Καταγγελίες για ωμή κρατική παρέμβαση στην διαφημιστική αγορά
Έντονες αντιδράσεις από ανθρώπους της διαφήμισης και την Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας προκαλεί η πρόθεση της κυβέρνησης, στο πλαίσιο ρύθμισης της διαφημιστικής αγοράς, να εγκαταστήσει ηλεκτρονική πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού χρόνου.
Σύμφωνα με την ΕΙΤΗΣΕΕ, τέτοιο μέτρο καταστρατηγεί την ελεύθερη αγορά συναλλαγών μεταξύ ιδιωτικών εταιριών, ενώ στις διατάξεις του προβλέπεται ακόμη ένας «κεφαλικός φόρος», της τάξης του 10%, τον οποίο θα κληθούν να πληρώσουν οι καταναλωτές μέσω αύξησης στις τιμές των αγαθών.
ΕΙΤΗΣΕΕ: ωμή κυβερνητική παρέμβαση
Αιτία της νέας αναστάτωσης στην αγορά των ΜΜΕ, αποτελεί το σχέδιο νόμου για την ρύθμιση της διαφημιστικής αγοράς, που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.
Σε αυτό προβλέπεται η λειτουργία μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, μέσα από την οποία θα περνά υποχρεωτικά όλη η διαδικασία διάθεσης και αγοράς παντός είδους διαφημιστικού χρόνου από τους τηλεοπτικούς σταθμούς.
Καθώς πρόκειται για σύστημα, που θα τελεί υπό τον έλεγχο της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, έχει ήδη προκληθεί ένταση και αντιδράσεις στην διαφημιστική αγορά.
Η Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας, σε ανακοίνωση της κάνει λόγο για ωμή κρατική και κυβερνητική παρέμβαση, με την οποία θα υποκατασταθεί η ελεύθερη αγορά συναλλαγών μεταξύ ιδιωτικών εταιριών, πλήττοντας κάθε έννοια ανταγωνισμού.
Η ΕΙΤΗΣΕΕ «εκφράζει την κατηγορηματική διαφωνία της με την επιδίωξη της κυβέρνησης να επιβάλει μια πλατφόρμα και μια «υπηρεσία», που καταστρατηγεί τη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς. Η κυβέρνηση, για μία ακόμα φορά επιδιώκει ωμή παρέμβαση στην ελευθερία των συναλλαγών. Είναι η πρώτη φορά που σε ένα κράτος του δυτικού κόσμου η κυβέρνηση επιχειρεί να επιδιαιτητεύσει και να εποπτεύσει τις εμπορικές πράξεις μιας αγοράς και μάλιστα με το αζημίωτο», όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της.
Νέος «κεφαλικός» φόρος 10% που θα πληρώσουν οι …καταναλωτές!
Μάλιστα, η Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας υπογραμμίζει ότι στο σχέδιο νόμου προβλέπεται και ότι η υποχρεωτική χρήση αυτής της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Γενικής Γραμματείας Τύπου δεν θα είναι δωρεάν, αλλά θα επιφέρει ακόμη έναν φόρο για τους συναλλασσόμενους, ύψους 10%.
«Δηλαδή», όπως υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, «πέραν του 20% Ειδικού Φόρου Τηλεόρασης επί του τζίρου, η κυβέρνηση προτίθεται να προσθέσει έναν νέο φόρο, ύψους 10% επί του τζίρου, κι ενώ ήδη οι επιχειρήσεις ΜΜΕ, όπως όλες οι επιχειρήσεις, υπόκεινται σε φορολογία 29% (….). Πρόκειται για έναν «κεφαλικό φόρο» (…) Ποιος τελικά θα πληρώσει αυτόν τον νέο φόρο; Ο καταναλωτής μέσω της αύξησης της τιμής των προϊόντων!
Απαντώντας στην Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας , κύκλοι του Υπουργείου Επικρατείας, τόνιζαν ότι πρόκειται για μεταρρύθμιση που θα προωθήσει την διαφάνεια στην διαφημιστική αγορά και ότι θα λειτουργήσει υπέρ του ανταγωνισμού, δίχως ωστόσο να απαντούν στην ουσία των καταγγελλομένων της ΕΙΤΗΣΕΕ ούτε να αναφέρουν το παραμικρό για τον νέο φόρο ύψους 10%, που θα επιβαρύνει την διαφήμιση και επομένως τις τιμές αγαθών και υπηρεσιών που πληρώνουν οι πολίτες.