Πρόεδρος ΤΑΙΠΕΔ
Δημοσίευση: 09 Δεκεμβρίου 2015 14:49Πιτσιόρλας: Να μην φύγει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο Ζηλιασκόπουλος
Την επιθυμία του να παραμείνει στην θέση του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, ο οποίος χθες υπέβαλε την παραίτησή του, εξέφρασε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Σπύρος Πιτσιόρλας, μιλώντας στο Βήμα FM.
Συγκεκριμένα, ο κ. Πιτσιόρλας είπε ότι πήρε την παραίτηση του κ. Ζηλιασκόπουλου, ωστόσο, αποκάλυψε ότι δεν έχει μιλήσει ακόμα μαζί του. «Θα ήθελα να του ζητήσω να παραμείνει», είπε χαρακτηριστικά.
Μιλώντας για το θέμα της Ειδομένης είπε ότι «είναι ένα πρόβλημα που ξεφεύγει από τα όρια και των δικών μου αρμοδιοτήτων και των αρμοδιοτήτων του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, είναι ένα γενικότερο θέμα».
Αναφερόμενος στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε πως «είναι κερδοφόρα μεν, αλλά υπό πολλές προϋποθέσεις. Η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει ως αποτέλεσμα να πετύχουμε μία διαγραφή ενός χρέους 700 εκατομμυρίων. Όλο αυτό, είναι ένα θέμα πάρα πολύ δύσκολο».
Παράλληλα, ανέφερε ότι «στο σημείο που παραλάβαμε τον διαγωνισμό, στη δεύτερη φάση που τον βρήκαμε εμείς, δεν έχουμε τη δυνατότητα να ανοίξουμε την πόρτα για να μετάσχουν και νέες εταιρείες».
Για την κυβέρνηση και το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων
Εγώ αισθάνομαι ότι υπάρχει σαφής και αποφασιστική στάση της κυβέρνησης να υλοποιηθεί αυτό το πρόγραμμα και σαφής και αποφασιστική στάση του πρωθυπουργού. Σας θυμίζω ότι στις τελευταίες εκλογές, ο ΣΥΡΙΖΑ στο προεκλογικό του πρόγραμμα περιέλαβε τις εννιά αυτές αποκρατικοποιήσεις και γι’ αυτές πήρε και την έγκριση του ελληνικού λαού.
Για τον ΟΛΠ
Το γεγονός ότι ο κ. Δρίτσας είχε πλήρη γνώση όλων αυτών των θεμάτων και μεγάλη ευαισθησία μπορεί να δημιούργησε κάποιες στιγμές εντάσεις (σ.σ.: για τον ΟΛΠ), στην ουσία όμως ήταν μια θετική συμβολή, η οποία τελικά πιστεύω ότι λειτούργησε πάρα πολύ θετικά. Στις 21 Δεκεμβρίου θα έχουμε τις δεσμευτικές προσφορές.
Για τα περιφερειακά αεροδρόμια
Προσπαθούμε μέσα στις επόμενες μέρες να ολοκληρώσουμε την υπογραφή της σύμβασης για τα αεροδρόμια. […]
Η υπογραφή της σύμβασης για τα αεροδρόμια είναι το μεγαλύτερο σήμα που θα δοθεί σε όλη την επενδυτική κοινότητα. Διότι την ώρα που από γερμανική πλευρά -δεν δαιμονοποιώ τίποτα - κατά περιόδους εγείρεται θέμα συμμετοχής ή όχι της Ελλάδας στο ευρώ, έχουμε μια γερμανική εταιρεία που επενδύει 1 δις 200 εκατομμύρια στην Ελλάδα.
Για τον Αστέρα Βουλιαγμένης και το Ελληνικό
Με τον Αστέρα Βουλιαγμένης είμαστε σε μία διαπραγμάτευση για μία δραστική βελτίωση και αλλαγή αυτής της πρότασης, για μία προσαρμογή της στα δεδομένα που έθεσε το ΣτΕ και πιστεύω ότι τις επόμενες ημέρες θα μπορούμε να υποβάλλουμε ένα καινούργιο σχέδιο, που θα έχει όλες τις δυνατότητες να γίνει αποδεκτό. Άρα λοιπόν αυτό θεωρώ ότι βαίνει προς ολοκλήρωση. Και για το Ελληνικό έχει ξεπαγώσει, απ’ ό,τι βλέπετε η διαδικασία, έχει οριστεί από την πλευρά της κυβέρνησης κεντρικός συντονιστής για την υλοποίηση του έργου. Πρέπει όμως να γίνει μία τελική συνεννόηση-διαπραγμάτευση με τους επενδυτές, διότι υπάρχουν θέματα, τα οποία χρήζουν βελτίωσης. Αυτό το πρώτο κύμα πιστεύω, πλην του Ελληνικού που είναι μια διαδικασία που θα τραβήξει, όλα τα υπόλοιπα, μέσα στο πρώτο εξάμηνο πιστεύω θα έχουν ολοκληρωθεί.
Για το νέο υπερ-ταμείο αποκρατικοποιήσεων και το στόχο των 50 δις ευρώ για τα έσοδα
Πρέπει να ολοκληρωθεί η δημιουργία του νέου ταμείου μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016. Έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις, δεν έχουν ολοκληρωθεί, δεν έχω πολύ σαφή εικόνα. Το πιο πιθανό όμως είναι ότι οι δομές που υπάρχουν ήδη, δηλαδή το ΤΑΙΠΕΔ, το ΤΧΣ, η ΕΤΑΔ θα μπουν υπό την ομπρέλα του νέου ταμείου. Είναι υπερβολικό και αυτό ξεκινούσε με την παραδοχή ότι θα χρειαστούν για τις τράπεζες 25 δις. Αυτό απεδείχθη στην πράξη ότι δεν χρειάζεται. Η ανακεφαλαιοποίηση έγινε με πολύ λιγότερα, άρα λοιπόν αυτά θα αναπροσαρμοστούν. Σημασία έχει ότι αν υλοποιηθούν όλα με μία κοινή στέγη, βεβαίως χωρίς να χαλάμε αυτά που υπάρχουν και χωρίς να αλλάζουμε χρονοδιαγράμματα, πιστεύω θα είναι θετικό. Το πιο θετικό απ’ όλα θα είναι ότι για αυτό το νέο ταμείο θα ισχύει ένας καινούργιος κανόνας για την κατανομή των εσόδων του.