LATEST NEWS
 
Οικονομία /ΠρόσωπαΔημοσίευση: 29 Σεπτεμβρίου 2017 17:03

Δρανδάκης (Taxi Beat): Κανείς δεν πρόκειται να μας διώξει από τη χώρα

Τι λέει για το νέο νομοσχέδιο για τα ταξί ο δημιουργός της εφαρμογής Beat κ. Νίκος Δρανδάκης. Τι αποκαλύπτει για τα σχέδια της εταιρείας;

Νίκος Δρανδάκης - Beat

Αποφασισμένος να παραμείνει στην Ελλάδα αλλά και να προσφύγει νομικά όπου χρειαστεί, έναντι του νέου νομοσχεδίου για τα ταξί δηλώνει ο δημιουργός της εφαρμογής Taxi Beat κ. Νίκος Δρανδάκη, μιλώντας στο insider.gr.

Ο ίδιος χαρακτηρίζει «παγκόσμια πρωτοτυπία» τη ρύθμιση των εφαρμογών που δουλεύουν με νόμιμα ταξί και τονίζει ότι η μάχη που θα δώσει είναι για να υπερασπιστεί το καλό μοντέλο με το οποίο ο κόσμος αγάπησε την εταιρεία.

Παράλληλα, αποκαλύπτει ότι –ανεξαρτήτως των εξελίξεων- η εταιρεία σκοπεύει να επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ μέσα στην επόμενη διετία, να αυξήσει  τον αριθμό των προγραμματιστών που απασχολεί στους 400 –από 70 σήμερα- αλλά και να προσφέρει ένα ιδιαίτερα δελεαστικό «πακέτο» σε όσους επιλέξουν να επιστρέψουν από το εξωτερικό.

Πόσο σας επηρεάζει και γιατί το νέο νομοσχέδιο που ρυθμίζει τις εφαρμογές για τα ταξι;

Tο νομοσχέδιο μας επηρεάζει πάρα πολύ και είναι μια ευθεία επίθεση στο μοντέλο που έχουμε δημιουργήσει. Το περιεχόμενου του νόμου όπως φαίνεται αυτή τη στιγμή περιγράφει μια αλλαγή του καθεστώτος το οποίο θα λέει ότι η εταιρεία μας, από διαμεσολαβητής που είναι σήμερα ανάμεσα σε ελεύθερους επαγγελματίες και πελάτες πάει να γίνει εταιρεία παροχής μεταφορικού  έργου.

Ένα βασικό θέμα που έχουμε είναι ότι δεν καταλαβαίνουμε ποιο πρόβλημα λύνει αυτή η αλλαγή και δεν περιγράφεται στο νομοσχέδιο. Κανείς δεν παραπονέθηκε ποτέ γι’ αυτό και κανείς δεν ζήτησε να θεωρηθούμε εταιρεία μεταφορικού έργου και να πάρουμε υπαλλήλους τους οδηγούς που δουλεύουν μαζί μας.

Το υπουργείο θέλει να μας ονομάσει εταιρεία παροχής μεταφορικού έργου, ενώ εμείς το μόνο που έχουμε υπό τον έλεγχό μας είναι η προμήθεια της διαμεσολάβησης. Και αυτό είναι ο μεγάλος παραλογισμός της  όλης ιστορίας.

Φαντάζομαι ότι ο στόχος είναι να μετατραπούμε σε ραδιοταξί ή ίσως και σε κάτι ακόμα χειρότερο, με τη λογική ότι οι οδηγοί θα πρέπει να γίνουν υπάλληλοί μας ή κάτι σαν υπάλληλοί μας. Και μιλάμε για οδηγούς που είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, έχουν βιβλία, κάνουν δήλωση στην εφορία.

Δεν ξέρω ποια μπορεί να είναι η έννοια να έχει κάποιος τριετή σύμβαση μαζί μας, ενώ δεν μπορούμε να τον αξιολογήσουμε ούτε να τον διώξουμε από την υπηρεσία. Και επίσης δεν ξέρω τι είδους σχέση μπορούμε να έχουμε με αυτό τον άνθρωπο, ενώ μπορεί να παίρνει πελάτες από όπου θέλει, καθώς αυτή είναι η λογική του ταξιτζή.

