LATEST NEWS
 
Οικονομία /ΓενικάΔημοσίευση: 18 Φεβρουαρίου 2017 07:05

ΙΕΛΚΑ: Προτιμούν τα value for money προϊόντα οι Έλληνες

Με βάση τη σχέση ποιότητας-τιμής εξακολουθεί να αγοράζει ο Έλληνας καταναλωτής στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ.

Σούπερ μάρκετ - ράφια - ψώνια - αγορές

Με βάση τη σχέση ποιότητας-τιμής «Value for Money» εξακολουθεί να αγοράζει ο καταναλωτής στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με δείγμα 2.000 ατόμων από όλη τη χώρα.

Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές τα τελευταία χρόνια αξιολογούν όλο και πιο θετικά την παρεχόμενη αξία σε σχέση με την τιμή που λαμβάνουν στις αγορές τους από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ. Η παρεχόμενη αξία (Value for Money) εμφανίζεται κυρίως με την αγοραστική εμπειρία και τα επώνυμα και ποιοτικά και ασφαλή προϊόντα, αλλά και τη γενικότερη συμβολή του κλάδου στη ζωή του καταναλωτή (π.χ. εταιρική κοινωνική ευθύνη, δημιουργία θέσεων εργασίας, υποστήριξη της ελληνικής οικονομίας κλπ).

Στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ τα σούπερ μάρκετ αξιολογούνται ιδιαίτερα θετικά σε όλα τα βασικά κριτήρια της βασικής λειτουργίας τους. Συγκεκριμένα η εξυπηρέτηση από ταμίες και γενικά το προσωπικό αξιολογείται στα σχεδόν απόλυτα ποσοστά του 85%. Η ποικιλία προϊόντων αξιολογείται θετικά από το 81% των καταναλωτών, η ασφάλεια των προϊόντων με 78% και η ποιότητα των φρέσκων προϊόντων με 70%.

Η αγοραστική εμπειρία αξιολογείται ως άνετη και εύκολη από το 79%, ενώ το 70% των καταναλωτών έχει θετική αίσθηση μετά την έξοδο του από το κατάστημα.

Η παραπάνω τάση αντικατοπτρίζεται και στα κριτήρια επιλογής προϊόντων από τους καταναλωτές. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι παρά την οικονομική ύφεση, η πλειοψηφία των καταναλωτών εξακολουθεί να αγοράζει τρόφιμα με βασικό κριτήριο την ποιότητα και την αξία που του δίνουν τα προϊόντα.

Καλάθι - αγορές - σούπερ μάρκετ - καρότσι

Συγκεκριμένα στην ερώτηση ποιος είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας όταν αγοράζει τρόφιμα ο καταναλωτής, αν και φαινομενικά το κοινό είναι μοιρασμένο στη μέση, ανάμεσα στα χρήματα που δίνει σαν κύριο παράγοντα με 41% και δεύτερο την ποιότητα επίσης με 35%, στην πραγματικότητα οι τρεις παράγοντες που αποτελούν την αξία – ποιότητα, ασφάλεια, άνεση – υπερτερούν με το 60% των καταναλωτών να τα επιλέγουν και μόλις το 40% να αγοράζει με βασικό κριτήριο τα χρήματα που δίνει. Μάλιστα σε σχέση με το 2015, το 2016 η σημασία της ποιότητας αυξήθηκε παρά τη νέα ένταση της οικονομικής ύφεσης.

