Μπαράζ φορολογικών ελέγχων προαναγγέλλει η ΓΓΔΕ
Φιλόδοξους στόχους περιέχει το επιχειρησιακό σχέδιο που παρουσίασε σήμερα η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.
Όπως σημειώνει η ΓΓΔΕ, βαρύνουσα σημασία λαμβάνει η αξιοκρατική επιλογή, εξέλιξη, αξιολόγηση και επιμόρφωση του ανθρώπινου δυναμικού της, καθώς και η ανάληψη δράσεων για την ενίσχυση της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας. Κυρίως όμως, δίνεται έμφαση στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου και στην ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης, ώστε να αυξηθούν τα δημόσια έσοδα και να ενισχυθεί ο υγιής ανταγωνισμός στην αγορά.
Στο μέτωπο των ελέγχων η ΓΓΔΕ προγραμματίζει:
- Διενέργεια 400 ελέγχων από το Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.
- Βεβαίωση ποσού 900 εκατ. ευρώ από ελέγχους του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.
- Εισπραξιμότητα από ελέγχους του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. σε ποσοστό 45%.
- Βεβαίωση τουλάχιστον 30 εκ. € από τη διενέργεια ελέγχων τιμών ενδοομιλικών συναλλαγών, με χρήση της βάσης AMADEUS.
- Διενέργεια 600 ελέγχων από το Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.
- Διενέργεια τουλάχιστον 20 ελέγχων με τη χρήση έμμεσων τεχνικών, από το Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.
- Βεβαίωση ποσού 500 εκ. ευρώ από ελέγχους του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.
- Εισπραξιμότητα από ελέγχους του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. σε ποσοστό 22,5%.
- Διενέργεια 3.400 πλήρων ελέγχων από τις Δ.Ο.Υ. (πλην των Φ.Α.Ε.), με βεβαίωση τουλάχιστον 1 δισ. €.
- Διενέργεια 300 πλήρων ελέγχων από τις Φ.Α.Ε., με βεβαίωση τουλάχιστον 200 εκ. €.
- Διενέργεια 15.700 μερικών ελέγχων από τις Δ.Ο.Υ. (πλην των Φ.Α.Ε.), με βεβαίωση τουλάχιστον 1,3 δισ. €.
- Διενέργεια 1.600 μερικών ελέγχων από τις Φ.Α.Ε., με βεβαίωση τουλάχιστον 260 εκ. €.
- Εισπραξιμότητα από πλήρεις και μερικούς ελέγχους των Δ.Ο.Υ. σε ποσοστό άνω του 20%.
- Διενέργεια τουλάχιστον 2.000 ελέγχων φορολογίας κεφαλαίου από τις Δ.Ο.Υ.
- Διενέργεια τουλάχιστον 25.000 μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις Δ.Ο.Υ. και εντοπισμός παραβάσεων τουλάχιστον στο 15% αυτών.
- Έκδοση Πράξεων Επιβολής Προστίμων (Π.Ε.Π.), το αργότερο εντός 3 μηνών από τη διαπίστωση των παραβάσεων κατά τη διενέργεια ελέγχων πρόληψης, για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και της λαθρεμπορίας.
- Εντοπισμός διαφυγόντων εσόδων από τη διενέργεια ερευνών των Υ.Ε.Δ.Δ.Ε., ύψους άνω των 80 εκ. €.
- Διενέργεια τουλάχιστον 3.000 στοχευμένων μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις Υ.Ε.Δ.Δ.Ε., με εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 40% αυτών.
- Διενέργεια 200 υποθέσεων έρευνας φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου από τις Υ.Ε.Δ.Δ.Ε., εκ των οποίων 100 έρευνες αφορούν απάτη στον Φ.Π.Α.
- Διαπίστωση διαφορών προς καταλογισμό τουλάχιστον στο 30% των υποθέσεων έρευνας φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου που ερευνούν οι Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.
- Προτεραιοποίηση (βάσει κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου) εκκρεμών υποθέσεων ελέγχου Ελεγκτικών Υπηρεσιών και έκδοση σχετικών οδηγιών προς αυτές, προς επίτευξη των στόχων τους, μέχρι 20/5/2016.
- Διενέργεια πλήρων και μερικών ελέγχων επί "φρέσκων" υποθέσεων (που αφορούν χρήσεις από το 2011 και μετά), σε ποσοστό 50% επί του συνόλου των πλήρων και μερικών ελέγχων του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. και των Δ.Ο.Υ.
- Διενέργεια 4 πολυμερών ελέγχων.
Σε ό,τι αφορά στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, το επιχειρησιακό πρόγραμμα της ΓΓΔΕ προβλέπει την επέκταση του μητρώου τήρησης τραπεζικών λογαριασμών σε δανειακές συναλλαγές και χρηματιστηριακά προϊόντα, μέχρι τις 31 Μαρτίου 2017. Παράλληλα, ως τον Ιούνιο του 2017, προβλέπεται ότι θα συνδεθεί το μητρώο Taxis με το υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου να παρακολουθεί αυτόματα τα στοιχεία μεταβολών στο ληξιαρχείο. Επίσης, έως τον Ιούνιο του 2017, θα έχει τεθεί σε εφαρμογή και το ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο.
Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο της ΓΓΔΕ, βασικοί τομείς της ενίσχυσης των δημοσίων εσόδων για το 2016 αναμένεται να αποτελέσουν:
- Η διαμόρφωση και η υλοποίηση ενός αξιόπιστου πλαισίου στοχοθεσίας των εισπράξεων έναντι των ληξιπρόθεσμων και μη οφειλών. Ο καθορισμός είτε υψηλών (σε σχέση με την τρέχουσα οικονομική κατάσταση) είτε χαμηλών στόχων έχει αποφευχθεί, καθόσον πλήττουν την αξιοπιστία της φορολογικής διοίκησης με τις προκαλούμενες αρνητικές συνέπειές τους.
- Η δημιουργία του προφίλ κάθε οφειλέτη με όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες εντός και εκτός φορολογικής διοίκησης θα οδηγήσει σε μείωση του λειτουργικού κόστους της διαχείρισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών, με απώτερο στόχο την αποτελεσματική υποστήριξη της διαδικασίας λήψης αναγκαστικών μέτρων είσπραξης.
- Η συνεχιζόμενη επέκταση και ολοκλήρωση διαφόρων αυτοματοποιημένων διαδικασιών (η ενσωμάτωση είσπραξης εισφορών κοινωνικής ασφάλισης στη φορολογική διοίκηση, η επέκταση του ειδικού λογισμικού διενέργειας ηλεκτρονικών κατασχέσεων εις χείρας πιστωτικών ιδρυμάτων, η ηλεκτρονική είσπραξη οφειλόμενων ποσών από πωλήσεις ειδών που εκποιούνται από τη Δ.Δ.Δ.Υ. και η διασύνδεση με πληροφοριακά συστήματα εκτός του υπ. Οικονομικών).