Διαδίκτυο - φόρος
Δημοσίευση: 30 Απριλίου 2015 17:45 | Ανανέωση: 01 Μαΐου 2015 15:21«Ταφόπλακα» η επιβολή φόρου 20% στο internet
Μετά την παρέμβαση των εκδοτών διαδικτύου για την φημολογούμενη πρόθεση της κυβέρνησης να επιβάλει φόρο 20% στις online διαφημίσεις σε όλα τα ψηφιακά μέσα, αυξάνονται οι φωνές που προειδοποιούν το Μέγαρο Μαξίμου ότι ένα τέτοιο μέτρο επί της ουσίας «ενταφιάζει» τις ενημερωτικές ιστοσελίδες που έχουν ως έδρα τους την Ελλάδα.
Με επιστολή που απέστειλε την Τετάρτη στον υπουργό Επικρατείας, Νίκο Παππά, η Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου ζήτησε να μην προωθηθεί σχετική ρύθμιση, επισημαίνοντας ότι ένας τέτοιος οριζόντιος φόρος θα εξοντώσει πολλές από τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου και θα καταργήσει άμεσα χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Την ίδια προειδοποίηση απηύθυναν την Πέμπτη στην κυβέρνηση και επτά βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, ζητώντας απαντήσεις από το Μέγαρο Μαξίμου.
Σε ερώτησή τους προς τον υπουργό Οικονομικών, Γιάνη Βαρουφάκη και υπουργό Επικρατείας, Νίκο Παππά, οι βουλευτές της ΝΔ, με επικεφαλής τον Κώστα Κατσαφάδο, επισημαίνουν πως η άκριτη επιλογή και πρόθεση της κυβέρνησης να αυξήσει το φόρο στο 20% για τις διαφημίσεις σε όλα τα ψηφιακά μέσα, οριζόντια και αδιακρίτως, οδηγεί στο κλείσιμο ενημερωτικές ιστοσελίδες που έχουν ως έδρα τους την Ελλάδα.
«Το μόνο που θα επιτευχθεί, μέσα από μία τέτοια ρύθμιση, είναι να καταστεί ακριβότερη η διαφήμιση στο διαδίκτυο για τις ιστοσελίδες που έχουν, ως έδρα, τη χώρα μας. Μαζί με αυτήν θα καταστεί εξαιρετικά δύσκολη και η επιβίωσή τους, με αποτέλεσμα να χαθούν και θέσεις εργασίας», προειδοποιούν και καλούν την κυβέρνηση «να αντιληφθεί ότι οδηγεί σε αδιέξοδο ελληνικές ενημερωτικές ή ψυχαγωγικές ιστοσελίδες, αφού αντιμετωπίζει τα ισχνά διαφημιστικά τους έσοδα με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζει τα διαφημιστικά έσοδα τηλεοπτικών σταθμών».
«Είναι αδύνατο να επιτύχει τον στόχο εσόδων που αναμένει από την αύξηση στο 20% του φόρου για τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο. Αντίθετα, θα χαθούν και τα έσοδα που ήδη εισπράττει», προσθέτουν οι βουλευτές της ΝΔ και υπογραμμίζουν πως «μόνο το 20% της διαφημιστικής δαπάνης στο διαδίκτυο καταλήγει σε ιστοσελίδες που έχουν ως έδρα τους την Ελλάδα».
«Πρόκειται για ένα άκριτο και εντελώς παράλογο και άδικο μέτρο. Εξομοιώνει οριζόντια τη φορολογική αντιμετώπιση όλων των ψηφιακών μέσων, αντιμετωπίζει με τον ίδιο τρόπο τη διαφήμιση στην τηλεόραση με αυτήν στο internet. Αν δεν υποκρύπτεται η πρόθεση ελέγχου του εγχώριου χάρτη στο διαδίκτυο, τότε υπάρχει άγνοια της πραγματικότητας», επισημαίνει σε δήλωση του ο βουλευτής της ΝΔ, Κώστας Κατσαφάδος.
Σύμφωνα με πολλούς ανθρώπους του χώρου, επιβολή τέτοιου νόμου θα αποτελέσει «ταφόπλακα» για την ήδη αναιμική αγορά των ενημερωτικών ιστοσελίδων στην Ελλάδα, δεδομένου ότι δεν λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα γνωρίσματα των ψηφιακών μέσων.