Στην πραγματικότητα, όλες οι ομάδες καταναλωτών είτε έχουν ως βασικό κριτήριο την ποιότητα είτε τα χρήματα που δίνουν, αναζητούν το ίδιο πράγμα, την καλύτερη αξία για τα χρήματα που δίνουν και θεωρούν ότι αυτό επιτυγχάνεται στις αγορές στο σουπερμάρκετ. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ έχουν προσαρμοστεί στην κρίση και σε αυτή την τάση, προσπαθώντας να παρέχουν πρώτον υψηλή ποιότητα με λιγότερα χρήματα για τον καταναλωτή μέσω της αύξησης των προσφορών και προωθητικών ενεργειών, και δεύτερον εναλλακτικές προϊοντικές επιλογές στον καταναλωτή, μέσω αύξησης της ποικιλίας των γνωστών επωνύμων προϊόντων, αλλά και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Το πλεονέκτημα του σουπερμάρκετ συγκριτικά με άλλα κανάλια πώλησης στο να προσφέρει στον καταναλωτή αυτό που ζητάει φαίνεται από το ότι το 80% των καταναλωτών θεωρούν ότι στα σουπερμάρκετ βρίσκουν περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις σε σχέση με άλλα καταστήματα. Σε κάθε περίπτωση η τάση είναι αυξητική, καθώς το 76% των καταναλωτών δήλωσαν ότι το 2016 αγόρασαν περισσότερες προσφορές σε σχέση με το 2015.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορία
Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Τι καιρό θα κάνει την Κυριακή08:14Θεσσαλονίκη: Αγέλη αγριογούρουνων στους δρόμους του Πανοράματος (βίντεο)23:59Παναθηναϊκός: Δυσαρέσκεια για τη... φωτογραφία του Τετέ με τη φανέλα της Γκρέμιο - Παίρνουν «μέτρα»23:44Τροχαίο στην Αχαΐα: Κατέληξε και ο 30χρονος τραυματίας - Η οικογένεια του δώρισε τα όργανα του23:30Βαρδούσια Όρη: Τι είπε στον ΑΝΤ1 για την τραγωδία ο κοινοτάρχης του Αθανάσιου Διάκου23:16Φωτίστε την επιχείρησή σας χωρίς αρχικό κεφάλαιο με την GlobiLED23:02Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης στην Πιερία22:48Ηρακλής – Πανιώνιος: Εύκολη νίκη κόντρα στον ουραγό22:34Φθιώτιδα: Ουρές χιλιομέτρων σε εθνική οδό και παραδρόμους - "Γολγοθάς" η επιστροφή των εκδρομέων (βίντεο)22:20Τέμπη – Πλακιάς: Νέα μηνυτήρια αναφορά για το “μπάζωμα”22:06Κολοσσός Ρόδου – Μύκονος: Σπουδαία νίκη για τους φιλοξενούμενους21:37Βαρδούσια: Τραγικό παιχνίδι της μοίρας - Τον αναζητούσαν για να τον ενημερώσουν τον θάνατο του παππού του ενώ ήταν νεκρός21:23ΑΕΚ – Άρης: Η “Ένωση” πήρε το ντέρμπι21:09Ελίζαμπεθ Πίπκο στον ΑΝΤ1: Ποια θα πρέπει να είναι η στάση της ΕΕ απέναντι στην πρόταση Τραμπ για την Γροιλανδία20:55ANT1 Sports: Η Μπαρτσελόνα εξετάζει την περίπτωση του Κουλιεράκη20:41Βαρδούσια Όρη: Το smartwatch του ενός ορειβάτη οδήγησε στον εντοπισμό τους 20:27Ισχυρός σεισμός συγκλόνισε την Ταϊβάν20:13Αθήνα: Οδηγός επιχείρησε να βγάλει όπλο σε έλεγχο της Αστυνομίας19:59Πάτρα: Έκλεισε από το αγροτικό μπλόκο η Περιμετρική Οδός19:45Τρεις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην Κρήτη – 209 μετανάστες συνολικά μεταφέρθηκαν με ασφάλεια σε λιμάνια19:30
00:22:38Ο Υφυπ. Εργασίας για τις συντάξεις, τα αναδρομικά και τις ρυθμίσεις οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία22-03-2019 09:12 
00:02:10 
Φτωχότεροι κάθε χρόνο γίνονται οι Έλληνες 21-03-2019 20:00
00:00:58 
Χαρίζουν στο Δημόσιο τα ακίνητα που κληρονομούν λόγω… φόρων 21-03-2019 19:59
00:05:12 
Επίδομα ενοικίου: χρήσιμος οδηγός με όλες τις απαντήσεις21-03-2019 07:28
00:02:06 
Αυξήσεις μόνο για τους …συνεπείς πελάτες της αποφάσισε η ΔΕΗ20-03-2019 20:43
00:04:35 
Τζαβέλα στον ΑΝΤ1: η ΕΕ θα έπρεπε να διαπραγματεύεται για τον αγωγό EastMed20-03-2019 20:56
00:01:50 
Φροντιστήρια, ξένες γλώσσες και ιδιαίτερα μαθήματα «απομυζούν» το εισόδημα των νοικοκυριών20-03-2019 20:44
00:01:45 
“Growth Awards 2019” από την Eurobank και την Grand Thorton 21-03-2019 20:46
00:01:41 
Τι θα σημάνει η μονομερής προώθηση του νέου πλαισίου για την πρώτη κατοικία20-03-2019 19:50
00:01:26 
Ξεκίνησαν οι εργασίες για την μεταμόρφωση του Σκορπιού σε πολυτελές resort 17-03-2019 20:44
00:02:10 
Προκλήσεις των Σκοπιανών με "μακεδονικό οίνο" σε μεγάλη Έκθεση Κρασιού, στην Γερμανία17-03-2019 20:03
00:00:45 
Νέα “καμπανάκια” από τον Γιάννη Στουρνάρα 16-03-2019 20:29
00:02:03 
Τελεσίγραφο του Μαξίμου στους Θεσμούς για το διάδοχο σχήμα του «νόμου Κατσέλη»20-03-2019 19:49
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο