ σε άλλες περιπτώσεις αναγκάστηκαν να προσφύγουν στα δικαστήρια για το όνομα του προϊόντος τους.