Οι Αυστριακοί Σιδηρόδρομοι θέλουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ… δωρεάν!
Οι Αυστριακοί Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι (ÖBB) ενδιαφέρονται να αναλάβουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όμως ο επικεφαλής Κρίστιαν Κερν, αποκλείει ήδη εκ των προτέρων την καταβολή αντιτίμου.
Σύμφωνα με όσα μεταδίδει η Deutsche Welle, ο κ. Κερν δήλωσε στο αυστριακό οικονομικό περιοδικό Trend ότι: «Θα εξετάσουμε την περίπτωση. Όμως γνωρίζω πολύ καλά τους ελληνικούς σιδηρόδρομους και εξεπλάγην από τα ποσά που επιδιώκονται από την ιδιωτικοποίηση. Σε περίπτωση που εξετάσουμε σοβαρά την περίπτωση ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τότε αποκλείω κατηγορηματικά την καταβολή αντιτίμου».
Την είδηση είχε μεταδώσει και η αυστριακή εφημερίδα Kronen Zeitung, αναφέροντας ότι «η ÖBB θέλει τους Ελληνικούς Σιδηροδρόμους… αλλά χωρίς αντίτιμο».
Μιλώντας στο γερμανικό περιοδικό Der Spiegel ο επικεφαλής των Αυστριακών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων επικρίνει την στάση του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην προώθηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα: «Αυτό που κάνουν ΔΝΤ και Κομισιόν δεν έχει σχέση με τα πραγματικά στοιχεία. Πρόκειται για ευσεβείς πόθους». Όπως και σε άλλες χώρες οι ειδικοί του ΔΝΤ σημειώνουν στα έγγραφά τους φανταστικά ποσά και βάση αυτών προχωρούν την ιδιωτικοποίηση ενός τομέα που, σύμφωνα με τον Κρίστιαν Κερν, θα έπρεπε να βρίσκεται υπό τον έλεγχο του κράτους.
Η Deutsche Welle σημειώνει πως οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι περιλαμβάνονται στον κατάλογο των προαπαιτούμενων. Ωστόσο η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που αποτελούσε στόχο και προηγούμενων κυβερνήσεων πάγωσε μετά την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία τον Ιανουάριο.
Άγνωστο παραμένει ποια είναι η πραγματική αξία των ελληνικών σιδηροδρόμων. Από την μια πλευρά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέτυχε πλεόνασμα το 2013 μετά από πρόγραμμα εξυγίανσης, από την άλλη όμως ο όποιος ενδιαφερόμενος θα έπρεπε να επενδύσει μεγάλα ποσά, μιας και το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας είναι απηρχαιωμένο. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μόλις το 17% του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα είναι ηλεκτροδοτημένο. Ο μέσος όρος ηλεκτροδότησης στην ΕΕ κυμαίνεται γύρω στο 54%. Πάντως οι μικρές αποστάσεις σε μια μικρή χώρα καθιστούν τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες σχετικά ασύμφορες, εκτιμά ο Κρίστιαν Κερν.