Το Enterprise Greece προωθεί το ελληνικό κρασί στο εξωτερικό
Το Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.) έχει σχεδιάσει και υλοποιεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων για την προβολή και την προώθηση του ελληνικού κρασιού σε αγορές-στόχους του εξωτερικού. Οι δράσεις αυτές πραγματοποιούνται τόσο μέσω του Εκθεσιακού Προγράμματος του Οργανισμού για το 2016 όσο και μέσω του συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος ΚΟΑ (Κοινή Οργάνωση Αγοράς) Κρασιού - «Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών», την υλοποίηση του οποίου έχει αναλάβει το Enterprise Greece.
Το Πρόγραμμα ΚΟΑ Κρασιού περιλαμβάνει μία ευρεία γκάμα δράσεων, που θα πραγματοποιηθούν τους επόμενους μήνες, σε συνεργασία με τον Έλληνα Master of Wine, Κ. Λαζαράκη, ο οποίος δεδομένης της υψηλής τεχνογνωσίας και της διεθνούς εμπειρίας που διαθέτει, συμβάλλει σημαντικά στην άρτια προώθηση και προβολή των πιο εκλεκτών ελληνικών κρασιών.
Το σύνολο των δράσεων θα είναι εστιασμένο στις αγορές των ΗΠΑ, του Καναδά, της Ελβετίας, της Ιαπωνίας, της Κίνας και της Κορέας.
Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει με διαδοχικές επισκέψεις τριάντα δημοσιογράφων και διαμορφωτών κοινής γνώμης, προερχόμενων από τις αγορές-στόχους, σε οινοπαραγωγικές περιοχές της χώρας μας. Στο πλαίσιο των επισκέψεων, θα πραγματοποιούνται ευρείες γευστικές δοκιμές, όπου οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν κρασιά από όλη την Ελλάδα.
Παράλληλα, στις χώρες-στόχους του προγράμματος, πρόκειται να πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις γνωριμίας με τα ελληνικά κρασιά, μέσω της οργάνωσης σεμιναρίων master class (σεμινάρια με παράλληλη γευστική δοκιμή κρασιών, τα οποία απευθύνονται σε επαγγελματίες του οινικού εμπορίου και του Τύπου), Walk around tasting (είδος γευστικής δοκιμής κατά την οποία τα κρασιά εκτίθενται για ελεύθερη γευστική δοκιμή και απευθύνεται σε επαγγελματίες του οινικού εμπορίου και του Τύπου, αλλά και σε σχολές σομμελιέ, λέσχες οινοφίλων, κ.α.), καθώς και γευμάτων για επιλεγμένους δημοσιογράφους του οινικού Τύπου, όπου θα γίνεται παρουσίαση του ελληνικού αμπελώνα και των ελληνικών κρασιών, που θα συνοδεύουν τα διάφορα εδέσματα.
Επιπλέον, είναι προγραμματισμένη η ελληνική συμμετοχή με Greek Wine Bar σε τρεις κλαδικές διεθνείς εκθέσεις κρασιού, και πιο συγκεκριμένα στη Seoul International Wine and Spirits Expo 2016 (Σεούλ), στην Interwine China 2016 (Καντόνα) και στην Vinexpo Asia Pacific 2016 (Χονγκ Κονγκ). Στο Greek Wine Bar που θα διαμορφωθεί για την κάθε έκθεση, θα παρουσιάζεται ο ελληνικός αμπελώνας εστιάζοντας στις ελληνικές ποικιλίες, αξιοποιώντας sommeliers διεθνούς φήμης τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό. Παράλληλα, θα διεξάγονται ειδικά ενημερωτικά σεμινάρια και γευστικές δοκιμές.
Επίσης, στο πλαίσιο του προγράμματος, θα υπάρξει επίσημη ελληνική συμμετοχή στη διοργάνωση Worlds of Flavor του Culinary Institute of America στη Napa Valley, μία από τις σημαντικότερες εκδηλώσεις γαστρονομίας στον κόσμο, το θέμα της οποίας για φέτος είναι: Europe and the Americas.
Κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, περίπου 700 από τους σημαντικότερους διαμορφωτές κοινής γνώμης από το χώρο της γαστρονομίας και των ποτών έρχονται σε επαφή για να ενημερωθούν για τις νέες τάσεις γαστρονομίας από τους κορυφαίους chefs του κόσμου. Η ελληνική συμμετοχή στοχεύει στη δυνατότητα δοκιμής εκλεκτών οίνων ΠΟΠ και ΠΓΕ από κορυφαίους trend setters από το χώρο των ποτών και της γαστρονομίας της αγοράς των ΗΠΑ, γεγονός που θα υποστηρίξει τις προσπάθειες ανάδειξης του ελληνικού κρασιού διεθνώς.
Το σύνολο των δράσεων που εντάσσονται στο Πρόγραμμα ΚΟΑ Κρασιού θα συνοδεύεται από ολοκληρωμένη διαφημιστική προβολή τόσο σε έντυπα όσο και σε ηλεκτρονικά μέσα σε όλες τις χώρες-στόχους, με ιδιαίτερη έμφαση στην αγορά των ΗΠΑ.