Ο Μαυραγάνης στον ΑΝΤ1 για τα ανασφάλιστα, τα τέλη και τα κλεμμένα οχήματα (βίντεο)
Απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα για τα οχήματα έδωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Νικόλαος Μαυραγάνης, μιλώντας στο Καλημέρα Ελλάδα.
Αναφερόμενος στα ανασφάλιστα οχήματα και στα πρόστιμα που από σήμερα θα αντιμετωπίσουν οι παραβάτες, είπε πως «τους ξέρει το σύστημα» και συγκρίνοντας τα 420.000 και πλέον ανασφάλιστα με τον περσινό αριθμό των 1.200.000 ανασφάλιστων οχημάτων, έκανε λόγο για πρόοδο. Ωστόσο, πρόσθεσε πως «δεν πρέπει να υπάρχουν ανασφάλιστα οχήματα».
«Με τη διασταύρωση των στοιχείων που κάναμε, έχουμε εξαλείψει τις πιθανότητες κάποιο όχημα να φαίνεται ανασφάλιστο, όμως στην πραγματικότητα να μην υπάρχει», συμπλήρωσε.
Αναφορικά με τα τέλη που καλούνται να πληρώσουν όσοι τους έχει κλαπεί το όχημα, κάλεσε τους παθόντες να προσκομίσουν στο υπουργείο Μεταφορών ή στην ΕΛ.ΑΣ. το σημείωμα που είχαν από την ΕΛ.ΑΣ., όταν σημειώθηκε η κλοπή, διευκρινίζοντας πως αυτό ισχύει μόνο για τα οχήματα που εκλάπησαν πριν από το 2008, καθώς από εκεί και έπειτα «υπάρχουν τα δεδομένα».
Για τα αχρηστευμένα, κάλεσε όσους διαθέτουν κάποιο να το δηλώσουν, σημειώνοντας πως «τα χρέη μετά το 2004 έχουν διαγραφεί». Δυστυχώς, όπως είπε, οι μοτοσικλέτες εξαιρούνται, λόγω του ότι οι μηχανές δεν υποχρεούνται σε απόσυρση, όπως τα αυτοκίνητα.
Για την επιστροφή πινακίδων είπε πως « μετά τους πέντε μήνες πληρώνεις ανά μήνα», χαρακτηρίζοντας το μέτρο «εισπρακτικό».
Σχετικά με τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να τις δούμε το 2019, ενώ είπε πως η εισήγηση του υπουργείου Μεταφορών είναι να ληφθούν υπόψη και κριτήρια όπως περιβαντολογικά και παλαιότητας του οχήματος.
«Το οδικό δίκτυο έχει βελτιωθεί σημαντικά, όχι όμως και στους επαρχιακούς δρόμους», απάντησε ερωτηθείς για το αν τα τέλη κυκλοφορίας θα συνδεθούν με την κατάσταση των δρόμων, ενώ επέρριψε στην τοπική αυτοδιοίκηση τη συντήρησή των επαρχιακών δρόμων. «Χρηματοδοτούνται οι δήμοι για να κάνουν τοπικά έργα, κι εκείνοι πρέπει να σχεδιάσουν πού θα τα διαθέσουν. Κάθε χρόνο δίνουμε χρήματα για οδικά έργα», τόνισε.
Κληθείς να σχολιάσει την εκλογολογία των τελευταίων ημερών και τη συνεργασία των δύο κομμάτων της συγκυβέρνησης, είπε πως «υπήρξαν δύο ανάγκες που οδήγησαν τα δύο κόμματα να συμπορευτούν. Η μία ήταν η ολοκλήρωση των μνημονίων και η άλλη η επαναφορά των ηθικών αξιών». Και ανέφερε παραδείγματα κατασπατάλησης χρημάτων.
Σχετικά τέλος, με τη συνεργασία ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και την περίπτωση προσφυγής στις κάλπες αμέσως μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, είπε πως «ο καθένας μπορεί να ερμηνεύει όπως νομίζει όταν εκφράζει το άτομό του. Και οι δύο κομματικοί σχηματισμοί εκφέρουν την άποψη ότι υπάρχει ανάγκη για κοινωνική συνοχή».
Το ΥΠΟΙΚ "αδειάζει" τον Μαυραγάνη
Πηγές του υπουργείου Οικονομικών σχολιάζοντας τις δηλώσεις Μαυραγάνη επισημαίνουν:
"Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα για εμάς. Τέτοιου είδους αλλαγές θα γίνουν όταν υπάρξει δημοσιονομικός χώρος, γιατί δεν μπορούν να διορθωθούν αδικίες και στρεβλώσεις για κάποιες κατηγορίες οχημάτων, χωρίς να επιβαρυνθούν άλλες κατηγορίες.
(σ.σ. ούτως ή άλλως και πέρσι που εξετάστηκε αυτό το σενάριο, πέρα από το θέμα των επιβαρύνσεων για να εξασφαλιστεί το ουδέτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα, οι υπηρεσίες του υπουργείου και οι αυτοκινητάδες έλεγαν ότι δεν υπάρχουν στοιχεία για την αξία των παλαιότερων οχημάτων πόσο μάλλον για τις εκπομπές ρύπων, άρα το σύστημα είναι τεχνικά ανεφάρμοστο)"