Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικομομικής Πολιτικής
Δημοσίευση: 29 Μαρτίου 2016 11:36ΚΥΣΟΙΠ: Οι έξι άξονες της Αναπτυξιακής Στρατηγικής
Τις προτεραιότητες και το πλαίσιο της Αναπτυξιακής Στρατηγικής της Κυβέρνησης, βάζει των οποίων θα επιχειρηθεί η επιτάχυνση της ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας αποφάσισε το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής που συνεδρίασε υπό τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα η Αντιπροεδρία, η Κυβέρνηση εκτιμά ότι με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης θα αρχίσει η υλοποίηση των κυβερνητικών πρωτοβουλιών για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, που θα είναι εστιασμένες σε έξι άξονες και θα αφορούν, σε πρώτη φάση, επτά τομείς οικονομικής δραστηριότητας.
Όπως δήλωσαν υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη, μετά το τέλος της συνεδρίασης, είναι εφικτό η αξιολόγηση να ολοκληρωθεί ως τις 15 Απριλίου, ενώ προβληματισμό προκαλεί στην ελληνική πλευρά το ζήτημα του χρέους.
Η ανακοίνωση για το ΚΥΣΟΙΠ
Το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π.) συνεδρίασε τη Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016, υπό τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, Γιάννη Δραγασάκη.
1. Το ΚΥ.ΣΟΙ.Π. εκτίμησε πως με την ολοκλήρωση της τρέχουσας αξιολόγησης θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται με ταχείς ρυθμούς οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες που αφορούν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Ήδη βαίνουν προς το στάδιο της ολοκλήρωσης η σύσταση του Αναπτυξιακού Συμβουλίου, η νομοθέτηση και η εφαρμογή του νέου Αναπτυξιακού νόμου και η ίδρυση του Αναπτυξιακού Ταμείου. Στο πλαίσιο αυτό το ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π. ενέκρινε, έπειτα από σχετική εισήγηση του Υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γιώργου Σταθάκη, το πλαίσιο εκπόνησης της Αναπτυξιακής Στρατηγικής της χώρας η οποία θα κατατεθεί στους Θεσμούς αμέσως μετά το Πάσχα.
Πιο συγκεκριμένα, το πλαίσιο που υιοθετήθηκε αποτελείται από τρία βασικά σημεία:
- Το πρώτο αποτυπώνει το εγχώριο και διεθνές μακροοικονομικό περιβάλλον καθώς και το δημοσιονομικό πλαίσιο στη βάση των οποίων εντάσσεται ο Αναπτυξιακός Σχεδιασμός.
- Το δεύτεροθέτει έξι βασικούς στόχους για την ανάπτυξη:
- αποκατάσταση της δημοσιονομικής βιωσιμότητας,
- εκσυγχρονισμό του κράτους και της δημόσιας διοίκησης,
- αύξηση της απασχόλησης,
- διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής,
- βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, προώθηση εξαγωγών και επενδύσεων,
- αξιοποίηση πηγών και εργαλείων χρηματοδότησης.
- Το τρίτοπεριλαμβάνει προτάσεις σχεδιασμού για επτά επιμέρους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας:
- πρωτογενής τομέας,
- μεταποίηση,
- κατασκευές και διαχείριση ακίνητης περιουσίας,
- ενέργεια, εξοικονόμηση και δίκτυα
- τουρισμός,
- ναυτιλία, μεταφορές και εφοδιαστική αλυσίδα,
- πληροφορική και τηλεπικοινωνίες.
2. Το ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π ενέκρινε την εισήγηση της Υφυπουργού, αρμόδιας για θέματα βιομηχανίας, Θεοδώρας Τζάκρη για την πορεία και το χρονοδιάγραμμα της μεταρρύθμισης που υλοποιεί το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού ως προς τις διαδικασίες αδειοδότησης επιχειρήσεων-εγκαταστάσεων. Το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού έχει αναλάβει να εκπονήσει, με την υποστήριξη της Παγκόσμιας Τράπεζας, και να συντονίσει στο πλαίσιο του νόμου 4336/2015 όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη μεταρρύθμιση της αδειοδότησης των οικονομικών δραστηριοτήτων και τη θέσπιση της απαραίτητης νομοθεσίας ως τον Ιούνιο του 2016.
Η πορεία του εγχειρήματος εξελίσσεται εντός του χρονικού προγραμματισμού και της δέσμευσης που έχει αναλάβει η χώρα. Τον Ιούνιο αναμένεται να παραδοθούν προς νομοθέτηση, και αφού προηγηθούν οι απαραίτητες διαβουλεύσεις με τους κοινωνικούς φορείς, οι νομικές διατάξεις που περιλαμβάνουν τις προτεινόμενες αλλαγές στο αδειοδοτικό καθεστώς των τριών πρώτων επιχειρηματικών κλάδων, ειδικότερα της βιομηχανίας τροφίμων, των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και των τουριστικών καταλυμάτων που αντιπροσωπεύουν περίπου το 25% του ΑΕΠ της χώρας.
Ταυτόχρονα οι ρυθμίσεις για τους τρεις αυτούς κλάδους θα αποτελέσουν πρότυπο για την ταχύτερη επίλυση παρόμοιων προβλημάτων και στους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας.
Η τρέχουσα μεταρρυθμιστική προσπάθεια έχει καταδείξει ότι το αδειοδοτικό σύστημα της χώρας χαρακτηρίζεται από υπερ-ρύθμιση δραστηριοτήτων, μεγάλη διασπορά εμπλεκόμενων φορέων, μη αντικατάσταση του εξαντλητικού και συχνά αναποτελεσματικού προληπτικού ελέγχου από το στοχευμένο δειγματοληπτικό έλεγχο εν λειτουργία, καθώς και έλλειμμα σε υποστηρικτικά συστήματα πληροφορικής και αυτοματοποιημένες διαδικασίες.