Σας έχουν κατηγορήσει ότι μέσω των προσφορών σας υιοθετείτε πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού, μειώνοντας το κόμιστρο των ταξί. Ισχύει;

Το κόμιστρο δεν αλλάζει. Το ταξίμετρο γράφει την τιμή και το κόμιστρο όπως γράφεται πληρώνεται στον οδηγό.  Απλά εμείς εκ των υστέρων δίνουμε πίσω χρήματα στον πελάτη για να του δώσουμε κίνητρο να χρησιμοποιεί ταξί. Είναι σαν να πω εγώ στο γιο μου «πάρε ένα ταξί και έλα και θα σου δώσω τα λεφτά πίσω όταν φτάσεις». Αλλά το κόμιστρο έχει πληρωθεί κανονικά, έχει εκδοθεί η απόδειξη και έχει φορολογηθεί ο οδηγός.  Δεν αλλάζει απολύτως τίποτε. Είναι μια τακτική μάρκετινγκ και δεν γνωρίζω ποιος μπορεί να παρέμβει και σε τακτικές μάρκετινγκ των εταιρειών.

Είστε διατεθειμένοι να προσφύγετε νομικά εντός και εκτός συνόρων;

Όπου χρειαστεί προφανώς.  Επειδή δεν έχουμε δει το πλήρες κείμενο του νόμου,  δεν ξέρουμε πού θα χρειαστεί να προσφύγουμε. Αν παραβιάζει άρθρα του Συντάγματος, αν παραβιάζει Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Ανάλογα με το που  «κολλάει» το νομοσχέδιο, εκεί θα προσφύγουμε.

Ως μέλος ενός πολυεθνικού ομίλου, έχετε δει άλλα παραδείγματα αντίστοιχης ρύθμισης;

Η αλήθεια είναι ότι είναι  πρωτοφανές. Τέτοια συζήτηση για τις αστικές μεταφορές γίνεται σε όλο τον κόσμο με αφορμή την Uber και τις αντίστοιχες υπηρεσίες.  Οι κυβερνήσεις έχουν «ξεσηκωθεί» να ρυθμίσουν την αγορά με αφορμή την Uber. Καμία κυβέρνηση δεν έχει κάνει ρύθμιση που να επηρεάζει τις εφαρμογές που δουλεύουν με τα νόμιμα ταξί. Δεν έχει ξανασυμβεί αυτό.  Έχουμε μια παγκόσμια πρωτοτυπία στην Ελλάδα που πάμε να ρυθμίσουμε και να βάλουμε όρους και προϋποθέσεις και στις εταιρείες που δουλεύουμε με τα νόμιμα ταξί.

Εμείς θα επιβιώσουμε και την επόμενη μέρα και μπορούμε να λειτουργήσουμε με οποιοδήποτε καθεστώς. Η συζήτηση έχει να κάνει με τι υπηρεσίες θα απολαμβάνει ο πελάτης. Και η μάχη που εμείς θα δώσουμε έχει να κάνει ότι θέλουμε να λειτουργήσει το καλό μοντέλο με βάση το οποίο μας αγάπησε ο κόσμος.

Εφόσον ψηφιστεί το νομοσχέδιο, αλλάζει κάτι στη στρατηγική σας; Έχετε εξετάσει το ενδεχόμενο αποχώρησης από την Ελλάδα;

Η στρατηγική μας δεν θα αλλάξει, όσον αφορά τουλάχιστον την παρουσία μας στην Ελλάδα.  Δεν πρόκειται κανείς να μας διώξει από τη χώρα. Αυτή τη χώρα την αγαπάμε περισσότερο και από αυτούς που μας επιτίθενται. Θα μείνουμε εδώ και θα προσπαθήσουμε να επιβάλλουμε τη δική μας αντίληψη για το πώς θα πρέπει να είναι η Ελλάδα. Θα πετύχουμε, θα μεγαλώσουμε ακόμη περισσότερο και θα παραμείνουμε η αγαπημένη εφαρμογή των Ελλήνων με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.  Πάντως να φύγουμε από εδώ δεν υπάρχει περίπτωση. Δεν θα κάνουμε τη χάρη σε κανέναν.

