“Έπεσαν” οι υπογραφές για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Υπεγράφη σήμερα η σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A., έναντι συνολικού τιμήματος 45 εκατ. ευρώ από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Αντώνη Λεούση και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group, κ. Renato Mazzoncini.
Οπως αναφέρει ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών υπογράφεται μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων των αρμόδιων ευρωπαϊκών αρχών, ενώ εκκρεμεί το κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Αντώνης Λεούσης, αφού ευχαρίστησε όλους όσοι συνεργάστηκαν με το Ταμείο για την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας που οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά από σχεδόν 4 χρόνια, δήλωσε: «Η Ferrovie dello Stato Italiane Group αναλαμβάνει μια μεγάλη δέσμευση: να ενισχύσει και να αναπτύξει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την τεχνογνωσία και την εμπειρία της, δημιουργώντας ένα σημαντικό πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών».
Στην τελετή της υπογραφής παρέστη και η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εκπροσωπούμενη από τον Πρόεδρο του ΔΣ, κ. Παναγιώτη Θεοχάρη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, κ. Φίλιππο Τσαλίδη.
Την υπογραφή της σύμβασης σήμερα είχε προαναγγείλει απο χθες ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης και πρώην πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας ο οποίος παραδέχθηκε ότι «υπήρξε καθυστέρηση λόγω μεγάλου φόρτου υποθέσεων στο Ελεγκτικό Συνέδριο».
Όπως τόνιζε στον Alpha 989 ο κ. Πιτσιόρλας, ο προσυμβατικός έλεγχος είναι πολύ σημαντικός και δεν πρέπει κανείς να τον υποτιμά, καθώς διασφαλίζει στο μέγιστο και τα συμφέροντα του Δημοσίου, κυρίως την ασφάλεια των συναλλαγών που είναι μεγάλη υπόθεση και πρόκειται για έναν μηχανισμό που δουλεύει με τρόπο πολύ καλό.
Κατά τον ίδιο είναι «πολύ σημαντικό το γεγονός της μεταβίβασης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς η χώρα μας, στην πράξη και όχι στα λόγια, μπαίνει στον δρόμο να μετατραπεί σε έναν κόμβο μεταφορών προς την Ευρώπη». Πρόθεσε ότι «έχουμε ανάγκη από τη ραγδαία ανάπτυξη του σιδηροδρόμου. Έχουμε τεράστια ανάγκη από αυτή την αλλαγή. Η ιταλική εταιρεία που παίρνει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει τη διάθεση να επενδύσει».
Όπως είπε ο υφυπουργός «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσπαθούσε να προσλάβει μηχανοδηγούς, αλλά δεν επιτρέπεται. Θα γίνουν σημαντικές προσλήψεις και θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, αλλά θα γίνουν και σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των σιδηροδρόμων».