Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων
Δημοσίευση: 27 Νοεμβρίου 2014 11:47ΣΕΤΕ: Ψήφος εμπιστοσύνης η παραχώρηση των αεροδρομίων
«Είναι προφανές ότι για το, κατά γενική ομολογία, υψηλό τίμημα συνυπολογίστηκαν τα ρεκόρ που σημείωσε ο ελληνικός τουρισμός την τελευταία διετία και η διαγραφόμενη δυναμική του με βάση τον Οδικό Χάρτη 2021», σημειώνει ο ΣΕΤΕ σε ανακοίνωσή του αναφορικά με την παραχώρηση της εκμετάλλευσης των 14 κύριων περιφερειακών αεροδρομίων.
Η ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού, προσθέτει και υπογραμμίζει ότι «είναι σημαντικό ότι ελήφθησαν υπόψη οι προτάσεις του ΣΕΤΕ, για μακράς διάρκειας μίσθωση με ανταγωνιστικές χρεώσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, που θα αναβαθμίσουν το επίπεδο των υποδομών, θα επιτρέψουν τη παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και θα συμβάλουν στην ενίσχυση του ελληνικού ταξιδιωτικού και τουριστικού προϊόντος».
«Στην κατεύθυνση αυτή είναι θετικό το γεγονός ότι δεν προβλέπεται αύξηση από τα 14,5 € ανά επιβάτη, που ισχύει σήμερα, έως την ολοκλήρωση των επενδύσεων για την ανάπτυξη των υποδομών, ενώ το προσδιορισμένο από τη Σύμβαση επίπεδο συνολικών χρεώσεων μετά την ολοκλήρωση και πιστοποίηση των αναβαθμίσεων, έως τα 20 € ανά επιβάτη, είναι συγκρίσιμο με σύγχρονα αεροδρόμια της εγγύτερης στην Ελλάδα περιοχής της Τουρκίας και της Νότιας Ευρώπης (Ιταλία, Ισπανία). Έχοντας ως δεδομένο ότι ένας ανάδοχος ανέλαβε και τις 2 ομάδες αεροδρομίων (7 αεροδρόμια έκαστη), απαιτείται σύσταση και οργάνωση κατάλληλα στελεχωμένης Εποπτικής Ρυθμιστικής Αρχής για τις χρεώσεις των αεροδρομίων, η οποία θα ελέγχει και θα εξασφαλίζει τη πιστή εφαρμογή της Σύμβασης», προσθέτει ο ΣΕΤΕ.
Παράλληλα, σημειώνει, «γίνεται περισσότερο επιτακτική από ποτέ η επέκταση του χρόνου παραχώρησης του αεροδρομίου της Αθήνας, η οποία θα επιτρέψει την αναγκαία μείωση του επιπέδου των χρεώσεών του, με παράλληλη διατήρηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών».
Σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ, μία τέτοια εξέλιξη, σε συνδυασμό με τα εκσυγχρονισμένα πλέον και καλύτερα οργανωμένα, σε σχέση με το παρελθόν, περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, θα συμβάλει καθοριστικά στη δημιουργία μιας έντονα και ευδιάκριτα ανταγωνιστικής ελληνικής αγοράς αερομεταφορών.