Θα ζητήσετε τη συνδρομή των οδηγών με τους οποίους συνεργάζεστε ή και των πελατών σας;

Οι οδηγοί ταξί που δουλεύουν με εμάς προφανώς μας υποστηρίζουν και μάλιστα τις τελευταίες ημέρες η συμμετοχή τους είναι η ίδια ή και μεγαλύτερη στην πλατφόρμα μας. Από την άλλη καταλαβαίνω ότι υπάρχουν δυσκολίες για το πώς μπορεί κάποιος να λειτουργήσει επώνυμα απέναντι στη συνδικαλιστική ηγεσία. Πριν από λίγη ώρα ξεκινήσαμε μια καμπάνια μέσω της οποίας ζητάμε από όλο τον  κόσμο να στείλει μια διαμαρτυρία στο υπουργείο ζητώντας να αναιρέσει όλες τις διατάξεις του νόμου που μας αφορούν και πλήττουν το μοντέλο μας. Και νομίζω ότι είναι μια ευκαιρία να πει και ο απλός πολίτης τη γνώμη του για την αγορά του ταξί.

Μετά και την εξαγορά σας, έχετε σχέδια ανάπτυξης για την εταιρεία;

Έχουμε ήδη ένα επενδυτικό πλάνο για τα επόμενα δύο χρόνια, αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Σχεδιάζουμε να μετακομίσει η εταιρεία σε ένα πολύ μεγάλο κτήριο, το οποίο θα μετατρέψουμε σε ένα κέντρο ανάπτυξης και τεχνολογίας. Έχουμε  αυτή τη στιγμή στην εταιρεία μας περίπου 70 προγραμματιστές και ερευνητές. Αυτούς θα τους κάνουμε 400 στα επόμενα ένα με δύο χρόνια. Θα φτιάξουμε ένα “relocation package” μέσω του οποίου θα καλέσουμε να επιστρέψουν  πίσω πάρα πολλούς Έλληνες που έφυγαν στο εξωτερικό τα χρόνια της κρίσης, ειδικά τους πολύ καλούς επιστήμονες και προγραμματιστές. Θα τους φέρουμε να δουλέψουν πίσω σε πολύ καλύτερες συνθήκες και σε ένα πολύ ενδιαφέρον project και θέλουμε να δυναμώσουμε την παρουσία μας εδώ ως μια εταιρεία που δημιουργεί ένα πολύ δυνατό οικοσύστημα τεχνολογίας, έρευνας, design, δημιουργικότητας και καινοτομίας.

Πολλοί λένε ότι η εξαγορά σας ήταν μιας μορφής «ξεπούλημα» και ότι η εταιρεία έχασε το χαρακτήρα της. Ισχύει;

Ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Δραστηριοποιούμαστε σε έναν επαγγελματικό κλάδο στον οποίο έχει αρχίσει να γίνεται η συγκέντρωση των παιχτών. Αν δεν εντασσόμασταν σε έναν από τους μεγάλους ομίλους που δημιουργούνται αναπόφευκτα θα εξαφανιζόταν η εταιρεία.  Τώρα συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Η εταιρεία ανθίζει, μεγαλώνει, δημιουργούμε θέσεις εργασίας. Δεν θα συνέβαιναν όλα αυτά αν δεν είχαμε τη στήριξη αυτού το ομίλου, ο οποίος μας αγόρασε γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο: Έχει αγοράσει την τεχνογνωσία μας, την κουλτούρα της εταιρείας και τους ανθρώπους.  Και στο βαθμό που εμείς παραδίδουμε, θα συνεχίσουν να επενδύουν σε αυτό.

