ΣΕΑΑ: Απειλή για την οικονομία τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα αυτοκίνητα
Τις συνέπειες στην αγορά αυτοκινήτου, στα έσοδα του κράτους, στο περιβάλλον και στους καταναλωτές από τις αθρόες εισαγωγές μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων προηγούμενων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών επισημαίνει ο ΣΕΑΑ.
«Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν “τροχοπέδη” στην εκτέλεση του προϋπολογισμού κάθε ευρωπαϊκού κράτους, αφού ζημιώνουν σοβαρά την αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, μέσω της οποίας προκύπτουν σημαντικά φορολογικά έσοδα, αλλά και πλήρης είσπραξη του ΦΠΑ, ενώ επίσης απαξιώνουν την αγορά των εγχωρίων κυκλοφορούντων μεταχειρισμένων» τόνισε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Γιώργος Βασιλάκης
Από τις αρχές του 2014, πρόσθεσε ο κ. Βασιλάκης, «εξαιτίας ατυχούς προσαρμογής του φορολογικού πλαισίου, προέκυψε μια εξαιρετικά ευνοϊκή φορολόγηση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα εις βάρος των εγχωρίων μεταχειρισμένων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων των πρώτων και της βαρύτητας αυτών επί του συνόλου της αγοράς».
Όπως εκτίμησε ο Γιώργος Βασιλάκης, εάν υλοποιηθούν οι σκέψεις του οικονομικού επιτελείου για νέα, περαιτέρω επιδότηση των εισαγομένων μεταχειρισμένων, μέσω της αναβολής της προσαύξησης του φόρου (Τέλους Ταξινόμησης) που προβλέπεται στα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα, «η εξέλιξη αυτή θα επιδείνωνε την ήδη ανεξέλεγκτη κατάσταση σε βάρος:
α) του επίσημου κλάδου του αυτοκινήτου, που θα δεχτεί καίριο πλήγμα,
β) των εσόδων του κράτους (υστέρηση κατά 50-60 εκατομμύρια ευρώ /έτος), γ) του περιβάλλοντος
και δ) των καταναλωτών.»
Προπαντός για τους καταναλωτές, κατέληξε ο κ. Βασιλάκης, «αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την τεράστια απαξίωση που υπέστησαν τα εγχώρια μεσαία και μεγαλύτερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από τις αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις, αυτή η εξέλιξη θα προκαλούσε σχεδόν ανάλογη ζημιά στις αξίες των εγχώριων μικρών, ευρύτερα πωλούμενων αυτοκινήτων».