«Ξαναγράφονται» οι συμβάσεις για τα μεγάλα έργα
Επαναδιαπραγμάτευση των όρων των συμβάσεων παραχώρησης, κατασκευής και λειτουργίας των πέντε μεγάλων έργων (Ολυμπία Οδός, Ε65, Ιονία Οδός, Μαλιακός-Κλειδί και Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα) της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.Επίσης, επανεξέταση του μοντέλου των ιδιωτικοποιήσεων των διαγωνισμών που δεν έχουν συμβασιοποιηθεί, μείωση κόστους και δωρεάν «κοινωνικό διόδιο».
Ξεκαθάρισε, πάντως, πως τα μεγάλα οδικά έργα δεν θα σταματήσουν, καθώς στόχος της κυβέρνησης είναι η ολοκλήρωσή τους. Χαρακτήρισε φαύλο κύκλο το σύστημα καθορισμού των διοδίων και εκτίμησε πως στον επόμενο μήνα που θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις, οι κατασκευαστές-παραχωρησιούχοι θα συμφωνήσουν στην ανάγκη αλλαγής των συμβάσεων καθώς και γι' αυτούς είναι αδιέξοδο το υφιστάμενο μοντέλο.
«Όσο ανεβαίνουν τα διόδια μειώνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος και όσο μειώνεται ο φόρτος αυξάνονται τα διόδια» σημείωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι θα υπάρξουν συμφωνίες για ελεύθερη πρόσβαση σε κοινωνικά ασθενείς ομάδες.
Συγκοινωνίες
Ο αναπληρωτής υπουργός ανακοίνωσε επαναπρόσληψη των απολυμένων του μετρό προκειμένου να καλύψουν «κενά» που ήδη έχουν διαπιστωθεί στο υπουργείο. Παράλληλα, και με αφορμή τον ΟΑΣΘ, κατέστησε σαφές ότι θα υπάρξουν αλλαγές στον τρόπο επιδότησης.
«Δεν είναι δυνατόν ένα ιδιωτικό όργανο να παίρνει την ίδια επιδότηση με τον ΟΑΣΑ όταν εκτελεί το ένα τρίτο του έργου και έχει το ένα τέταρτο του στόλου» τόνισε ο Χρήστος Σπίρτζης.
Χαρακτήρισε δίκαια τα αιτήματα των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, τονίζοντας ότι άμεσα θα υπάρξουν λύσεις, τόσο στις προσλήψεις προσωπικού όσο και στον εκσυγχρονισμό των συστημάτων εναέριας κυκλοφορίας.
Ιδιωτικοποιήσεις
Προανήγγειλε και νέους όρους που να προβλέπουν τη συμμετοχή του Δημοσίου στις αποκρατικοποιήσεις που δεν έχουν ακόμη υπογραφεί σχετικές συμβάσεις.
Συγκεκριμένα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σημείωσε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να προχωρήσει η κυβέρνηση σε νέο διαγωνισμό που θα προβλέπει τη συμμετοχή του Δημοσίου αλλά και αναπτυξιακούς όρους για το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Διευκρίνισε ότι δεν πρόκειται να προχωρήσουν ιδιωτικοποιήσεις που δεν συμμετέχει το κράτος, και για τον λόγο αυτό θα ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τους ενδιαφερόμενους στους εν εξελίξει διαγωνισμούς.
Σε σχέση με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε ότι ξεκινά διαπραγματεύσεις με τον προσωρινό μειοδότη σε ό,τι αφορά τους όρους του διαγωνισμού, αλλά «θα θέσουμε κόκκινες γραμμές δεν θα τα χαρίσουμε όλα».