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
“The 2Night Show” με Ανθή Σαλαγκούδη, Ιωάννα Μπέλλα και Τάσο Δούση (εικόνες)17:23 “Περίεργοι” θάνατοι σε γηροκομείο (εικόνες)17:11Δένδιας: Η Τουρκία πρέπει να συμμορφωθεί με το Διεθνές Δίκαιο16:59Open Βαρκελώνης: Στους “8” ο Τσιτσιπάς 16:47Εμβολιασμοί - Κικίλιας: Προτεραιότητα της Επιχείρησης “Ελευθερία” τα νησιά16:36Φοροελαφρύνσεις: ικανοποίηση στην αγορά από τα νέα μέτρα16:26Αττική: “Χρυσές” δουλειές για σπείρα που ξάφριζε σπίτια (εικόνες)16:15Πατήσια: Δολοφονία ηλικιωμένου μέσα στο σπίτι του16:05Euro 2020: “Κερδίζει” αγώνες το Wembley15:58“Το Καφέ της Χαράς”: έρωτες κι επιστροφές την Πέμπτη (εικόνες)15:46Γιάννης Λαγός: άρση ασυλίας ψήφισε Επιτροπή της Ευρωβουλής15:36Φοροελαφρύνσεις: επικρίσεις από τα κόμματα για τα νέα μέτρα15:25Κορονοϊός - Χάρτης ECDC: “Πράσινη” η Ελλάδα και πρωτιά στα τεστ (εικόνες) 15:14Βούλα: θρίλερ με τον θάνατο 31χρονου σεφ15:03Η ΓΙΩΤΗΣ Α.Ε. στηρίζει την Κιβωτό του Κόσμου14:52Lockdown - Κυψέλη: Επιχείρηση της ΕΛΑΣ στην πλατεία Αγίου Γεωργίου 14:45Μητσοτάκης για Παγκόσμια Ημέρα της Γης: Με το Σχέδιο “Ελλάδα 2.0: αγκαλιάζουμε το Περιβάλλον14:32Φορολοταρία: Δείτε εδώ αν κερδίσατε 1000 ευρώ14:30Εκλογές στην Αλβανία: η δολοφονία και η στήριξη του Ερντογάν (βίντεο)14:19“H Φάρμα” - Κατσογρεσάκη: όλοι θέλουν να την… πλύνουν! (βίντεο)14:08
00:22:38Ο Υφυπ. Εργασίας για τις συντάξεις, τα αναδρομικά και τις ρυθμίσεις οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία22-03-2019 09:12 
00:02:10 
Φτωχότεροι κάθε χρόνο γίνονται οι Έλληνες 21-03-2019 20:00
00:00:58 
Χαρίζουν στο Δημόσιο τα ακίνητα που κληρονομούν λόγω… φόρων 21-03-2019 19:59
00:05:12 
Επίδομα ενοικίου: χρήσιμος οδηγός με όλες τις απαντήσεις21-03-2019 07:28
00:02:06 
Αυξήσεις μόνο για τους …συνεπείς πελάτες της αποφάσισε η ΔΕΗ20-03-2019 20:43
00:04:35 
Τζαβέλα στον ΑΝΤ1: η ΕΕ θα έπρεπε να διαπραγματεύεται για τον αγωγό EastMed20-03-2019 20:56
00:01:50 
Φροντιστήρια, ξένες γλώσσες και ιδιαίτερα μαθήματα «απομυζούν» το εισόδημα των νοικοκυριών20-03-2019 20:44
00:01:45 
“Growth Awards 2019” από την Eurobank και την Grand Thorton 21-03-2019 20:46
00:01:41 
Τι θα σημάνει η μονομερής προώθηση του νέου πλαισίου για την πρώτη κατοικία20-03-2019 19:50
00:01:26 
Ξεκίνησαν οι εργασίες για την μεταμόρφωση του Σκορπιού σε πολυτελές resort 17-03-2019 20:44
00:02:10 
Προκλήσεις των Σκοπιανών με "μακεδονικό οίνο" σε μεγάλη Έκθεση Κρασιού, στην Γερμανία17-03-2019 20:03
00:00:45 
Νέα “καμπανάκια” από τον Γιάννη Στουρνάρα 16-03-2019 20:29
00:02:03 
Τελεσίγραφο του Μαξίμου στους Θεσμούς για το διάδοχο σχήμα του «νόμου Κατσέλη»20-03-2019 19:49
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο